waterlelie

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

waterlelie's trofeeën

  1. Fijn dat er wat reacties zijn, echt waar! :) Ik heb verschillende berekeningen gemaakt van inkomsten/uitgaven, als het goed is ben ik daar wel uit. In beginsel is het belangrijkste dat ik de huur eruit heb en ik heb wel een bepaald bedrag dat ik max aan de huur wil besteden want er zijn nog zoveel extra kosten die erbij komen kijken; productverbruik, aanspr verzeker, sena, etc., etc. De locatie is prima, niet super. Wel vlakbij een klein winkelcentrumpje met supermarkt, groenteboer, slager, maar het ligt niet daar tussen oid, maar net 300 meter verderop. En de mensen die daar komen zijn meer gefixeerd op het winkelgedeelte. Maar het is in ieder geval niet helemaal afgelegen ofzo. Misschien vergelijkbaar met een b2 locatie? Haar salon is net gestart en zij moet het ook nog opbouwen, dus ik denk dat we beiden wat aan elkaar kunnen hebben. Zij heeft op dit moment misschien net zoveel klanten als ik. Er zat voorheen wel een schoonheidssalon en die is vertrokken en heeft wel haar klanten meegenomen. Dus in principe is het gewoon een nieuwe start met weinig klanten en aanloop op dit moment. Ik heb vandaag wel een makelaar gevraagd met advies over de ruimte en die schrok van het bedrag. Hij adviseerde mij alleen voor de cabine zelf max 200 euro, maar aangezien er ook een wachtruimte en balie is waar ik gebruik van kan maken kan je het bedrag natuurlijk wel hoger maken. Lastig hoor allemaal, maar ik zou echt graag nu een stap hoger willen zetten, nu werk ik nog in mijn appartement.
  2. oh ja, ik zie dat ik de verkeerde afmeting heb neergezet in de eerste post, de ruimte is 10 m2 groot.
  3. Ha meneer Bouwmans, heel erg bedankt voor uw reactie! Ik heb uw lijstje uitgeprint en gisteren meegenomen naar het gesprek. :) Ik moet toch echt even mijn hart luchten want het voelt allemaal heel slecht aan voor mij. :( De partner van de pedicure zorgt voor het financiele gedeelte en hij was dan ook gisteren bij het gesprek, zij beslist hierover niets. Er is nogal wat onenigheid over de huurprijs, hij komt namelijk telkens met een ander bedrag en constructie (we zijn nu twee weken bezig met de huurprijs) en maakt mij erg onzeker. dit zijn de prijzen die hij mij aangaf, ik ga uit van 40 uur/fulltime daar werken omdat dat wel mijn doelstelling is, eerst kwam hij met: 1. 29 euro per dagdeel, wat voor mij zou uitpakken 1160 euro p/maand, zijn vrouw vertelde me deze constructie van de week: 2. 5 euro per uur, dus rond de 900 euro p/maand en gisteren kwam hij met dit: 3. 350 euro excl btw + 5% omzet per maand Ik vind het heel vervelend dat hij zich niet gewoon wil houden aan een bepaald maandbedrag. Zijn vrouw heeft me al verteld hoeveel ze voor het pand betaalt en met de eerste 2 constructies zou ik er al bijna voor opdraaien in mijn eentje. Terwijl die man het telkens als een koopje doet voorkomen. verder vind ik het helemaal geen prettig idee dat ik elke maand moet vertellen wat mijn omzet is geweest. Ik vind dat heel vervelend, het is toch mijn salon?! Ik bedoel, ik weet haar omzet uiteraard ook niet, en een maandbedrag zou toch voldoende moeten zijn want ik houd mijn eigen naam en bedrijf, alleen zit ik in haar pand. Bij de vraag 'of er bijkomende kosten' zijn, begon de man te lachen en zei hij: nou als je nog wat weet, graag. Ik voel me totaal niet serieus genomen en ben bang dat als ik straks met een bepaalde huurprijs akkoord ga dat hij dan telkens met iets anders komt aanzetten wat me alleen maar geld gaat kosten, want zo voelt het nu voor mij. :( Ik vind het ook gewoon eng worden zo. Het is misschien ook wel een lachertje voor hem (meisje van 24 die een zakelijke transactie probeert te doen), maar voor mij is het echt een serieuze zaak. Het is ook lastig dat ik niemand kan meenemen die me kan ondersteunen of die er verstand van heeft. Nou ja, morgen weet ik meer. Ik moest het even kwijt.
  4. Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest starten, dus als ik verkeerd zit hoor ik het wel. Ik ben zelf schoonheidsspecialiste en van het weekend heb ik een gesprek bij een pedicure om een ruimte bij haar te huren, zij zit in een groot pand. Haar kosten zijn rond de 1200 euro en zij heeft in totaal 4 cabines in dat pand. 2 daarvan gebruikt zij zelf, 1 een masseur en 1 heeft ze nog te huur. Die zou ik dan eventueel willen huren. Ik zit nu een beetje na te denken wat allemaal belangrijk is om te bespreken. Ik heb nu: - huurprijs (ruimte is ongeveer 15 m2) - openingstijden - klanten (ik doe namelijk zelf ook pedicure, hoe gaan we dat dan doen, of moet ik mijn pedicureklanten die ik nu heb niet meer behandelen en naar haar doorverwijzen? masseren doe ik trouwens ook) In beginsel zou ik 2 dagen vol zitten, maar het is wel de bedoeling om 4 dagen in de week vol te zitten met klanten. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten, ben op dit gebied echt een leek.
  5. Haha, ik ben ook een 'echte' schoonheidssalon, maar ik snap wel wat je bedoeld. Voor mij persoonlijk is de verkoop van producten dus niet noodzakelijk maar voor een schoonheidssalon in een pand dus wel. Ik vroeg me dat af omdat ik er echt mee doodgegooid wordt door de leveranciers. De bedragen van sommige startorders zijn erg hoog en dan zit er vaak ook nog een minimum jaarlijkse afname aan vast, wat natuurlijk ook wel druk achter je verkoop zet, maar werkt voor mij niet echt prettig. Voorlopig blijf ik ook met mijn werk werken, deze leverancier doet gelukkig niet zo moeilijk en ik heb zelf maar max 2 stuks per product op voorraad ivm houdbaarheid. Van elke salonmerk is er altijd maar 1 leverancier en samen inkopen gaat helaas niet, daar zijn ze erg streng in. :( Ik heb vandaag toch wat producten naast mijn behandelingen verkocht en dat is toch wel fijn. :)
  6. Op dit moment is het nog erg wisselend, maar als ik 'vol' zou zitten, dan zou ik ongeveer 5 behandelingen op een dag kunnen uitvoeren.
  7. Goedenavond allemaal, ik ben sinds kort regelmatig op dit forum te vinden en vind het geweldig wat er allemaal te lezen is. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben ook veel wijzer geworden (ik heb het een en ander ook opgeslagen :)). Ik ben een voltijd student en daarnaast heb ik een schoonheidssalon thuis waar ik ongeveer 12 uur per week werk. Ik wil vanaf januari (nu nog goed sparen) meer gaan doen aan reclame/promotie en hoop ook meer klanten te krijgen, op dit moment ben ik bezig met een ondernemingsplan en hoop dat het me allemaal gaat lukken. Dit ter informatie en dan nu mijn vraag, ik stel deze vraag hier en niet aan mensen die in de schoonheidsbranche werken omdat ze er volgens mij anders tegen aan kijken. Ik werk op dit moment met een bepaalde lijn cremes, reinigingsproducten, ed, daar ben ik wel tevreden mee, maar het past niet goed bij mijn omgeving, dus ik blijf uitkijken naar een ander merk. Het merk waar ik helemaal gek op ben is op dit moment nog niet haalbaar (verplicht 1e order van rond de EUR 5000,- vandaar :(). vraag: leveranciers/groothandels van huidverzorgingsproducten vertellen mij altijd dat een schoonheidssalon het niet redt met alleen haar behandelingen en dat ze het ook moet hebben van haar verkoop. Mijn vraag aan jullie is, is dat nou ook daadwerkelijk zo of vertellen ze dat alleen maar omdat zij hun producten natuurlijk ook moeten verkopen. Ik vind verkopen overigens heel moeilijk en ben eigenlijk helemaal niet commercieel ingesteld, dus ik doe eigenlijk alleen behandelingen en verkoop is minimaal. Mijn behandelingen kosten rond de 45 euro en daar ben ik wel 1,5 uur mee bezig. Ik reken zelf altijd de helft want de andere helft gaat op aan de belastingdienst, productkosten, etc. Op een dag zou ik wel 5 behandelingen kunnen uitvoeren. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor de reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.