JohannesVinke

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

JohannesVinke's trofeeën

  1. Hallo allen, ontzettend bedankt voor al jullie reacties! Ik ga eerst maar eens meer informatie inwinnen en dan een besluit nemen hoe ik verderga. Groetjes, Johannes :-)
  2. Betreffende de Engelse naam in Duitsland, hier hebben we niet over nagedacht, zou dit een drempel kunnen vormen?
  3. Wauw, binnen 6 minuten de eerste reactie, super! Er zijn een aantal concurrenten in Duitsland, te weten http://www.designenlassen.de/ en http://www.logo-design.de/ die beiden ook op AdWords adverteren. Welke andere manieren zij gebruiken is ons niet bekend. Wij hebben nog geen ervaring op de Nederlandse markt. De reacties die we van mensen uit Duitsland hebben gehad (bloggers, tijdschriften etc) zijn over het algemeen positief. Er zijn een aantal grafische ontwerpers die minder blij zijn omdat ze het gevoel hebben dat wij "hun" markt op de kop zetten maar dat is niet zo erg. We gebruiken inderdaad PayPal, dit is iets populairder in Duitsland dan hier. Daarnaast bieden wij ook het "ouderwetse" bank overboeking, wat bij bedrijven gebruikelijker is. Wellicht is het handiger om ons op de Nederlandse markt te richten, daar is maar 1 site die iets soortgelijks doet (www.ontwerpen-voor-geld.nl) en is er geen taalbarriere (mijn Duits is ver van perfect). Het oorspronkelijke idee was om in Duitsland te lanceren omdat we tijdens de onderzoeksfase geen concurrenten tegenkwamen en meenden dat we in Duitsland dus een primeur konden hebben, maar er bleken later toch een aantal sites te zijn.
  4. Wij proberen onze nieuwe site www.creativecontest.de in Duitsland onder de aandacht te brengen. Korte beschrijving van de dienst die wij aanbieden: Creative Contest is een online platform waar bedrijven (waarschijnlijk voornamelijk uit de MKB sector) wedstrijden kunnen plaatsen voor grafische producten (logo's, websites, visitekaartjes etc.). De klant geeft op aan welke eisen en voorwaarden het ontwerp moet voldoen en kiest dan een winnaar uit de inzendingen. Wij ontvangen een percentage van het prijzengeld. De 2 wedstrijden die inmiddels afgelopen zijn hebben wijzelf erop gezet om ontwerpers aan te trekken. We hebben inmiddels voldoende ontwerpers (30+) die zich aangemeld hebben, maar we hebben moeite met het vinden van klanten die wedstrijden willen plaatsen. Hebben jullie tips hoe we potentiële klanten (bedrijven op zoek naar grafisch ontwerp) kunnen bereiken? Tot nu toe hebben we een aantal weken een Google AdWords campagne gedraaid maar dit heeft helaas geen klanten opgeleverd.
  5. Ik zie dit helaas ook niet slagen, er zijn al te veel mainstream manieren om ergens verslag te doen, zoals Twitter, dat ik voor gebruikers niet de toegevoegde waarde zie waarom ze juist op jouw site hun verhaal zullen plaatsen. Op welke manieren wil je je onderscheiden van Twitter, Facebook, blogs etc?
  6. Hallo Kena, wat staat je niet aan aan een traditioneel forum? Ik denk dat dat een prima manier is om zeer goedkoop (wellicht zelfs gratis) te kijken of er een doelgroep is die groot genoeg is. Als het klopt wat je zegt dat er in jouw niche nog geen goede ontmoetingsplaats is zal het ook niet zo heel veel uitmaken of het een forum of een supergelikte website is, in eerste instantie zal je doelgroep blij zijn dat ze een plaats gevonden hebben waar ze elkaar kunnen ontmoeten en dingen af kunnen spreken. Zou het zeker aanraden om te proberen, een forum opzetten kun je binnen 15-30 minuten en kan ongetwijfeld ergens gratis. Groetjes!
  7. Er is inmiddels betaald, er staat alleen nog een restbedrag open voor de extra's die er in de laatste fase bijgekomen zijn.
  8. Hallo iedereen, heel erg bedankt voor jullie reacties! De website heeft op dit moment nog 7 fouten en 4 functies die toegevoegd moeten worden dus ik weet niet of het project overdragen aan een ander bedrijf sneller is, hoewel ik dit op dit moment wel aan het overwegen ben. Ik moet even overleggen met mijn rechtsbijstandsverzekering of zij mij dan helpen de kosten te verhalen op het bedrijf, ik geef ze nog tot volgende week om de paar fouten die er nog in zitten te verbeteren. @robbertlenk en mbclicks: Ik denk dat het grootste probleem is dat ik geen vaste datum heb afgesproken. Ik zal een goede inschatting maken hoeveel werk dit nog is en zelf een deadline stellen. @headquarters: werd de rekening die jij naar de aanvankelijke ontwikkelaar hebt gestuurd geaccepteerd of was dit veel juridisch getouwtrek? @Jaap Haagmans: Ik heb zelf ook het gevoel dat in Nederland RoR nog niet zo hot is, ik heb naar een Nederlandse ontwikkelaar gezocht, maar kwam via Google in eerste instantie alleen maar vacatures tegen, inmiddels zie ik ook dat Nedforce RoR aanbiedt. Als ik op ruby on rails developer op google.com zoek staan er veel meer bedrijven, dus ik denk dat je zeker kan stellen dat ror hier nog niet zo heel erg leeft. Vervelend dat je een "kneus" hebt gekregen, mijn mening naar onterecht. Ik vind het überhaupt vreemd dat er nog fora bestaan waar je anoniem iemand negatief kan beoordelen, erg 2004. @Administrator: De persoonlijke omstandigheden waren aan hun kant. De wat grotere extra ontwikkelingen worden betaald, de kleinere toevoegingen worden in het originele bedrag meegenomen. Er is een vaste prijs afgesproken voor het project, dus er wordt niet op uurbasis gewerkt.
  9. **update, zie dat dit bericht wellicht beter in "Automatisering en internet" had kunnen staan, excuses voor de beginnersfout :-)** Hallo! Ik heb een probleem met de ontwikkeling van een nieuwe website voor mijn bedrijf. Ik ben bezig met een website die bedrijven helpt in het vinden van grafische ontwerpers. De ontwikkeling van de website ( www.creativecontest.co.uk) laat ik door een Londens bedrijf doen die ervaring heeft met Ruby on Rails (de code waarin de site wordt gemaakt). Het is een semi-complexe website met paypal integratie, internationalization (ben de Nederlandse term even kwijt), en de mogelijkheid tot het houden van ontwerpwedstrijden. Nu ging de samenwerking in eerste instantie prima, we maken gebruik van iteratieve projectaanpak en zoals daarmee vooraf te verwachten viel zijn er gaandeweg wat extra functies bijgekomen. Het project begon 15 weken geleden. Het coderen van de site heeft vertraging opgelopen door persoonlijke omstandigheden, wat kan gebeuren. Nu heeft het bedrijf waarschijnlijk niet genoeg tijd ingepland voor het oplossen van fouten (waar ik er zelf een stuk of 35 heb gevonden, van bedragen met 3 cijfers achter de komma tot missende stukjes tekst en opmaakfouten) want na navraag werd mij verteld dat er nieuwe projecten aangenomen werden om solvabel te blijven. Als "oplossing" werd mij verteld dat er nu door hun codeerder 's avonds en 1 dag in het weekend gewerkt wordt om het project af te ronden, dit komt in de praktijk tot nu toe neer op 2 avonden in de week met nog een aantal fouten en functies te gaan. Aan het begin van het project werd mij gevraagd of ik een specifieke datum als deadline had voor het project. Ik heb toen nee gezegd maar dat de site wel zo snel mogelijk af moest zijn, zonder concessies te doen op de kwaliteit van de code. Mijn 1e vraag: Hoe kan ik het bedrijf duidelijk maken dat een site die voor 98% klaar is voor mij geen waarde heeft en dat ik graag een datum wil stellen wanneer de site af is? Mijn 2e vraag: Hoe kun je bij het ontwikkelen van een website een deadline handhaven, cq wat doe je als klant als het bedrijf de gestelde deadline mist? Het lijkt me duidelijk dat ik bij een volgend project van tevoren een datum afspreek wanneer het werk klaar moet zijn (en een ander bedrijf neem). Mijn 3e vraag: Wat is gebruikelijk qua betalingen bij websites? Een deel aanbetaling en dan de rest als de website 100% klaar is? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, voor mij is dit een eerste keer dat ik de ontwikkeling van een website uitbesteed en heb helaas niemand in mijn directe omgeving die mij op dit gebied advies kan geven. Alvast bedankt! Johannes Vinke
  10. Hallo iedereen! Net nieuw op het forum, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn probleem: Ik ben een website aan het maken waar klanten (bedrijven in het buitenland, voorlopig wel binnen EU) wedstrijden kunnen plaatsen voor grafisch ontwerp (logo's, brochures, website ontwerp etc.) Mijn klanten gaan vooraf het prijzengeld voor de winnende ontwerper aan mij overmaken, samen met een extra bedrag voor het gebruik van mijn site. Als een winnaar is gekozen maak ik het prijzengeld via Paypal over naar de winnende ontwerper. Mijn vraag is nu hoe ik dit boekhoudtechnisch op kan lossen. Ik ga ervan uit dat de ontwerpers niet allemaal beroepsmatig staan ingeschreven in de landen waar ze wonen. Ik wil mijn klanten eigenlijk een factuur sturen waar het volledige bedrag op staat dat ze aan het begin hebben overgemaakt, dus niet alleen voor mijn deel. Is een IB-47 hier de oplossing? Of moet ik tegen klanten zeggen dat zij zelf een "IB-47-equivalent" uit hun land moeten toepassen en alleen een factuur sturen voor het gedeelte dat ik zelf ontvang? Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd! Groet, Johannes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.