WilliamH

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

WilliamH's trofeeën

  1. Ik heb naast een vast salaris natuurlijk, wel een regeling voor de tijd die ik investeer in het beheer hiervan en de werving en selectie. Dit kan ik direct inhouden van de storting, of eerst afdragen aan het andere bedrijf en weer factureren
  2. Ik heb pas nog een vraag gehad waar de belastingtelefoon niet uit kwam. Er werd toen spontaan aangeboden om een belastinginspecteur terug te laten bellen en er werd zelfs gevraagd op welke tijdstippen dat het beste kon. Ben toen dezelfde dag nog teruggebeld met een duidelijk en uitgebreid antwoord op mijn vraag. Dat staat overigens los van het feit dat je hier op HL waarschijnlijk ook wel een antwoord op je vraag zult krijgen ... ;-) Tja dan had ik misschien pech met een specifieke medewerkster welke net begon. ;-) Maar ik weet inderdaad zeker dat hier ook genoeg tips en adviezen te krijgen zullen zijn.
  3. Hoi allemaal, Ik heb een vraag waar ik zelf moeilijk antwoord op kan vinden. Het gaat om het volgende. Ik heb zelf een bedrijf, en ben tevens directeur van een bedrijf in het buitenland. Dit buitenlandse bedrijf specialisseerd zich in (dure) opleidingen. Mijn NL-bedrijf doet tevens werving en selectie voor het buitenlandse bedrijf. Wij hebben echter ook veel Nederlandse studenten, en hiervoor biedt ik aan als een soort tussenpersoon op te treden betreft de betaling. Het is dus zo dat de student de opleidingskosten naar mijn NL-Bedrijf stort en ik dit veiligstel en naar ratio afreken met het buitenlandse bedrijf. Voordeel voor de student is dat zijn/haar geld zekergesteld word, en er niet naar een buitenlands bedrijf overgemaakt moet worden. Voordeel voor de opleiding is dat zij zeker weten dat de opleiding ook (op tijd) betaald word. Een situatie welke voor iedereen dus aangenaam is. Nu is mijn vraag echter hoe ik dit het best kan administreren voor onze fiscus. Het is namelijk niet zo dat de student de opleiding bij mijn NL-Bedrijf doet, dus ik kan deze ook niet factureren. Dit moet vanuit het buitenlandse bedrijf gebeuren i.v.m. aftrekposten voor de student later. Ik ontvang en beheer dus enkel de betalingen, en het is geen inkoop/verkoop verhaal. Wie kan mij hier een helder antwoord/advies of heldere mening over geven? Wil natuurlijk niet later met onze fiscus gedoe krijgen, en de belastingtelefoon kan mij niet echt verder helpen. Die snappen het verhaal niet helaas.
  4. Tja ik snap dat het lastig kan zijn als ik niets over het concept kan zeggen. Nadeel als ik dit wel zeg dat er gevaar is dat iemand met mijn concept aan de haal gaat. In ieder geval is het echt een uniek concept. De brancheorganisatie zegt ook hier nog nooit van gehoord te hebben. Het gaat mij in deze vraag er ook om of zoiets te beschermen is. Ik heb hier zelf nooit van gehoord, vandaar. Als er mensen zijn die hier antwoord op willen en kunnen geven dan is dat van harte welkom natuurlijk.
  5. Ik sta op het punt een uitzendbureau te beginnen met een volledig nieuw concept. De branche en het concept hou ik nog (kort) even voor mezelf tot alles loopt. Mijn idee is compleet nieuw en de brancheorganisatie bevestigd dat ik de eerste en enige ben momenteel. Ik weet zo goed als zeker dat dit een gat in de markt is, en dat als ik er eenmaal mee bezig ben dat vele mij zullen willen volgen. Uiteraard is een beetje concurrentie gezond, maar de branche waar ik op doel is vrij klein. Nu is mijn vraag: kan je zo een concept op wat voor manier dan ook beschermen? Het zou natuurlijk gunstig uitkomen als er niet over een jaar ineens vele kopiën van mijn zaak zijn. Uiteraard gebruik ik ook de zoekfunctie en lees ik met veel genoegen alle andere topics over het starten enz. Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.