Jump to content

Blackdog

Senior
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. De container is goed toegekomen. :) De kwaliteit van de meubelen zelf was OK, al zaten er wel diverse fouten in. De specificaties die we besteld hadden waren dikwijls wel iets anders dan hetgeen er verscheept werd... Al bij al zijn we echter wel gewoon blij dat er "iets" is toegekomen. De aanpassingen die er moeten gebeuren, kunnen we zelf doen in ons meubelatelier. Er is wel nog geen nieuws van de rest van ons voorschot.
  2. Klopt, maar ik ben er zo aan gewoon dat dit voor mij zo goed als hetzelfde is. Zeker als de documenten komen van de rederij. Als de Indonesische leverancier betrapt wordt op fraude met deze documenten, is hij zijn export vergunning kwijt. :)
  3. Het gaat om scans. Originele papieren worden ook door onze eigen import al jaren niet meer gebruikt...
  4. Na een lange discussie is er het volgende uit de bus gekomen. Ik heb een original BL en invoice ontvangen, evenals foto's van alle geladen goederen en het loaden van de container. De BL komt niet helemaal overeen met wat eerder was aangegeven, maar is wel grotendeels OK. De rederij zal de transportkosten aan ons factureren en de demurrage aan de NL leverancier. Levering van de container is voor aanstaande dinsdag voorzien. Voor ons overgebleven voorschot zal er een oplossing gezocht worden. Als ik de foto's van de goederen bekijk, ziet dit er allemaal OK uit. Ik hoop dus dinsdag goed nieuws te kunnen brengen. ;D
  5. Net alle adviezen even herlezen, ik denk dat jullie gelijk hebben. :) Ik heb juist een kopie van de original invoice en bill of loading gevraagd...dit zou voldoende bewijs moeten zijn voor het al dan niet bestaan van deze container met onze goederen er in. Ik heb overigens ook de inklaringsfirma momenteel in BCC gezet in de hoop dat zij dit bewijs aan ons kunnen doorgeven. Bij gebrek hier aan tegen vanavond (het dossier heeft voor de leverancier namelijk "de hoogste prioriteit" - dus het zou snel moeten gaan), ga ik morgen achter een advocaat aan om het geld terug te vorderen en de order te cancellen (kan er iemand een NL advocaat aanraden voor zulke gevallen, ik vind er tientallen op internet maar het is een beetje een "blind search"?).
  6. Gisterenavond een goed, verhelderend gesprek gehad met de leverancier. Het probleem is dat zij met hun Indonesische fabrikant grote problemen hebben. Ze hebben ginder verschillende projecten lopen, waarvan niet alles vlot verloopt. Soms slechte kwaliteit, grote vertragingen e.d... De container met onze goederen staat wel degelijk in de haven (en ik heb alle gegevens ondertussen gekregen), maar de Indonesische fabrikant wil deze niet vrijgeven aangezien er onbetaalde facturen zijn van een aantal projecten. Mijn leverancier gaat deze facturen niet betalen, aangezien deze betwist worden (slechte kwaliteit e.d.). Volgens onze leverancier zijn alle facturen betreffende de container in de haven wel voldaan. Men probeert nu via de Indonesische kamer van koophandel een vrijgave van de container te bekomen. Ondertussen lopen de demurrage charges van de container wel op...momenteel is de Indonesische shipper (dus fabrikant) wel nog verantwoordelijk voor de container aangezien deze nog niet werd overgedragen. Kan iemand ons, als eindklant, hier advies in geven? Is er iets wat wij kunnen doen?
  7. De leverancier heeft zich net, als ik de email correct interpreteer, akkoord gesteld met het verrekenen van de voorschotten en zal de inklaringsfirma rechtstreeks de transportkosten laten factureren aan ons door de container over te laten dragen. Is dit een goed idee? Op mijn vraag wat er met ons overige voorschot van 775USD zal gebeuren, werd nog niet gereageerd. Wel zegt men niet verder te zullen produceren zonder een voorschot op de bestelling...iets waar ik in principe geen probleem mee heb. Ik heb wel nogmaals gesteld dat, indien er toch reeds goederen correct geproduceerd werden voor ons of indien er reeds een productie bezig is, wij deze goederen zullen aankopen (het betreft maatwerk). @twabla, we hebben wel de gsm nummers van de zaakvoerders. Het gaat inderdaad om "tuin verzekering". Hun website is sinds begin dit jaar reeds offline.
  8. Ik bedoelde Wissenkerke, Zeeland...mijn excuses.
  9. We hebben de namen van deze personen en ik ben toen ook zelf naar hun magazijn gegaan te Wissewege (Nieuw Zeeland) om de kwaliteit van hun goederen te bekijken. Het ging wel degelijk om een echte firma die import deed/doet. Ook op facebook is een natuurlijk persoon van de firma actief, en het gaat op zijn pagina ook om goederen uit Indonesië. Dit alles doet me toch geen echte oplichting vermoeden.
  10. Waarschijnlijk staat de BL op naam van de NL firma, maar dit weten we niet zeker aangezien we deze nog steeds niet hebben ontvangen. Er werden wel een aantal foto's van de goederen in productie doorgemaild, maar lang niet alles, helemaal niet in detail en zeker niet voor en na packing of voor verzending.
  11. Ik heb om de containerdocumenten gevraagd inmiddels. Een maand geleden zouden deze inderdaad doorgestuurd worden (de volgende dag) maar we hebben deze nooit ontvangen.
  12. Dit was onze eerste bestelling bij deze firma. Het ging dan ook om een "test" die zou kunnen leiden tot bestellingen van zo'n 10 à 15 40ft containers/jaar. Nu u het zegt, we hebben al eerder om de BL, containernummer enzo gevraagd maar deze nog nooit ontvangen...ik begin me plots ernstige zorgen te maken.
  13. Op zich wensen we gewoon de goederen uit de container die reeds in de haven staat...en daarmee is voor ons de kous af. Het kleine verlies wat we dan lijden op het teveel betaalde voorschot (800USD) nemen we voor lief. Enige slechte kwaliteit van de verscheepte meubelen zullen we met onze eigen meubelmakers wel oplossen. We zijn dit verhaal eigenlijk gewoon beu en wensen er zo weinig mogelijk tijd en moeite in te steken. Gerechterlijke acties om het voorschot te recuperen zonder de goederen te laten leveren lijken mij voor beide partijen geen goede zaak. Dit kan lang duren en brengt alleen extra kosten met zich mee. Tot nu toe is het enige argument (in emails) van de leverancier om de voorschotten niet te verrekenen een "boekhoudkudige onmogelijkheid, aangezien voorschotten gekoppeld zijn aan facturen en bestellingen". We hebben dan maar geantwoord dat ze dit in hun boekhouding dienen aan te passen en dat we bij gebrek aan akkoord een kortgeding zullen aanspannen. Kent hier iemand een goede Nederlandse advocaat die ons kan helpen?
  14. Aangezien we nooit opdracht tot shippen gaven, noch de transporteur konden kiezen lijkt me dat de NL firma zal gebilled worden door de rederij of inklaring firma...ze beweren ook de BL, Invoice, fumigation documents enz reeds te hebben dus deze zijn waarschijnlijk op hun naam opgesteld. Hier had ik inderdaad nog niet over nagedacht, de dringendheid om tot een oplossing te komen ligt dus vooral bij hen lijkt me. Demurrage charges van de rederij kunnen na een tijdje hoog oplopen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept