clos

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

clos's trofeeën

  1. dag mensen, toch nog een vraagje over bovenstaande. Ik weet dat het heel ongebruikelijk klinkt, maar stel dat je investering wil gaan doen, kan je ook saldo levensloop terugstorten in de bv?
  2. kan je er ook voor kiezen om in de levensloopregeling te blijven zitten? zie onderstaand? "De levensloopregeling wordt vanaf 2012 nog opengehouden voor deelnemers die op 31 december 2011 een saldo van € 3.000 of meer op hun levensloopregeling hebben staan. Inleg van bedragen vanaf 2012 is dus alleen mogelijk voor werknemers die op 31 december 2011 € 3.000 of meer hebben gespaard in de levensloopregeling. Vanaf 2012 wordt geen levensloopverlofkorting meer opgebouwd; tot die tijd opgebouwde rechten op levensloopverlofkorting kunnen worden verzilverd bij opname van het spaartegoed of bij de omzetting van levensloop in vitaliteitssparen."
  3. als het om een niet te hoog bedrag gaat kan je misschien betalen in natura, vvv bonnen, dinerbonnen of zo? die kan je als relatiegeschenk inboeken dacht ik....
  4. Beste Mensen, Ik heb nog eens wat informatie ingewonnen op het web en heb nu het volgende plan: Zoals ik al van plan was komt mijn vrouw als werknemer in de holding en ontvangt daaruit salaris. Vervolgens gaat er een managementfee van het dubbele bedrag als haar salaris van de werkmaatschappij naar de holding. De helft blijft in de hilding de andere helft wordt verloond. Is dit sluitend, of kan dit niet zomaar? Alvast bedankt voor jullie meedenken.
  5. Leuk draadje mensen! Hoe zit het nu eigenlijk als ik voor mezelf (als DGA) een duur horloge koop? Is er een manier om dat op de BV in te boeken?
  6. hmm dat klinkt niet bemoedigend. zijn er alternatieven om extra geld van de werkmaatschappij naar de holding te verschuiven, en zodoende minder salaris hoef uit t betalen? en als ik door de werkmaatschappij mijn loon ontvang en mijn vrouw via de holding, kunnen deze twee salarissen bij elkaar worden opgeteld om aan de genoemde salariseis te voldoen? Anders gezegd: salariseis is 49.000 hiervan gaat 39000 naar mij en 10.000 via de holding naar mijn vrouw. Of moet ik die 10.000 voor mijn vrouw als kosten in rekening brengen en dan opnieuw uitrekenen wat loonminimum is?
  7. De spjiker op z'n kop: precies wat ik bedoel en wat ik weten wil... Eeuwige roem voor degene die me het vertellen kan :) Alvast Bedankt
  8. Alweer bedankt voor de reactie! Antwoordt op de vragen: Ja zover ik weet is de holding en de werkmaatschappij een fiscale eenheid. In mijn vorige post zat een foutje die je terecht opmerkt. Ik bouw nu geen pensioen op wel levensloopsparen in de werkmaatschappij. Omdat ik nog vrij jong ben (25) heb ik nog geen werk van het regelen van pensioen gemaakt. Bedankt voor de tip, het is inderdaad handiger om dat wel te regelen. In de holding dus pensioen opbouwen en daarmee weer een aftrekpost extra op de werkmaatschappij. Bij de werkmaatschappij sta ik op de loonlijst omdat ik de holding er later pas boven heb geplaatst, om kapitaal veilig te stellen. Uit je antwoord leid ik af dat het dus inderdaad mogelijk is mijn vrouw in de holding op de loonlijst te zetten en haar salaris op de werkmaatschappij als kosten in rekening te brengen. Of het veel uitmaakt weet ik inderdaad ook niet, zal het vanavond eeens uitrekenen. De contructie met de managementfee heeft nog steeds mijn voorkeur... geen idee of dit nou kan of niet kan...
  9. Bedankt voor uw antwoord Ronaldinho!! De belastingdienst is inderdaad zelf met deze looneis gekomen. Ze noemden het ook een coulante regeling en daar hebben jij en zij gelijk in. Echter ik had natuurlijk liever gehad dat alles ongewijzigd was gebleven... Het antwoord op je vragen: Ik ben als enige in dienst van de werkmaatschappij. Ik bouw pensioen op levensloopsparen. Verder weinig kosten, geen auto van de zaak alleen wat kleine kosten als km vergoeding, wat kantoorspullen en dat soort kleine dingen. Samen ca 10.000eur. Prive weinig aftrekposten alleen dan de hyptheekrenteaftrek. Op dit moment staat niemand op de loonlijst van de holding, het is puur de spaarpot. De tijd die ik nodig heb om alle administratieve zaken te regelen voor de werkmaatschappij en de holding wordt door mijn vrouw verricht. Omdat werkmaatschappij en holding een fiscale eenheid is (is dat zo??) kan mn vrouw toch op de loonlijst van de holding worden gezet? Of ik kan redeneren dat de managementfee wordt uitgekeerd aan de holding omdat ik al de administratie doe. Dit geld kan dan in de holding blijven zitten omdat ik 100% eigenaar van de holding ben... Hmm, het is nog niet waterdicht volgens mij. ik hoop dat wat knappe koppen hier dit voor mij kunnen oplosssen!!!!
  10. Beste Mensen, Ik zit met de volgende vraag, waar ik graag duidelijkheid over zou willen hebben. Situatie: Ik heb een werkmaatschappij met daarboven een holding. De holding bezit 80% van de aandelen, de andere 20% zijn van derden (deze 20% zijn alleen aandelen met zeggenschapsrechten en geen rechten op vermogen of winst). Binnen de werkmaatschappij wordt 100.000eur omzet gemaakt, 10.000 bedrijkfskosten en 39000 uitbetaald aan mijn salaris. De overige 51.000 gaan dan vervolgens naar de holding. In de holding vinden geen activiteiten plaats, maar fungeert alleen als veilige spaarpot (resultaat van de werkmaatschappij gaan 1:1 naar de holding). Doel is om over aantal jaar hieruit een hypotheek te financieren. Probleemstelling: De belastingdienst wil dat meer verloont wordt en daarvoor de volgende eis gesteld: 70% van omzet minus kosten minus 20% winstmarge moet worden verloond. In mijn geval is winstmarge dan 20.000 en zal dus 0,7*(100.000-10.000-20.000)=49.000 verloond moeten worden. Gesteld dat deze eis bikkelhard is betekend het dus dat mijn loon moet worden verhoogt van 39.000 naar 49.000. Het spaarpotje in de holding krijgt dan geen 51.000 maar 41.000. Al met al twee nadelen aan deze regeling: 1. de spaarpot in de holding groeit minder snel, dus het duurt langer voor ik mijn doel bereik 2. het hoger salaris is voor mij niet nodig en kost meer belasting door hogere belastingschijf loonbelasting. Mogelijke oplossing: Ik zat te denken aan twee mogelijkheden: 1. 15.000eur aan managementfee als kosten in mindering brengen op het resultaat van de werkmaatschappij, en dit bedrag direct overhevelen naar de holding. De looneis wordt dan 0,7*(100.000-10.000-20.000-20.000)=38.500 en daar voldoe ik dan dus aan. Salaris van mij blijft gelijk en er gaat evenveel naar de holding. 2. In de holding komt mijn vrouw als werknemer te zitten die 10.000 verloond krijgt. samen met de 39.000 van mij komen we dan aan de oorspronkelije looneis van 49.000. Nadeel is dat ik slechts ten dele het probleem oplos, want het spaarpotje van de holding krijgt nu wel minder. De grote vraag: Hebben jullie soms een goede oplossing voor deze geschetste situatie? Alvast bedankt!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.