• 0

De Belastingtelefoon, hoe zijn jullie ervaringen?

Beste HL-ers,

Misschien een open deur, maar ik zie al te vaak op dit forum mensen naar de BelTel verwezen worden.

Mijn ervaring met deze dienst (zelfs door belastingmedewerkers BelHel genoemd) is niet best. De dienst is slecht bereikbaar en de antwoorden, als je die al krijgt, leveren vaak meer vragen op dan dat ze wat verhelderen. ???

Ik help mijn klanten, evt. met hulp van HL, liever zelf.

Your votes plies ....

groet,

John

Aanbevolen berichten

• 0

Vanochtend heb ik drie kwartier in de wacht gestaan voordat ik antwoord kreeg op de vraag die ik gesteld had. (zie https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=27101) (nog na de gebruikelijke wachttijd) Dit is overigens niet de eerste keer. Zolang er dergelijke doko's aan de telefoon zitten, die het kunnen vinden van een formuliertje in het systeem al een "skill" noemen, stel ik mijn vraag liever op het internet dan bij hen.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

• 0

De belastingtelefoon voor de normale ondernemer of particulier is qua kennis .. ???....

De belastingtelefoon voor belastingconsulenten is al wel wat beter, maar dat komt ook omdat ze een afgeschermd takenpakket hebben.

Het beste is inderdaad om namen en doorkiesnummers te noteren van personen die je hebt gesproken met verstand van zaken. Helaas veranderen de mensen en nummers nog weleens.

• 0

ik heb bij de belastingtelefoon gewerkt en ik kan zeggen dat het daar een zooitje is. Mensen met fiscale kennis worden geen contracten aangeboden

Zo'n opmerking schreeuwt om details - vertel! :)

• 1

ik heb bij de belastingtelefoon gewerkt en ik kan zeggen dat het daar een zooitje is. Mensen met fiscale kennis worden geen contracten aangeboden

Zo'n opmerking schreeuwt om details - vertel! :)

Ik was uiteindelijk niet van plan het te plaatsen maar helaas gebeurde het toch. Maar oké details: bij de belastingtelefoon zijn ze rond eind 2005/begin 2006 mensen gaan opleiden om fiscaal inhoudelijke vragen te beantwoorden (de 2e lijn). Dit waren voor een deel mensen met een fiscale studie of een fiscale achtergrond en mensen zonder enige kennis van de fiscaliteit. Ik ben zelf al sinds begin 2008 daar niet meer werkzaam, maar heb nog wel met sommige ex-collega's contact. Uit hun verhalen heb ik begrepen dat de meeste mensen met een fiscale studie er niet meer werken, contract en naar de eenheid gegaan, of geen contract en weggegaan. Nu moeten er weer mensen opgeleid worden om dadelijk de grote hausse van telefoontjes aan te kijken in de periode februari/maart. De opleidingen zitten niet echt al te goed in elkaar, worden gegeven door mensen die ze liever niet willen geven of door "experts"die alleen 6 weken belastingtelefoonopleiding hebben gehad. Genoeg details?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar