• 0

De Belastingtelefoon, hoe zijn jullie ervaringen?

Beste HL-ers,

 

Misschien een open deur, maar ik zie al te vaak op dit forum mensen naar de BelTel verwezen worden.

 

Mijn ervaring met deze dienst (zelfs door belastingmedewerkers BelHel genoemd) is niet best. De dienst is slecht bereikbaar en de antwoorden, als je die al krijgt, leveren vaak meer vragen op dan dat ze wat verhelderen. ???

Ik help mijn klanten, evt. met hulp van HL, liever zelf.

 

Your votes plies ....

 

groet,

 

John

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn ervaringen met de BelTel zijn matig tot slecht. Ik neem hun uitspraken dan ook met een GROTE korrel zout.

 

Voor de 'standaard' en relatief makkelijke vragen is de belastingtelefoon volgens mij wel geschikt.

Maar als het wat complexere materie betreft, dan heb je weinig aan de belastingtelefoon. (vind ik)

 

Overigens krijg je op dezelfde vraag vaak verschillende antwoorden. Het is net welke medewerker je treft.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Mee eens. Ik bel ze al jaren niet meer.

 

Voor ondernemers is het vaak beter om schriftelijk een oordeel te vragen omdat ze dan houvast hebben aan het antwoord. Waar de BelTel wel geschikt voor is, kun je ook downloaden. De info in de publicaties van de fiscus online is vaak al beter dan iets vragen via 08000543.

 

Van mij mogen ze de telf. dienst ombouwen tot een email-centre. Gewoon modern: emaillijnen open en laat de medewerkers daar maar aan werken. Hebben ze meteen de tijd om een antwoord goed uit te werken ipv uit het hoofd iets moeten beantwoorden of via hun zoekfunctie. Het feit dat iemand aan de andere lant van de lijn wacht, helpt natuurlijk ook niet. Dan is tempo tot afhandeling belangrijker dan een goed antwoord.

 

Om nog maar niet te spreken van de bespaarkosten op het gratis 0800 nummer ::)

 

ciao

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Moggel,

 

Hoewel het aantal reacties me tnt wat tegenvalt, ben ik iig niet de enige die geen hoge pet op heeft van de BelTel.

 

Wat ik trouwens doe, is proberen zoveel mogelijk doorkiesnummers te noteren van specialisten op de regiokantoren zelf. Zeker als ik merk dat de ambtenaar in kwestie van de hoed en de rand weet.

Maar 't blijft telefonische info waar je je moeilijk op kan beroepen.

 

Niet voor elk wisse wasje, maar als ik echt een standpunt wil, bijv. over 'grijze gebieden' dan schrijf ik de BD. Ik heb het elders al gezegd: als je het schrijftelijke antwoord van de BD (ook al is het complete onzin) volgt, kan je niks gebeuren.

Wel inlijsten en boven je bed hangen natuurlijk. ;D

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Om de telefoonmedewerkers iets meer credits te geven: soms kunnen ze de noodzakelijke systemen niet in. Dat is afgeschermd.

 

De medewerkers zelf vind ik professioneel handelen. Dat ze onvoldoende mogelijheden hebben de klant echt te helpen is jammer.

 

Ben het eens met Joost. Brief schrijven werkt het beste. En die emaillijnen zouden erg fijn zijn.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu wel redelijk positief over de belastingtelefoon. Tot een paar jaar geleden was het namelijk dramatisch slecht. Voor redelijk eenvoudige vragen werkt het nu prima. In het verleden duurde het erg lang voor je iemand aan de lijn kreeg of werd de verbinding zomaar verbroken. Dat heb ik al lang niet meer meegemaakt. Je moet er inhoudelijk i.d.d. niet teveel van verwachten. Ik gebruik het vooral om snel te checken welke gegevens er bij hen bekend zijn over sectorindeling, gedifferentieerde premies, etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er gewerkt en kan zeggen dat er ontzettend divers volk achter de telefoon zit. Mensen die het niet interesseert maar toch geld willen, mensen die proberen maar het niet snappen, mensen die wel wat weten en studenten. Het salaris van mensen die je direct aan de lijn krijgt liggen tussen de 9,50 en 15,00 per uur.

 

Het probleem is dat spelregels worden opgesteld door mensen die te hoog in de ladder staan. Intern wordt het namelijk gestimuleerd om beperkt opgeleide mensen aan te nemen en deze ook door te laten stromen. Studenten die HBO of WO worden geschoold staan ze amper voor open. Er geldt tegenwoordig een minimale werkweek van 24 uur. Terwijl je een mogelijke beschikbaarheid moet opgeven tussen de 32 en 36 uur (speelruimte waar de planning-afdeling hun 24 uur kan inplannen).

 

Afgelopen zomer heb ik de belasting telefoon tweemaal mijn CV opgestuurd met het verzoek om daar aan de slag te kunnen (HBO fiscaal en 1,5 jaar relevante werkervaring) maar werd vrolijk geweigerd.

 

De belastingtelefoon is niet flexibel genoeg ten opzichte van studenten en dat vind ik jammer. Dus ik ben het ermee eens dat de kwaliteit te laag ligt en dat is te wijten aan het personeel wat wordt aangenomen en het personeel wat ze weigeren.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu wel redelijk positief over de belastingtelefoon. Tot een paar jaar geleden was het namelijk dramatisch slecht. Voor redelijk eenvoudige vragen werkt het nu prima. In het verleden duurde het erg lang voor je iemand aan de lijn kreeg of werd de verbinding zomaar verbroken. Dat heb ik al lang niet meer meegemaakt. Je moet er inhoudelijk i.d.d. niet teveel van verwachten. Ik gebruik het vooral om snel te checken welke gegevens er bij hen bekend zijn over sectorindeling, gedifferentieerde premies, etc.

Daar ben ik het mee eens. Je hebt ze redelijk snel aan de lijn, weet hoe lang je moet wachten, en als ze je vraag niet kunnen beantwoorden verbinden ze je wel door.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaringen zijn heel verschillend, de ene keer krijg je iemand aan de lijn waaraan je merkt dat die weet waar hij/zij over praat en de volgende keer heb je het idee dat ze er echt niets van begrijpen. Voor particulieren zal het (eenvoudige) antwoord vaak kloppen, ook voor navraag over de status van een aangifte etc. gaat het prima.

Op het moment dat ik merk dat er geen goed antwoord komt, vraag ik om de vraag aan de eigen inspecteur voor te leggen, geef mijn telefoonnummer en e-mailadres en in het algemeen heb ik vrij snel rechtstreeks een bericht terug.

 

Nu ben ik in e gelukkige positie naast de algemene belastingtelefoon gebruik te kunnen maken van een aanvullende email en telefoondienst voor intermediairs, waardoor ik voor de ingewikkelde vragen, dan wel voor een uitspraak in een specifiek geval rechtsreeks de eigen inspectie kan benaderen. Hierdoor ben ik beleidsmatig niet meer afhankelijk van de belastingtelefoon.

 

In overleg tussen belastingdienst en brancheorganisaties, wordt zeker aandacht geschonken aan de betrouwbaarheid van de belastingtelefoon en is het zeker de bedoeling om de kwaliteit te verbeteren. Alleen is deze dienst niet geschikt (en bedoeld) voor ingewikkelde vragen en problemen. Die horen bij de eigen inspecteur te worden besloten. Voordeel daarvan is dat de inspecteur er ook aan gebonden is, in tegenstelling (helaas) tot de antwoorden via de belasting telefoon.

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik in e gelukkige positie naast de algemene belastingtelefoon gebruik te kunnen maken van een aanvullende email en telefoondienst voor intermediairs, waardoor ik voor de ingewikkelde vragen, dan wel voor een uitspraak in een specifiek geval rechtsreeks de eigen inspectie kan benaderen.

 

Ook deze service is wankel. Veelal wordt de becon-telefoon gewoon niet opgenomen en emails blijven makkelijk 3 weken onbeantwoord.

 

Alleen is deze dienst niet geschikt (en bedoeld) voor ingewikkelde vragen en problemen.

 

 

Voor veel ondernemers zijn standaardbrieven over bijv. de VAR al ingewikkeld. En als daar dan zo'n ellendig 0800-0543 nummer boven staat, dan jeukt het al bij mij. Of neem een aanmaning tot het doen van betalen? Bel 0800-0543.

 

"Ja, maar beste medewerker van de BelDienst, ik heb 2 maanden geleden een betalingsregeling voorgesteld? Niets op gehoord en nu toch een aanmaning met extra kosten?"

 

"Tja, sorry, maar ik kan u niet doorverbinden. Stuurt u maar een brief naar de ontvanger."

 

Kijk, dan is de fiscus met hun 0800 gewoon verkeerd bezig. Als in een brief staat dat je kunt bellen met het nummer in het briefhoofd, laat de fiscus zich er dan ook van vergewissen dat via de klantendienst vragen over een VAR of invordering ook beantwoord kunnen worden.....

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen de BelTel klopt voor geen meter, ook over de kantoren heb ik grote twijfels...

 

Na staking EMZ liepen bepaalde dingen door elkaar. Door de staking geen winst / inkomsten dus recht op diverse toeslagen. Aangezien ik de BelTel beu was, mijn stoute schoenen aangetrokken, en naar kantoor gegaan :

 

Stap 1 : Bel de BelTel om een aspraak te maken. Dit KAN NIET. U moet zelf langs het kantoor....

 

Stap 2 : Ga naar het Bel Kantoor en neem zoveel mogelijk papieren mee, ook de BSN nummers van de kinderen en de schoenmaat die ze nu dragen. Kans van 90 op 100 dat u net het benodigde papiertje niet bij hebt, en onverichterzake retour huiswaarts kunt gaan....

 

Stap 3 : U staat bij het kantoor : Kies een nummer :

1 staat voor particulieren (dus toeslagen), 2 staat voor ondernemers.... tja....ogen dicht, en gokken maar ! IB, toeslagenen dergelijke zijn onder elkaar verrekend...

 

Stap 4 : Nummertje 341 mag komen. Jij hebt nummertje 365...... er is één medewerker actief, de rest staat bij de balie.

 

Stap 5 : U mag naar binnen ! Nog net voor sluitingstijd, want de nummers na U worden verzocht morgen terug te komen !

 

Eindelijk binnen, legt u uw papieren op tafel, en bij gratie Gods heeft u voldoende meegenomen om het traject te starten. Maar.... er hebben zoveel verrekeningen plaatsgevonden, DAT MEN U VRAAGT EEN AFSPRAAK TE MAKEN !!!!

 

(zie dus stap 1...)

 

Echt, ik ben helemaal klaar met deze jongens. Wat een ongelofelijke bende maakt men het er daar van....

 

Marcel

 

(PS....ik ben nu, na bijna een jaar, nog steeds niet fatsoenlijk rond met hen. Puur door niet reageren, geen actie ondernemen en dergelijke. Van mij mogen ze in het eigen sop gaar koken...)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik in e gelukkige positie naast de algemene belastingtelefoon gebruik te kunnen maken van een aanvullende email en telefoondienst voor intermediairs, waardoor ik voor de ingewikkelde vragen, dan wel voor een uitspraak in een specifiek geval rechtsreeks de eigen inspectie kan benaderen.

 

Ook deze service is wankel. Veelal wordt de becon-telefoon gewoon niet opgenomen en emails blijven makkelijk 3 weken onbeantwoord.

 

Alleen is deze dienst niet geschikt (en bedoeld) voor ingewikkelde vragen en problemen.

 

 

Voor veel ondernemers zijn standaardbrieven over bijv. de VAR al ingewikkeld. En als daar dan zo'n ellendig 0800-0543 nummer boven staat, dan jeukt het al bij mij. Of neem een aanmaning tot het doen van betalen? Bel 0800-0543.

 

"Ja, maar beste medewerker van de BelDienst, ik heb 2 maanden geleden een betalingsregeling voorgesteld? Niets op gehoord en nu toch een aanmaning met extra kosten?"

 

"Tja, sorry, maar ik kan u niet doorverbinden. Stuurt u maar een brief naar de ontvanger."

 

Kijk, dan is de fiscus met hun 0800 gewoon verkeerd bezig. Als in een brief staat dat je kunt bellen met het nummer in het briefhoofd, laat de fiscus zich er dan ook van vergewissen dat via de klantendienst vragen over een VAR of invordering ook beantwoord kunnen worden.....

 

groet

Joost

 

Kennelijk heb ik gewon in Utrecht en Hilversum, waar de meeste contacten lopen, geluk gehad omdat zowel telefonische als via de email ik snel en goed ben geholpen. Ik ben het met je eens dat de service die tegenwoordig door de belastingdienst, die een vijf jaar geleden tot de beste overheidsdiensten gerekend werd, ver onder de maat is. Mijn ervaring is wel dat de desbetreffende medewerkers waar ik mee te maken heb zeker van goede wil zijn, maar vaak ook te beperkt in de middelen om direct een goed en compleet antwoord te geven. De ene reorganisatie is nog niet achter de rug of de volgende is alweer aan de orde. Automatiseringssystemen "praten" niet met elkaar met als gevolg fout op fout. Heb sinds 2006 het gevoel dat de belastingdienst van de ene herstelopdracht naar de volgende gaat en feitelijk geen tijd voor iets anders meer heeft.

De laatste blunders zijn natuurlijk de verkeerde toepassing van de heffingskortingen, foutieve aanslagen over eerdere jaren en tenslotte het niet (correct) kunnen verwerken van de schattingsformulieren 2008/2009, althans degene die elektronisch worden ingediend.

Dus ben het zeker met Joost eens dat er nog heel veel te verbeteren valt en ik gewoon geluk heb gehad (tot nu toe, afkloppen).

 

 

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen de BelTel klopt voor geen meter, ook over de kantoren heb ik grote twijfels...

 

Na staking EMZ liepen bepaalde dingen door elkaar. Door de staking geen winst / inkomsten dus recht op diverse toeslagen. Aangezien ik de BelTel beu was, mijn stoute schoenen aangetrokken, en naar kantoor gegaan :

 

Stap 1 : Bel de BelTel om een aspraak te maken. Dit KAN NIET. U moet zelf langs het kantoor....

 

Stap 2 : Ga naar het Bel Kantoor en neem zoveel mogelijk papieren mee, ook de BSN nummers van de kinderen en de schoenmaat die ze nu dragen. Kans van 90 op 100 dat u net het benodigde papiertje niet bij hebt, en onverichterzake retour huiswaarts kunt gaan....

 

Stap 3 : U staat bij het kantoor : Kies een nummer :

1 staat voor particulieren (dus toeslagen), 2 staat voor ondernemers.... tja....ogen dicht, en gokken maar ! IB, toeslagenen dergelijke zijn onder elkaar verrekend...

 

Stap 4 : Nummertje 341 mag komen. Jij hebt nummertje 365...... er is één medewerker actief, de rest staat bij de balie.

 

Stap 5 : U mag naar binnen ! Nog net voor sluitingstijd, want de nummers na U worden verzocht morgen terug te komen !

 

Eindelijk binnen, legt u uw papieren op tafel, en bij gratie Gods heeft u voldoende meegenomen om het traject te starten. Maar.... er hebben zoveel verrekeningen plaatsgevonden, DAT MEN U VRAAGT EEN AFSPRAAK TE MAKEN !!!!

 

(zie dus stap 1...)

 

Echt, ik ben helemaal klaar met deze jongens. Wat een ongelofelijke bende maakt men het er daar van....

 

Marcel

 

(PS....ik ben nu, na bijna een jaar, nog steeds niet fatsoenlijk rond met hen. Puur door niet reageren, geen actie ondernemen en dergelijke. Van mij mogen ze in het eigen sop gaar koken...)

 

 

Marcel, ik kan mij je frustratie volledig begrijpen en als het mij overkwam zou ik hierover zeker een klacht indienen, vooral om de zaak dan wel eindelijk afgerond te krijgen. Helaas heten beide belastingdienst, maar de IB\PVV is feitelijk een andere dienst als de Toeslagen. Ze hebben zelfs maar beperkt toegang (privacy wetgeving is ook hier absurd toegepast). daarnaast weet een IB ambtenaar maar heel beperkt iets van toeslagen en andersom weet een toeslagen ambtenaar maar beperkt iets van de IB/Vpb kant. daarnaast werken beide systemen los van elkaar en als je dan ook nog ambtenaren treft die het kennelijk niet interesseert en alleen maar op de klok kijken of ze nog niet naar huis kunnen en jouw beeld is werkelijkheid.

Ik heb persoonlijk maar 1x voor mijn vrouw, zoon en mijzelf aan de balie in Hilversum zonder afspraak gestaan en ook al kon de desbetreffende medewerker maar beperkt in de systemen kijk, hij heeft alle kopie stukken die ik had meegenomen in ontvangst genomen en binnen vier weken waren de aanslagen etc. gecorrigeerd. Het kan dus kennelijk wel, maar men moet aan de andere kant van het loket wel "willen".

Ik wens je veel succes en mocht ik je kunnen helpen, stuur maar een mailtje (zie profiel).

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

 

Marcel, ik kan mij je frustratie volledig begrijpen en als het mij overkwam zou ik hierover zeker een klacht indienen, vooral om de zaak dan wel eindelijk afgerond te krijgen.

 

Nee hoor, frustratie is allang weg. Ik heb mezelf erbij neergelegd. Maar mocht het tot nog verdere boete's of maatregelen komen, zal ik zeker een klacht indienen ! Maar ik heb het met deze jongens gehad, de energie niet meer voor (geen enkele nut) en steek mijn energie liever in mijn nieuwe plannen.... ;)

 

Helaas heten beide belastingdienst, maar de IB\PVV is feitelijk een andere dienst als de Toeslagen. Ze hebben zelfs maar beperkt toegang (privacy wetgeving is ook hier absurd toegepast). daarnaast weet een IB ambtenaar maar heel beperkt iets van toeslagen en andersom weet een toeslagen ambtenaar maar beperkt iets van de IB/Vpb kant. daarnaast werken beide systemen los van elkaar en als je dan ook nog ambtenaren treft die het kennelijk niet interesseert en alleen maar op de klok kijken of ze nog niet naar huis kunnen en jouw beeld is werkelijkheid.

 

Klopt, maar.... als EMZ verrekent men wel alles, maar in de pc kan men geen toegang krijgen (zoals je al aangeeft) tot het complete dossier ! Toch te belachelijk voor woorden ???

 

En om het nog leuker te maken : Men heeft al eens aan de deur gestaan ivm beslaglegging...... totdat ik papieren kon overleggen, dat mijn dossier (peroonlijk, met stempel) is aangenomen. Beslaglegger weet van niets, kantoor is dossier kwijt, intern onderzoek...... Ach ja..... ga ik me nog druk maken over zoveel ondeskundigheid ?? :-\

Link naar reactie
  • 0

:PHelaas...ik ben nog steeds geen ster / held in quote's aanhalen.... ;)

 

Marcel, kan je alleen maar veel succes wensen met alle nieuwe plannen. Je bent tenslotte ondernemer om te ondernemen en niet om de belastingdienst aan werk te helpen (dat doen ze constant zelf al genoeg).

Fred

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat het inderdaad ligt aan wie er aan de andere kant van het loket zit/staat. Het duidelijkst was één jarenlang voortslepende zaak die door vakantie door een vervangster werd behandeld. De betreffende mevrouw had blijkbaar haar basis in het bedrijfsleven ;) want binnen 4 weken had zij alles gecoördineerd tussen de diverse afdelingen (belastingen) en was alles definitief 'opgeruimd'!

 

Ik heb ook gemerkt dat het erg afhankelijk is van het kantoor waar je onder valt. Ik heb de mazzel dat ik terecht kan bij een regio-kantoor, waar ik ook nog eens een kwartiertje rijden vandaan woon. Niks geen telefoontjes en e-mails, ik stap gewoon in de auto en trek een nummertje bij de receptie. "Weet u zeker dat u wilt wachten? Er zijn nog een paar mensen voor u, dus het kan zomaar een half uur duren!' Prachtig toch?

Natuurlijk blijk ik dan een vraag te hebben waar de 'baliemedewerker' niet uit komt (duh, anders was ik niet langs gekomen). Geen probleem, dan wordt de betreffende specialist even naar beneden geroepen. Laat dat nou ook nog de persoon zijn die daadwerkelijk je zaak zal gaan behandelen. Let wel: dit werkt natuurlijk alleen voor jezelf of klanten die onder hetzelfde kantoor vallen. ;D

 

Voor alle overige zaken maak ik druk gebruik van de website. Soms moet je goed zoeken, maar uiteindelijk staat het meeste er wel op. Zo niet: zie boven. ;)

 

Groeten, Renée

www.paarseolifant.nl | www.zzp-school.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Dank voor jullie reacties so far.

Het beeld is gemêleerd, zo veel is duidelijk.

 

Ter verdediging(?) van de BD wil ik overigens wel melden, dat ik bij andere instanties met zo'n call centre in het algemeen ook geen geweldige ervaringen heb met de dienstverlening.

Het liefst zou ik, als het moet via een keuzemenu, meteen een specialist aan de lijn krijgen, die inzage heeft in mijn dossier.

Maar of die goeie ouwe tijd nog terugkomt? Kweenie.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

BelTel is leuk voor statusvragen en vragen van mensen die geen internet hebben.

 

De intermediairlijn heb ik goede ervaringen mee, stukken beter in ieder geval dan de beconlijnen van regiokantoren, hoewel dit per kantoor verschilt. Verzoeken van de intermediairlijn aan de regiokantoren om terug te bellen lijken in een onbekende taal gesteld, na zo'n verzoek ben ik nog nooit teruggebeld.

 

De intermediairlijn Toeslagen werkt prima. Het gebeurt zelden dat ze mijn vragen niet direct kunnen beantwoorden en in het enkele geval dat er een uitzoekopdracht wordt gemaakt heb ik altijd binnen drie dagen bericht terug.

 

Tsja, we zullen onder ogen moeten zien dat, net als in ieder ander bedrijf, er toch gewoon mensen werken bij de belastingdienst en ze niet allemaal dezelfde pet op hebben.

 

Meest vervelende is wanneer er dingen fout gaan het zo verschrikkelijk lang kan duren voordat een en ander echt is opgelost (en intussen blijft gewoon alles m.b.t. dat dossier dus vrolijk fout gaan). Ik lach er tegenwoordig maar om en soms tref ik zelfs een ambtenaar die het lachen nog niet is vergaan :)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

En nou breekt mijn klomp...... ;D

 

Vanavond om 17.30 uur ( !, ja echt !) werd ik gebeld door de BD.

Natuurlijk schrok ik me het apelazerus, maar de heer stelde mij gelijk gerust. Hij was van de afdeling Toeslagen en men begreep even niets meer van onze inkomens. Op verschillende toeslagen waren bij hun verschillende inkomens bekend. Toen ik vertelde vorig jaar een negatief inkomen gehad te hebben, en dit jaar nihil, kreeg ik alle hulp van de wereld.

 

Hij stuurt een op maat gemaakt formulier op, wat ik moet invullen, want hij zou het "bijzonder jammer vinden, wanneer jullie, in jullie situatie, te weinig toeslagen zouden ontvangen" !

 

Een dikke plus voor de BD vandaag !

 

Nu hopen dat ze zakelijk me ook onderhand onder de hamer nemen....

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik heb op dezelfde vraag drie keer een ander antwoord gehad van de Belastingtelefoon. Ik ben inmiddels op afspraak langs gegaan bij de Belastingdienst voor een gesprek, zij leggen alles uit en bevestigen indien gevraagd het besprokene per brief zodat je het zwart op wit hebt.

Ik weet niet of het zo is maar gevoelsmatig spreek je dan iemand met meer kennis dat iemand bij de Belastingtelefoon, vooral omdat zij gerechtigd zijn om e.e.a. schriftelijk te bevestigen.

 

Groeten!

 

 

www.plan-t.nl

Link naar reactie
  • 2

Welke vraag heb je gesteld en welke antwoorden heb je dan gehad? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar, en buiten dat weet Joost het juiste antwoord altijd .

 

Nieuw bussiness voor Joost : De Joost-o-foon "Voor een correct antwoord op uw belastingvragen" à 1,-- per minuut ;D

 

 

 

holy crap, neeeee! Voor je het weet gaat de belastingdienst mij bellen ;D

 

Zonder gekheid, te veel eer Maarten, maar dank voor je compliment.

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Heb wel een keer de belastingtelefoon douane gebeld... Maar die man die ik aan de lijn kreeg wist niet eens het juiste antwoord op een vraag uit de FAQ die op de douanewebsite vermeld wordt.. Ik wou daar een beetje toelichting op maar als de basis al niet goed is =/

Was een waste of time, had de vraag beter hier kunnen stellen denk ik zo ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.