Jump to content

mversluis

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Cannenburch 90, Lelystad, 8226RS, Netherlands
  • First name
    Marco
  • Last name
    Versluis
  • Company or organization name
    Mood LedLight
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. TIP : Wij hebben heel bewust gekozen geen bouwmarkten of ikea stellingen meer te kopen. Ook geen 2e hands meer. 1 simpele reden , als je wilt uitbreiden kan je het niet meer krijgen of zijn de maten veranderd. Wij hebben gekozen alles bij de stelling groothandel te kopen en bij iedere uitbreiding dezelfde stellingen te halen. kijk eens bij ARS in lelystad. ( google is je vriend) , aardige mensen , veel voorraad en zeker niet de duurste. just my 2 cents. Marco
  2. Best Kawai, Wij hebben dit in me vorige bedrijf zelf gedaan daar ging het om meer dan 15.000 artikelen. 1) zorgen dat je een goed exel lijst hebt , met prijzen , omschrijvingen , ean code ( net wat je wilt hebben op prijs kaartje) 2) Monogrone laserprinter gekocht waar wat zwaarder papier in kan ( zijn zeer goedkoop te krijgen) 2a) mooi papier kopen ( gekleurd of wit , zware uitvoering) 3) Word gebruiken om een template te maken op basis van exel lijst ( stickers en etiketten) 4) mooi formaat uitzoeken , of zelf een formaat ingeven 5) Let op dat je de lijnen van de rasters meeneemt in je formaat ( dit voor later snijden) 6) alles printen 7) paar avonden met vrienden alles door snijmachines halen ( in ons geval met de 15.000 - 25.000 artikelen) Op deze manier hebben wij relatief goedkoop een enorme stapel kaartjes gemaakt , en als we meer nodig hadden gewoon weer printen. Ben je niet afhankelijk van een drukker e.t.d. Gr en succes Marco
  3. even een aanvulling op "offerte aangevraagd " bij ups etc. inleiding : Omdat wij bijna altijd reletief veel waarde versturen in kleine pakketten , hebben we het even aangekeken met TNT te versturen. Hier bleken veel zendingen kwijt / kapot aan te komen. Daaruit heb ik de beslissing genomen om met UPS in zee te gaan , daarin tegen ontvangen wij erg veel goederen met DHL. Beide zeer over te spreken in afgelopen jaar niets kwijt of kapot. De prijzen die je aanvraagd voor deze diensten zijn niet de prijzen die je door berekend krijgt. Mijn advies is een afspraak te maken met een vertegenwoordiger van UPS en DHL. Waarop basis van schatting hoeveel pakketen en hoeveelheid gewicht verwacht te versturen per jaar kunnen de vertegenwoordigers veel scherpere aanbiedingen doen. Succes en alvast beste wensen voor 2011 8) Marco Mood LedLight
  4. Zag laatst dat pattex ze ook heeft staan op de achterkant van hun verpakkingen. Wij zijn even aan het kijken hoe we ze kunnen gebruiken op onze producten ( link naar pdf handleidingen) Afgelopen weken willekeurig mensen gevraagd of ze bekend zijn met QR code. ( aan de hand van een plaatje ) . De mensen waar ik het niet van verwachte , die kende QR code allemaal. Zo van die staan altijd in de spits en kan je prijzen mee winnen. ;D Het lijkt er op dat men de QR code toch begint te snappen , en langzaam ingeburgerd wordt. Gr Marco
  5. 2 mail groepen aan maken in het nieuwsbrief systeem Je mailing gebruiken met een keuze knop om de keuze bij de klanten te houden. Op deze manier ben je ook ingedekt. bv: Beste klant wij zijn voornemens om de mailing bedrijf x en mailing bedrijf y samen te voegen. Indien u geen probleem hiermee heeft hoeft u niet te reageren. Indien u problemen mee heeft verzoeken wij u aan te geven welke mailing u wilt blijven ontvangen. -- Wij hebben 1 nieuwsbrief systeem met een verschillend aantal groepen gedefineerd , waarin de klanten zelf kunnen aangeven waar ( welke nieuwebrieven ze willen ontvangen )
  6. Beste Sander, Ik pas me aan bij de aanbevelingen van bovenstaande forum leden. 2 zaken die mij opvielen , ik verwachte op je site op de logo's te kunnen klikken en daar meer uitleg en eventueel link van de desbetreffende klant te krijgen. Je focust nu op nieuwe logo's , ik denk dat het aanpassen van bestaande logo's ook vraag naar is. Heel simpel voorbeeld , we hebben 3 tal logo's voor 3 verschillende bedrijven. Vorige week wilde ik wat banners gaan bestellen voor een beurs , hebben we de logo's niet in een groot formaat of eps formaat. Just my 2 cents, Met vriendelijke groet Marco
  7. Hoi Jasper, Producten zijn zo simpel dat men het makkelijk zelf moet kunnen , mits alle juiste producten gebruikten worden. Dan is het net zo simpel als lego , maar als men zelf installaties gaat aanpassen , kabels door knipt om te verlengen etc. En alles werkt serieel ( wat de meeste niet eens begrijpen ) is de kans erg groot dat het fout gaat. Maar zal zeker even een revieuw (laten) doen door algemene voorwaarden. Gr en bedankt Marco
  8. Beste forumleden, Bedankt voor alle antwoorden , en grappig om te zien dat er zo veel meningen zijn. 1) klant heeft van te voren de producten gezien op hun locatie. 2) klant heeft alle productsheets ontvangen in een uitgewerkt plan hoe alles aangesloten dient te worden 3) klant is zelf gaan installeren en heeft fouten gemaakt met aansluiten 4) Klant wil 2 typen lampen ( zwakstroom ) op elkaar aansluiten omdat er te weinig kabels in de muur zitten a) waar ze overigens ook niet meer bij kunnen. b) En ook nog geen pvc buizen zijn gebruikt Deze lampen kunnen absoluut niet aan elkaar aangesloten worden en gaan ook direct kapot. ( denk maar aan 220 op 12 volt halogeen zetten :-) 5) de stralingshoek van de lamp , waar nu de meeste klachten over komen. a) was van te voren bekend , heeft de klant zelf gezien b) stond in alle catalogussen c) stond in alle product sheet. 6) functie van een aantal ruimtes zijn veranderd nadat ik langs ben geweest en advies heb uitgebracht. ( van inloopkast naar kantoor ) a) Zijn we niet van op de hoogte gesteld b) logische dat licht advies niet goed is Samenvattend de klant is heel erg goed op de hoogte van alle zaken , weet erg goed zijn weg op internet te vinden. Ik heb net de klant geïnformeerd over hoe ik er in zit ( via brief ) en duidelijk verschil uitgelegd tussen webshop en geen service en advies, en tussen onze manier van werken. Waarbij ik heb aangegeven dat wij geen service / advies / helpdesk kunnen zijn op deze manier. Zie wel wat hier weer uit gaat komen. **Leerpuntjes voor me zelf ** - Van te voren prijs afgeven voor advies en ontwerp , die betaald dient te worden als de order niet door gaat. - Deze verrekenen met order ( eerste 2 punten reeds deze week al met een klant toegepast , en positief ontvangen) - Niet koste wat kost willen leveren en hopen op goede recensie. Gr en bedankt allemaal. Marco
  9. Klant is absoluut een slimme inkoper , en ik heb voor het eerst niet goed naar me gevoel geluisterd. Maar ik heb ook wel wat geleerd afgelopen jaren en order is wel compleet betaald. Gr
  10. Goedeavond allemaal, Weet niet goed of ik het juiste topic gekozen heb. Herry in de zaak klinkt direct zo zwaar...... Inleiding. Wij hebben sinds 3 jaar een bedrijf op het advies , levering en installatie van hoogwaardige LED verlichting. We zijn een beetje de "early adapters" geweest hierin. Dit is natuurlijk niet makkelijk omdat het een nieuw product en of dienst is. We werken eigenlijk 2 zijdig - website met een online catalogus , hierin kunnen mensen bestellen. krijgen dan een offerte en na akkoord en betaling worden producten verstuurd. - Gaan bij klanten langs , doen een intake , werken een licht plan uit en na akkoord en betaling leveren en installeren wij de producten. Ik loop nu tegen een klant aan waarbij we heel erg veel werk hebben gedaan , langs geweest , lichtplan en advies gemaakt. Maar de klant wilde alleen maar betalen tegen webshop tarief, en het liefst nog goedkoper. De prijs is daadwerkelijk zo laag geworden dat ik er werkelijk niets meer aan over hou. Klant installaleerd lampen en armaturen zelf , maar heeft niet de benodigde kennis. Vanaf het begin heb ik hier een erg slecht gevoel over gehad , en voor het eerst heb ik hier niet naar geluisterd ....tja. Toch maar geleverd hopende op goede recentie's ...... Nu vanavond weer klant aan de telefoon gehad ( ben bijna een persoonlijke helpdesk ) en zijn toch weer problemen met installeren , geeft niet genoeg licht , en nog meer van dat soort meningen. Natuurlijk is dit een perceptie van een klant , bij andere klanten zijn de reactie's overmatig positief. Nu verwacht de klant eigenlijk dat ik langs ga komen en weer advies kom geven. Mijn punt , doordat het gehele project zo goed is onderhandeld door de klant heb ik totaal geen enkele speelruimte meer om langs te gaan etc. Of het moet mij geld gaan kosten. Binnen normale projecten heb je de speelruimte in je producten en uurloon. Hierin zijn de producten heel goedkoop aangeboden en geen uurloon , omdat de klant het zelf wilde doen. Graag een advies hoe ik hier het beste mee om moet gaan ... Gr en bedankt Marco
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept