vosser

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    Robert
  • Achternaam
    Vos

vosser's trofeeën

  1. Stel ik heb flink wat liquide middelen in een BV. Die wil ik beschermen mbv het deposito garantie stelsel. Zie ook: deposito-garantie bedrijven Alleen met BV rekeningen redt ik het niet. Kan ik het op een privé rekening zetten? Bovendien is een privé rekening gunstig qua kosten en rente. Er dan sprake van een "lening", waarbij ik de "privé" rente 1 op 1 wil doorzetten naar de BV. Niks op tegen lijkt me. Maar ik zal wel iets moeten afspreken tussen privé en de BV. Heeft iemand ervaring en daar een model voor?
  2. Ik wil mijn lening helemaal niet kwijt. Het is een goede investering. Ik heb alleen geen duidelijkheid over terugbetaling, anders dan dat de aflossing zal starten als de bank is afbetaald. Bovendien ben ik een veel betrouwbare financiële partner voor het bedrijf als de bank. De bank heeft al flink wat konijnen uit de hoge hoed getoverd, die nadelig waren voor het bedrijf. Ik zelf ben daar niet slechter van geworden. Voor het bedrijf betekende deze acties van de bank een flink hogere financieringslast. Denk daarbij aan liquiditeitsopslagen en complexe derivaat constructies. Ik zal een voorbeeld geven. De bank adviseerde een derivaat om het bedrijf te beschermen tegen een hoge rente, mocht de rente stijgen. Echter wat de bank NIET heeft verteld, is dat als de bankrente flink daalt, dat de financieringslasten flink toenemen en zelfs uitstijgen boven het in het derivaat afgesproken plafond.
  3. Misschien ben ik NIET duidelijk geweest. Van terugtrekken van het krediet is helemaal geen sprake, Met het bedrijf gaat het heel erg goed. De bank moet ook meer dan tevreden zijn. Ze ontvangen een flinke rente en dat zelfde geldt voor mij. Wat dat betreft helemaal geen klagen. Ik zou zelfs graag participeren gezien de potentie en mogelijk zelfs bereid om de hele financiering over te nemen, gezien de forse rente die nu wordt betaald. Er zijn echter andere dan financiële redenen om dat niet te doen. Vanwege de prestaties van het bedrijf, mag de bank dus geen klagen hebben en voel ik me onheus behandeld als medefinancier. Eea is veroorzaakt door een de crisis van 2009. Dezelfde crisis die er de oorzaak van was, dat we ook die (de) bank moesten redden.
  4. Ik ben NOOIT akkoord gegaan met nieuwe afspraken. In deze nieuwe (2010) afspraken is de hoogte van de verplichte aflossing verlaagd, maar tevens is bepaald dat een groot gedeelte van de "winst" ook benut moet worden voor aflossing. Op deze wijze blijft er nu niets over, om mij af te lossen. Eea wordt bovendien versterkt door het feit dat de financieringslasten voor het bedrijf hoog waren, door allerlei opslagen. Echter medio volgend jaar zullen deze aanzienlijk dalen. Dat weet ook de bank. Bij elkaar opgeteld zijn de risico's mbt de lening voor zowel de bank als ondergetekende aanzienlijk gedaald. Echter eea vertaalt zich niet in een scenario, waarbij ik weer in beeld kom vwb de aflossing. Gezien de afspraken in het verleden, vind ik dat volkomen onterecht en dat zit me dwars. De bank doet maar. Ik heb mijn grief, na een eerste afwijzing, opnieuw onder de aandacht gebracht van de bank. En het is afwachten of daar nog iets uitkomt. De rechter zal ik niet inschakelen.
  5. Inderdaad. Nieuwe afspraken, zonder mij / lees: buiten mij om.. Mijn aflossingen zijn opgeschort, zo kreeg ik te horen van het bedrijf waaraan ik de lening heb verstrekt. Overigens had ik daar wel begrip voor, gezien de situatie toen (de dreun van 2009) en mijn achtergestelde positie. Maar ik had en heb geen begrip over de manier waarop. Ik werd volkomen buitenspel gezet.
  6. "De kop" is te herleiden uit het aflossingsschema, dat onderdeel is van de oorspronkelijk gemaakte afspraken. In dit aflossingsschema staat wanneer ik zou worden afgelost. Is er nog een andere instantie (anders dan de rechter) waar ik terecht kan met mijn grief.
  7. Ik ben me geheel bewust van de risico's en mijn positie. Echter in de oorspronkelijk afspraken zou ik ook afgelost worden, nadat de kop van de lening aan de bank zou zijn afgelost. Daar is nu geen sprake meer van, anders dan dat de lening praktisch gezien eerst volledig wordt afgelost de komende 4 jaar. Dat is volgens mij niet terecht, omdat de kop van de lening van de bank al lang is afgelost. Sterker nog: het grootste deel van de lening aan de bank is inmiddels afgelost. Ik herhaal: het is volgens mij volkomen onterecht dat ik nu moet wachten op de volledige aflossing aan de bank. Dat is niet in lijn met de oorspronkelijk gemaakte afspraken. Het is echter wel de vraag of ik enige rechten in deze zaak heb?
  8. De lening die ik heb verstrekt in 2007 is achtergesteld bij een lening van de bank. De aflossing aan mij is in 2010 opgeschort door de bank. Daar was toen aanleiding voor. In 2010 zijn ook de voorwaarden van de lening van de bank (termijn waarop eea moet worden afgelost en diverse renteopslagen) aangepast. Inmiddels zijn we 3 jaar verder. Het grootste deel van de lening aan de bank is inmiddels afgelost. De financieringskosten voor het bedrijf zullen het komende jaar aanzienlijk dalen. Het bedrijf gaat ook goed. Volgens mij is er nu geen reden (meer) dat de bank de aflossing aan mij blokkeert. Echter, zoals de bank het nu stelt, wordt ik pas afgelost als de bank volledig is afgelost.
  9. Ik heb als externe financier een klacht over een bank mbt een financiering van een bedrijf. Waar kan ik terecht, buiten die bank zelf. Bij de AFM lees ik alleen over klachten van consumenten.
  10. IK heb de vraag verkeerd gesteld. Ik bedoel: Ik heb nog geen deel van de woning ter beschikking gesteld. En lees: "Specifiek voor de vrijstelling van de overdrachtsbelasting geldt als voorwaarde dat de TBS-situatie al vóór 1 september 2009 bestond." Grijp ik er nu naast of is er iets mogelijk met terugwerkende kracht?
  11. Ik moet de TBS nog regelen, zoals ik eerder heb aangegeven. Grijp ik er nu naast, gezien de datum van 1 september 2009. Of is er nog iets mogelijk met terugwerkende kracht?
  12. Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb inmiddels al contact gehad met het kadaster over de mogelijkheden en kan het perceel vanaf de straatkant in twee delen splitsen. Kosten circa € 550. Vervolgens kan ik eea overdragen aan de BV. Moet dit voor een bepaalde datum gebeuren?
  13. Beste Joost, Bedankt voor je snelle reactie. Werkruimte is echt apart, in bijgebouw, met aparte pantry, toilet en CV. Dit jaar meerdere nieuwe activiteiten gestart, na een tijdje rustig aan gedaan te hebben.
  14. Ik heb een aparte werkruimte bijgebouw, maar nog niet als zodanig opgevoerd. Kan dat nu nog om van de regeling gebruik te maken. Mogelijk heb ik dat een extra voordeel. WOZ privé daalt dan onder de € 1 mio en heb ik geen last van de enorme stijging van het huurwaardeforfait..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.