Jump to content

Fezz

Super Senior
  • Content Count

    184
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Wout
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  • Location
    Pijnacker
  • Branch
    29
  1. Probleem is dat ik telefonisch te horen kreeg dat ik te laat was en dat ik slechts voor volgend jaar kon opzeggen. Moet nu wel 200 euro betalen voor een advertentie die 0 euro oplevert.
  2. Ik geef deze even een klein schopje.. Ik snap er letterlijk niks meer van. Heb nu ook een rekening van de telefoongids voor me liggen. Gewoon de echte. Net gebeld en mijn contract zou stilzwijgend verlengd zijn, 3 maanden opzeg termijn. Heb even de betalingen gecontroleerd tot anderhalf jaar terug, geen betaling aan de telefoongids in die periode. Wel een in 2007 en een in 2008. Waarna volgens mij alles is opgezegd. Nu is de gouden gids overgenomen door de telefoongids en daar heb ik vorig jaar dus wél wat afgenomen.. Als deze stilzwijgend verlengd zou zijn zou ik nu weer veel geld kwijt zijn, maar het bedrag op de factuur die ik nu heb is vele malen lager. (Grote advertentie in gouden gids was voor een jaar) Waar kunnen ze het nu vandaan halen dat ik opdracht heb gegeven? Op de factuur staat overigens het volgende: Factuur betreffende uw DTG & GG advertentieprogramma conform de u eerder toegezonden orderbevestiging. Verder heb ik telefonisch contact gehad en ik zou een kopie van het contract toegestuurd krijgen, vraag me wel af of jullie hier iets van snappen of heb ik het uberhaupt al te moeilijk neergezet.
  3. Met afspraken over adviesverkoopprijzen ben ik bekend, maar ik wil niks in een contract vastleggen behalve dan deze parallelle import. Mijn product kost hier in de winkel €769,00 inclusief btw. Zou je ook bij deze hoge bedragen een verschil van 30% aan kunnen houden? Bij 30% wordt het tevens niet meer interessant om het product weer terug naar Nederland te halen.
  4. Kan wel een voorbeeld aanhalen waarbij jij geld en het milieu spaard. En dan bedoel ik ook echt gigantisch. De overheid wilt er alleen niet aan, verdienen ze wat minder accijns. (10%, hetzelfde als wat jij in je portomonnee bespaard). Vertrouw dus niet altijd op de overheid, dat lijkt soms ook gewoon een commercieel bedrijf.
  5. Bedankt voor je antwoord Richard. De prijs in Nederland is goed en wil ik zo houden. Enige verlaging van de kostprijs zal zogezegd in eigen zak worden gestoken om geld over te houden voor de ontwikkeling van nieuwe producten. Dit is tevens nodig door een meningsverschil met mijn vennoot in het verleden. Een contract zou zeker mogelijk zijn om parallelle import te voorkomen, naleving controleren zal ook niet heel moeilijk zijn. Iedereen kent iedereen in mijn branche, mijn verkooppunten zullen mij ook zo snel mogelijk op de hoogte brengen indien ze het gevoel hebben dat mijn product op een manier verkocht wordt die niet klopt. Tot zover is dit dus positief. Echter wanneer iemand uit Nederland mijn product in Portugal ziet voor €550 en deze in Nederland wil kopen maar vervolgens een prijs te horen krijgt van €750.. Dan krijgen uiteindelijk mijn verkooppunten toch het idee dat ik woekerprijzen reken o.i.d.? Het verschil is natuurlijk wel te verklaren.. Zal ik dit risico dan voor lief moeten nemen of toch de standaard advies verkoopprijzen aan laten houden in Portugal en kijken of dat succes heeft? De aantallen die gemoeid gaan met de lagere prijs zijn in ieder geval interessant.
  6. Snap hem zeker. Maar in principe hoeft brukkie daar geen rekening mee te houden toch? Het gaat er immers om dat zijn klanten energie (lees: geld) besparen. Indien de producten wel echt milieuvriendelijk zijn is dit natuurlijk erg mooi meegenomen.
  7. Heeft jou LCA manier niet meer met het milieu te maken in plaats van energiebesparing?
  8. Onderzoek de bereidheid van mensen om naar een dergelijke winkel te komen. Kijk eens waar je concurrentie ligt: Als mensen een vaatwasser gaan kopen gaan ze vermoedelijk naar een winkel waar veel vaatwassers staan. Tussen deze vaatwassers staan al enkele types welke energiezuinig zijn. Denk je dat deze mensen ook naar jou winkel zullen komen omdat jij alleen energiezuinig verkoopt? Dit net als veel andere dingen als: wasmachines, auto's en zelfs huizen. Onderzoek daarom ook met welke producten je je winkel wilt gaan vullen. Indien je die vragen hebt beantwoord denk ik dat je al een stuk verder staat m.b.t. de realisatie van een dergelijke winkel / bedrijf. Ben benieuwd naar de ideeën die je zelf hebt uitgewerkt.
  9. Inderdaad.. Als ik het zo lees, klopt het dan dat je bij 'maatwerk klanten' andere productprijzen hanteert dan die in je webshop? Beter dezelfde prijzen hanteren en het advies e.d. apart specificeren. Verder zou ik deze klant goed helpen, elke boze klant is een zeer slechte ambassadeur van je bedrijf.
  10. Goedemorgen allemaal, Al enige tijd niet geweest op dit forum maar loop nu tegen een probleem aan waar ik zelf even niet uit kwam, en bedacht me dat er nog steeds allemaal hulpzame mensen op higher level te vinden zijn. Waardoor ik dus mijn vraag hier even wil stellen! Het probleem is als volgt: Wij verkopen een luxe product in Nederland voor een bepaalde prijs welke in Nederland goed is, echter willen we dit product nu ook in het buitenland gaan verkopen. Ik heb een afnemer gevonden in portugal welke met onze adviesverkoopprijs het product niet denkt te kunnen verkopen. Nu wil hij een deel van het productieproces, en dan met name de arbeid die met het product gemoeid gaat, op zich nemen. Een Portugees uurloon is veel goedkoper dan een uurloon in nederland, en doordat wij een hele serie producten als halffabrikaten afleveren gaat dit enorm veel schelen in de verzendkosten. Mijn vraag: Wanneer ik dus de halffabrikaten ga leveren en het product in Portugal verkocht gaat worden met een prijs die pakweg 35% lager is dan de adviesverkoopprijs in Nederland. Kom ik dan nu of later in de problemen in Nederland m.b.t. de verkoopprijs. (het product wordt in winkels verkocht) Enkele feiten: - Van dit product zijn niet veel verschillende modellen te verkrijgen, dus zelfs als er een andere merknaam op staat is het product nog zeer eenvoudig te herkennen - Het product zal in Nederland nog ongeveer 3 tot 4 jaar goed verkopen, hierna zullen we weer met iets nieuws op de markt moeten komen. Advies, tips, vragen. Alles is meer dan welkom! Alvast bedankt.
  11. En nu gaat er vast een discussie losbarsten of het wel zo verstandig is om je idee op deze website te zetten.. Neem deze: De Bagmat. Er kan toch zo iemand met dat idee aan de haal gaan of ligt dit nu aan mij? Verder zal het natuurlijk grotendeels aan diegene die het plaatst liggen, maar dat zal dan een leermoment voor ze zijn nietwaar. De tijd zal het leren denk ik, ik hou de site in de gaten! Bedankt!
  12. Beste allemaal, Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor het bedrijf MCS met het blad Ondernemers Aspect. Eerst zul je een belletje krijgen dat jullie in het blad staan en dat ze een notitie hebben dat er volgend jaar niet stilzwijgend verlengd mag worden. Aangezien de server eruit ligt (ja, vast) sturen ze je een fax om het stopzetten van het contract te bevestigen. Dit is geen bevestiging van het stopzetten! Wanneer je dit ondertekent moet je dus gewoon betalen. Nou eigenlijk niet want dit is acquisitiefraude uiteraard maar dan zit je dus aan ze 'vast'. Nadat je de fax ontvangen hebt bellen ze je nogmaals op dat ze een foutmelding retour hebben gekregen. Nu heb je de fax natuurlijk wel ontvangen, zeg je dat je het ontvangen hebt en krijg je te horen: "Oh, ok nou dat is dan mooi. Dan zie ik het formulier wel tegemoet." Achterbakser kan niet! De tekst van de fax: Ik zal straks nog even een afbeelding van de fax uploaden, maar bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Was al een tijd niet geweest op het forum en vraag me af hoe het met iedereen gaat, zal straks weer eens rondkijken! Verder leek dit me wel de moeite waard om even in de zoekmachines opgenomen te worden. Groeten, Wout
  13. Beter laat dan nooit! Iedereen de beste wensen en een gezond en gelukkig 2010!
  14. Ah nou ja.. dan vervangen we na 30 jaar die loodzware bakstenen nu maar door holle bakstenen die hetzelfde gewicht kunnen dragen.. Het klopt toch gewoon niet?
  15. Ben het wel eens met peter.. Je vader heeft moeite met zijn telefoon, maar vervolgens moeten we het alleen leuker en stijlvoller gaan verpakken? Niet de juiste oplossing voor zijn probleem denk ik maar dat ter zijde. Met alle respect, en ik wil net zo als Hans geen idea killer zijn.. Maar hoe zou een nieuwe gadget (beurschecker) stijlvoller of leuker verpakt kunnen zijn dan een Iphone / blackberry o.i.d.? Of waarom zou je naast je Iphone óók deze gadget willen? We gaan naar een wereld waar je steeds méér met minder doet. (Universele afstandbedieningen etc.) Hoe past jou product daar tussen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept