MarcelvE

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

MarcelvE's trofeeën

  1. Hallo allemaal, ik ben een student in Human Technology Interaction (zie ook dit topic). Ik probeer met regelmaat interessante zaken te vermelden over de dingen die ik daar leer of geleerd heb met betrekking tot online media. Bij deze mijn eerste 'artikeltje' op dit forum. Ik hoop dat jullie het interessant vinden en lees graag jullie meningen en reacties. Amazon staat al tijden hoog in de lijst van de IMRG ‘hot shop list’ en de groei van bol.com overstijgt al meerdere jaren hun doelen; in 2006 steeg de omzet van deze internetwinkel zelfs met een verbazingwekkende 50% en zelfs nu in deze crisistijd blijven de online verkopen gewoon stijgen! Waarom zijn de websites van deze online boekenhandels zo extreem succesvol en wat onderscheid deze sites van de willekeurige online boekenhandel? In dit beknopte artikel proberen wij hier een antwoord op te geven. Natuurlijk dragen de marketing, voorraad, service en de overige vanzelfsprekende zaken bij aan het succes van deze winkels. Het belangrijkste is naar ons idee echter de gebruiksvriendelijkheid van de website waarop de uiteindelijke verkopen plaatsvinden. Nieuwe klanten moeten door het selectie- en verkoopproces heenlopen alsof ze nooit anders gedaan hebben. Sites als Bol.com en Amazon bereiken dit door gebruik te maken van het zogenaamde ‘Interaction Design’. Dit betekend dat de websites ontworpen worden met de eindgebruiker in het achterhoofd. Het probleem van veel website is dat dit niet goed of helemaal niet gedaan wordt en dat het daarom voor de leek soms erg lastig is om te ontdekken wat ze nou eigenlijk moeten doen om hun doel te bereiken; het kopen van een boek. Tijdens een ‘Interaction Design’ traject, test men onder andere de website samen met eindgebruikers om te kijken waar de knelpunten liggen. Een Interaction Designer voert onder andere gebruikerstesten uit, gaat door middel van ‘eye tracking’ na waar de knelpunten liggen en maakt op basis van dit soort zaken het ontwerp. Buiten dit wordt nog veel meer gedaan om het uiteindelijke doel, een gebruiksvriendelijke website, te bereiken. Bol.comHoewel ze in Amerika niet anders doen met welbekende websites als google en amazon, is ‘Interaction Design’ in Nederland helaas nog niet zo ingeburgerd. Er zijn relatief gezien niet veel online winkels in Nederland die zich hier mee bezig houden. Het positieve resultaat van online winkels, zoals de eerder genoemde boekenwinkels, die het wel gebruiken is echter enorm. Deze sites zijn niet alleen fijner in het gebruik, maar ook voor de zaken bewijst het zeer positief uit te pakken. Wij denken dat steeds meer online winkels dit gaan inzien en dat ‘Interaction Design’ in Nederland dus nog een mooie toekomst te wachten staat.
  2. Dit had je inderdaad niet verkeerd gezien, ik had zelf een typefoutje gemaakt in mijn signature welke inmiddels verbeterd is.
  3. Hoi naamgenoot, Bedankt voor je zorgen. Ik respecteer het zeker als iemand zo een hart voor een forum heeft dat hij/zij zich inzet om een forum schoon te houden van te veel (verkapte) reclame en onnuttig reacties. Ik ben dit forum echter niet op de manier tegengekomen die jij in gedachte hebt. Ik vind het forum bovenal interessant om zijn innovatieve karakter en ben hier op deze manier terechtgekomen. Ik ben zelf (buiten beheerder van de website) ook student in de innovatieve studie Human Technology interaction en was niet meteen van plan om hier direct een bericht te posten, maar om eerst wat rond te kijken. Dit totdat ik dit onderwerp tegen kwam. Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in het onderwerp van dit topic en heb de genoemde site dan ook niet persee ter reclame vermeld, maar omdat ik vind dat het een informatief karakter heeft en daarom hier dan ook een bericht gepost. Dat links in je signature zijn toegestaan komt mij dan in dit geval uiteraard wel goed uit, daar heb je gelijk in, maar ook niet meer dan dat. Ik had het bericht ook geplaatst als dit niet zou mogen en ook had ik me dan niet op een andere manier verwoord. Dit is namelijk echt mijn manier om boeken te zoeken. Verder was de datum van de topic me nog niet opgevallen, maar het feit dat er nog geen slotje op stond (als dat uberhaupt al de gang van zaken is op dit forum) was voor mij een trigger om een bericht te posten. Ik ben dit forum vandaag pas tegengekomen en het zal niet het laatste bericht zijn wat ik zal posten, maar op dit moment was dit voor mij het topic met het hoogste prioriteit. Groetjes, Marcel.
  4. Ik koop mijn boeken het liefst online. Bijna altijd binnen 2 dagen binnen bij erg veel winkels, zelfs met verzendkosten zijn de boeken over het algemeen een stuk goedkoper bij webwinkels, groot assortiment ligt voor het oprapen en bevalt het je toch niet, dan stuur je heb gewoon terug. Startpagina's zijn erg handig om nieuwe wnkels te vinden, als ik een boek wil kopen ga ik meestal eerst naar een startpagina om het een en ander te vergelijken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.