Cat07

Junior
  • Aantal berichten

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Cat07's trofeeën

  1. Je hebt gelijk Sabra, ik stond nog in de chat-modus en had meer tijd moeten nemen op te antwoorden. Mijn excuus voor de korte reacties. Ik ben zeker blij met de gegeven reacties en ga deze later op de dag goed doornemen.
  2. Wat zou een reeel % van de omzet of winstmarge zijn?
  3. De persoon in kwestie heeft meerdere opdrachtgevers.
  4. Beste lezers, Wij zijn als bedrijf dusdanig aan het groeien dat wij aan personeelsuitbreiding denken. Nu heb ik iemand op het oog die graag voor ons aan de slag zou willen als vertegenwoordiger in de beautybranche op zelfstandige basis (het bezoeken van salons en winkels met als doel verkoop van schoonheidsproducten). Dit betekent voor ons geen contracten, personeelskosten, etc. Voor deze persoon betekent het zelfstandigheid, vrijheid en natuurlijk verdiensten. Tot zover de win-win situatie. Maar hoe ga je nu om met beloning? Hoe wordt een vertegenwoordiger tegenwoordig beloond? - vast basissalaris met provisie? - Aan welk % provisie zou ik moeten denken? - hoe lang blijf je provisie over een klant betalen? - Of is een vast salaris per dag een betere optie? - Of zou er een beloning per bezoek kunnen worden toegekend? Ik heb nog nooit met dit bijltje gehakt en het is mij onduidelijk wat realistisch is. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
  5. Bedankt voor jullie tips. Hier kan ik iets mee. In ieder geval bleek er een fout op de homepage te staan. Dit zal ongetwijfeld hebben meegespeeld. Ik zou zelf ook niet kopen op een site met fouten. Volgende stap is met jullie tips aan de slag gaan en mijn bezoekers op de voet volgen. Nogmaals bedankt! p.s. meer tips en trucs blijven uiteraard meer dan welkom
  6. Dat is zeker een goede tip, Job, om NL en FR sites van bedrijven te vergelijken. Mag ik je een PM sturen met mijn link, om de home page even te lezen of er een grote afschrikwekkende fout in staat, of ben ik nu te brutaal?
  7. Beste Highio, Ik begrijp je reactie, maar ik mag hier volgens mij geen reclame maken. Ik laat morgen mijn site sowieso door een ander vertaalbureau controleren. Ik kan namelijk niet geloven dat iemand een probleem heeft, op Google gaat zoeken, onze adertentie (en dus ons product) interessant vindt en vervolgens op onze website direct afhaakt. Ergens klopt iets niet. Ik heb mijn topic ook geopend om ervaringen van Nederlandse bedrijven in Frankrijk te lezen.
  8. Beste lezers, Op mijn Nederlandse website heb ik een bounce% van circa 38%. Op mijn franse website is dit bijna 70%. De website is exact hetzelfde, vertaald door een officieel bureau. Ik vraag me af waarom de Fransman afhaakt en de Nederlander niet. Natuurlijk heeft het er mee te maken dat het product nog geen naamsbekendheid heeft. Uit Adwords blijkt dat er vraag is, interesse is, nieuwsgierigheid wordt gewekt, wordt er gretig geklikt, maar men haakt toch direct af op de homepage. Er is duidelijk vraag naar het product, er is weinig concurrentie. Op de home page is niet te zien dat wij een Nederlands bedrijf zijn. Wat is het bij de Fransman, wat hem niet aanstaat en de Nederlander wel. Ik ben benieuwd naar alle reacties (ook zeker van niet-Frankrijk-specialisten)
  9. Dat zijn inderdaad ook goede punten om te overwegen, Ido.
  10. Dank je voor je reactie, Jeroen. Het gaat om distributeurs en groothandels van verzorgingsproducten. Het zullen terugkerende aankopen zijn. Grootte van bedragen of aantallen kunnen wij nog niet zeggen. Waarschijnlijk enkele duizenden per jaar per land. De klant brengt ons in contact met de potentiele klant en heeft ons product al voorgesteld. De interesse van de potentiele klant is er al.
  11. Beste forummers, Een klant van ons kan ons in contact brengen met potentiele klanten in verschillende landen in Europa. Wat zou een eerlijke vergoeding hiervoor zijn? Een % van de omzet? Gedurende welke tijd? Waar dien ik rekening mee te houden? Ik heb nog niet eerder met dit bijltje gehakt, dus alle op- en aanmerkingen zijn welkom. Alvast bedankt voor jullie input.
  12. Het probleem is inmiddels opgelost. Er scheen verkeerde info in hun systeem te staan. Vandaag is het openstaande bedrag zelfs al bijgeschreven op onze rekening. Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties! Ik wilde zeker weten dat ik in mijn recht stond voordat ik contact met ze opnam.
  13. Beste Nynke, Ik weet inderdaad dat je rente mag berekenen. De klant heeft inmiddels toegezegd het nog openstaande bedrag te voldoen. Om de lieve vrede te bewaren, laat ik het hier bij. Gelukkig hebben wij erg weinig met niet betalende of slecht betalende klanten te maken, en zal ik deze keer met de hand over mijn hart strijken ;)
  14. Wat jammer, Yannick, ik heb net gebeld, maar deze tip neem ik zeker mee voor toekomstige akkefietjes Ze hebben toegeven dat er een fout in het systeem stond (8 dagen - 3%) en een betalingstermijn van 60 dagen. Het is nu recht gezet. Betaling vind in het vervolg plaats binnen 30 dagen netto. Bedankt voor jullie input. Ik moest zeker weten dat ik goed zat.
  15. Hartelijk dank voor jullie reacties! Wij berekenen geen 3% kredietbeperking en de levering was in orde. Zij hebben de 3% zich toegeeigend. Ik zal telefonisch contact met ze opnemen om duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is, aan de hand van jullie reacties. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Gelukkig zijn wij niet al te afhankelijk van deze leverancier en is het ook (nog) geen grote jongen voor ons.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.