Jump to content

interimmezzo

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Michael
  • Last name
    Jansen
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Startupnation, enter

Company info

  • Location
    Almere
  1. Persoonlijk vind ik de website niet verkeerd (bekeken als consument). Wat ik mij alleen afvraag is wat jou daadwerkelijk onderscheidt van de rest. Ik ben een knieperd, dus met de prijzen voor deze tassen zie ik niet de meerwaarde die je biedt. Terugkomend op je wens om in de toekomst potentiele klanten te trekken die zich juist afkeren tegen het massale en gaan voor handmade en wellicht veel meer voor een tas willen uitgeven, moet je een duidelijk verhaal hebben waar mensen een blij gevoel aan overhouden. Sinds kort is er een nieuw handmade schoenenmerk gelanceerd vanuit pakistan via kickstarter, waar je een paar schoenen kunt bestellen op maat (op zich niets unieks), totdat je het verhaal achter de produktie leest/hoort. Dit verhaal maakt het een uniek produkt waar grif meer voor betaald wordt. Dit is 1 van de vele voorbeelden die met een goed verhaal een uniek produkt creeren. schoen voorbeeld Ook in nederland zijn er voorbeelden van kleine ondernemers (bijv. jeans) die een dergelijk produkt maken. Veel succes met je nieuwe verhaal :-)
  2. Ik heb even mee zitten lezen en vroeg mij af of je niet een deel van de winkel kunt "omtoveren" tot een soort van "MAKERSPACE". Met het oog op de popularitieit van bijvoorbeeld arduino, raspberry pi, android mediaboxen etc kun je een groep DIY liefhebbers een plek aanbieden waar ze zelf (samen) leuke projecten kunnen maken. Jij hebt de ruimte, gereedschap, kennis en de gebruikers hun ideeen. In mijn optiek zou je hiermee een groter bereik kunnen creeren, omdat dit nogal schaarse plekken zijn waar enthousiastelingen samen kunnen komen. Veel succes
  3. Hallo, gefeliciteerd met jullie nieuwe uitdaging. Ik zelf ben werkzaam in een taartenshop en weet uit ervaring dat het een moeilijke markt is. Maar voor een kleine ondernemer zijn er legio mogelijkheden. De particuliere markt is een hele grote markt, waarbij mensen meer en meer bij een kleine ondernemer bestellen vanwege snelheid, originaliteit en prijs. De moeilijkheid zit 'm in de schaalbaarheid. Deze markt is moeilijk uit te breiden zonder je persoonlijke signatuur te verliezen. Ik weet niet wat jullie marketingbudget is, maar kwam laatst een initiatief tegen waarvan ik denk dat dit voor een bedrijf zoals van jullie veel potentie heeft. Hiermee kun je zelf bepalen waar en wanneer je wilt verkopen, promotie doen, staan op evenementen, zorgen voor zichtbaarheid mede door daarna bestellingen via web te kunnen ontvangen, etc en de kosten zijn te overzien. Veel succes.
  4. Hoi Irina hoop dat je je WoW idee kunt verwezenlijken. Mocht je zover zijn dat je gaat beginnen, zou ik je graag willen interviewen over je ervaringen en voortgang. Michael
  5. Ik heb zelf nog geen ervaring met CF, maar ben bezig met het opzetten van een webcast over het succesvol inzetten van CF en alles wat daar bij komt kijken. Ik heb een aantal platformen in nederland bekeken, maar wordt daar niet heel enthousiast van helaas. Kickstarter is een hele goede uitvalsbasis om mee te beginnen. Veel info, veel statistieken en hebben een goede blog die je op weg kan helpen. Afhankelijk van wie je potentiéle financiers zijn bepaald wat voor pitch je opstelt. Zakelijke financiers verwachten een zakelijk voorstel, daarentegen fans als financiers verwachten een andere vorm van beloning. Dit kan variëren van een persoonlijk bedankje tot een een eerste productie van het geen je aanbiedt. De pitch naar mijn idee is een persoonlijke boodschap die een gevoel weergeeft waarom jij gesteund moet worden. Mensen moeten zich kunnen inleven in de persoon die ze willen steunen. Gunfactor. De vier regels die ik aanbeveel zijn: A. De WOWfactor, moet absoluut aanwezig zijn B. Je moet niet vragen om liefdadigheid, C. Volhouden, de aanhouder wint ( betreft de periode waarin je campagne loopt) D. Als je het goed doet wordt je wellicht beloont met een groter resultaat. Voor dat je de campagne begint moet je al feitelijk een fan base hebben die tijdens de duur van de campagne jouw ambassadeurs zijn. Dit kan via je persoonlijke netwerk, FB, Linkedin, etc. Mocht je daarna je campagne willen beginnen zou ik aanraden om dit via Kickstarter UK te doen. Hoop je hiermee wat antwoorden te hebben gegeven, Succes.
  6. @SomethingSmelly, wat zou je willen weten ?. Het beginnen van een crowdfundingcampagne is niet wat je in een middag opzet. Daar gaat een goed doordacht plan aan vooraf, weten wie je fans zijn, waar ze zitten, hoelang de campagne moet duren en gedurende die periode ongeveer 16u p/d bezig zijn met de campagne. Maar heb je dat eenmaal onderzocht dan kan crowdfunding een ideale manier zijn om je droom te verwezenlijken. Succes.
  7. Ik weet niet waar die 95% vandaan komt, want de statistieken van kickstarten geven een heel ander beeld. Ook voor internationale fundingcampagnes. Ook blijkt uit die cijfers dat kunst en cultuur fundingcampagnes ongelooflijk succesvol kunnen zijn, tot wel 70% slagingskans. Voor nederland staat crowdfunding nog in z'n kinderschoenen. Het is geen wondermiddel, maar een regelrechte kans voor creatieven, innovators om hun droom te kunnen verwezenlijken, mits ze hun publiek kunnen enthousiasmeren.
  8. @edo De muziek die ik gebruik is commercially licensed. Auteursrechten zijn reeds voldaan. Voor muziek die aangeleverd wordt kan ik niet spreken. Daarnaast vraagt Buma/Stemra een bijdrage van de website eigenaar voor het uitzenden van achtergrondmuziek. Deze bijdrage varieerd van 156 tot 330 per website p/j afhankelijk van de lengte van de muziek. Des te meer reden om de produktiekosten zo laag mogelijk te houden, om het voor de klant aantrekkelijk te houden. Er kan natuurlijk ook gekozen worden voor een clip zonder muziek. Mocht je nog interesse hebben mail dan 8 tot 10 foto's en eventueel wat video footage en ik produceer een 30sec. clip voor je. @Toon De productie is eigendom van de opdrachtgever, dus mocht hij het verder willen distribueren moet hij daar toestemming voor vragen aan Buma/Stemra.
  9. Ik heb in vraag en aanbod een oproep gedaan voor mensen die een demo zouden willen. Hiermee wil ik het produkt testen op kwaliteit en of het inderdaad niet voor onder de 100 euro geproduceerd kan worden. Mochten jullie interesse hebben het aanbod staat open voor een demo van 30 sec.(gratis) In ieder geval bedankt voor jullie inzicht en mening. Groet Michael
  10. ik weet niet hoe je vertegenwoordigt bent op het internet, maar ik voorzie wel meer kansenvia het internet voor meer klantcontacten. Een paar suggesties: - twitter aanbiedingen - je eigen reis tv programma op internet - via skype klantcontact Deze suggesties zijn met minimale middelen te verwezenlijken.
  11. @Jeroen. Bedankt voor je input. Ben het inderdaad met je eens dat het materiaal dat aangeleverd wordt grotendeels het resultaat bepaald. Als de opdrachtgever niet het juiste materiaal kan aanleveren kan er voor gekozen worden om het uit te besteden. Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen een x.xmegapixel camera los of via de gsm en daar kunnen redelijk tot goede foto's mee worden genomen. Met dergelijke foto's kan een hele goede videoclip worden geproduceerd. Dit geld tevens voor videomateriaal. Zie het als de IKEA onder de videoclip produktie. Groet, Michael
  12. De prijs is een krachtig argument gekoppelt aan de professionele uitstraling. De prijs moet onder de 100 euro per clip komen te liggen. Het is niet hetzelfde als Talk & Do, omdat de videoclip een eigen commerciele uiting zijn en niet zoals Talk & Do een opname van een event als ik het zo bekijk. Het is feitelijk je eigen commercial bestaande uit foto's en video fragmenten die binnen 5 seconden een gevoel bij de kijker kunnen opwekken.
  13. Hoi Danny, Bedankt voor je input. Het produkt wat ik wil leveren is puur de videoclip. Deze kan dus voor verschillende doeleinden gebruikt worden. De demo's op mijn website heb ik puur gemaakt om een indruk te geven waarvoor het gebruikt kan worden. Ik ben geen grafisch ontwerper ( daar zijn een heleboel veel beter in dan ik ;)). Deze videoclips dienen dus ook enkel als aanvulling op je totale boodschap. De clipjes zijn in dvd kwaliteit dus kunnen ook op de lokale zender als commercial gebruikt worden. Of als virale marketing uiting via sociale netwerken. Of als intro voor je eigen online zender. Ze kunnen dus feitelijk op ieder plek worden ingezet. Groetjes Michael
  14. Bedankt Hans voor je snelle reactie. Dat het meerwaarde heeft ben ik heilig van overtuigd, maar ik wilde graag de mening van een aantal experts die wellicht een andere kijk op het produkt hebben. Misschien drempels die ik kan voorkomen of waarom het wel of niet een kans van slagen heeft. (ik kijk nogal met een roze blik op dit moment ;)). Groetjes Michael
  15. Reeds enige tijd volg ik Higher level met enthousiasme, vanwege de vragen die gesteld worden en de reacties die er gegeven worden. Ook een aantal verhalen zijn zeer inspirerend en heel leerzaam. Dit maakt ook weer helder dat ondernemerschap niet alleen draait om geld verdienen, maar ook om passie, doorzettingsvermogen en geloof in jezelf. Nu mijn case : Al geruime tijd ben ik aan het onderzoeken welke kansen er zich in de huidige tijd voordoen. Mijn oog viel op de online presentatie van zelfstandigen, mkb, muzikanten, eenieder. Dit staat in mijn ogen nog steeds in de kinderschoenen omdat de realisatie van een goede website, boodschap, nog steeds veel tijd en/of geld kost. En meestal ontbreekt het bij de meesten aan een van beide, maar jezelf onderscheiden wordt steeds belangrijker. Zelf heb ik al een aantal jaren een videoclip met een impressie van mijzelf en clips van een aantal anderen. Ik zie duidelijk de meerwaarde hiervan en ook de reacties van anderen zijn zeker positief. Zie mijn website voor enkele demo's. Ik wil dus dergelijke videoclips produceren voor muzikanten, produkten en zelfstandigen, die een professionele presentatie als aanvulling op hun boodschap willen. Deze videoclips variëren tussen de 1 en 5 minuten, worden gemaakt van het materiaal wat de opdrachtgever aanlevert en worden eventueel voorzien van muziek. Graag zou ik wat input willen hebben over de vraag of het inderdaad meerwaarde heeft voor professionals, retail, workshops etc. Zou het de bezoeker triggeren om verder op de site te kijken, informatie te vinden of om in aktie te komen? Bij een positieve kijk, wat zou de prijs zijn die men er voor over heeft? Hopelijk tot wederhoren. Ik ben ontzettend benieuwd naar de reacties. Groet Michael
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept