Zo'n opmerking schreeuwt om details - vertel! :)
Ik was uiteindelijk niet van plan het te plaatsen maar helaas gebeurde het toch. Maar oké details: bij de belastingtelefoon zijn ze rond eind 2005/begin 2006 mensen gaan opleiden om fiscaal inhoudelijke vragen te beantwoorden (de 2e lijn). Dit waren voor een deel mensen met een fiscale studie of een fiscale achtergrond en mensen zonder enige kennis van de fiscaliteit. Ik ben zelf al sinds begin 2008 daar niet meer werkzaam, maar heb nog wel met sommige ex-collega's contact. Uit hun verhalen heb ik begrepen dat de meeste mensen met een fiscale studie er niet meer werken, contract en naar de eenheid gegaan, of geen contract en weggegaan. Nu moeten er weer mensen opgeleid worden om dadelijk de grote hausse van telefoontjes aan te kijken in de periode februari/maart. De opleidingen zitten niet echt al te goed in elkaar, worden gegeven door mensen die ze liever niet willen geven of door "experts"die alleen 6 weken belastingtelefoonopleiding hebben gehad. Genoeg details?