Jump to content

dereckbreuning

Senior
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    De Genestetlaan 81, Den Haag, 2522LB, Netherlands
  • First name
    Dereck
  • Last name
    Breuning
  • Company or organization name
    DB Productions
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    weten wat ze willen en out-of-the-box denken. Mensen die meedenken om uitdagingen op te lossen en zich 100% willen inzetten.
  • My opinion about entrepeneurship
    is het zelf kunnen bepalen en beslissen om opdrachten uit te voeren en hier tegelijkertijd veel plezier in te hebben. Daarnaast is ondernemerschap risico's nemen en de verantwoording hiervoor dragen wanneer het minder gaat.
  • My opinion about innovation
    is dat innovatie moet bestaan omdat het leven anders saai wordt. Innovatie is het opzoeken van de grenzen en deze te overschrijden.
  1. Klopt. Dat zijn ook dingen die we gaan doen maar nog niet alle documentatie is 100% correct. Daarnaast ben ik bezig met de screenshots zodat men ziet hoe het product er uit ziet. Ook een filmpje moet nog gaan komen maar daar ligt nog geen echte prio bij. En er zijn geen trainingen in de prijs verwerkt. Dat is meer op de dag van implementatie dat er iemand langs gaat en dan uitleg geeft indien nodig. Misschien moet ik het gewoon als support of iets anders benoemen op de site. En ja voor dit soort dingen kun je heel goed offertes maken. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat de klant zelf alles wil instellen enzo en ons niet op lokatie wil hebben. Dan kunnen we daarvoor een speciale offerte maken.
  2. Met een persoonlijke offerte kun je een persoonlijk aanbod doen. Bijv. een korting omdat ze een groot aantal afnemen of iets dergelijks. Dat zou voor mij een reden zijn niet standaard alle prijzen te noemen.
  3. Sorry, ik typ niet zo goed als het in mijn hoofd zit. Ja ik begrijp dat je in B2B zit. Maar ik denk dat het principe hetzelfde is voor MKBer's, iniedergeval wel voor mij als mkb'er. Stel ik heb een website script nodig, een content managment system (CMS). Daar zijn wel 1000 scripts te vinden. Van opensource tot systemen die miljoenen kosten. Als er een systeem is dat "mijn gewenste features" heeft, en een "direct buy" button, zal ik die direct kopen (natuurlijk niet die miljoen solution!) Heeft geen van deze systemen mijn wishlist, dan zal ik pas (met tegenzin) overgaan op een offerte, anders verliezen "de dure" het van mij, omdat de offertes teveel tijd kosten (in mijn opzicht!) De offerte cultuur op internet , is ook typisch iets voor nederland volgens mij. Allemaal contractjes en afspraakjes. Moet je voor de lol eens proberen een webhosting in Nederland te krijgen, dan ben je alweer 4 faxen verder. (een fax pfff het zit op mijn printer, maar is niet aangesloten) Voor mijn software, die hoofdzakelijk B2C is, heb ik begin 2005 de stap gezet om direct paypal, zonder gezeur en gezanik met 1 click kopen, omzet verdubbelde! (ook goedkope software 10 euro per licentie!) Puur discussie trouwens, misschien heb ik wel helemaal ongelijk. Discussie is goed en bedankt voor het aangaan ervan. Mijn gevoel, en als ik naar de concurrentie kijk, zegt gewoon dat de specifieke business waar wij ons op mikken met software distributie tools gewoon geen 1 2 3 koop actie is. Ook kun je met offertes korting uitbrengen omdat ze bijv. veel aanschaffen. Vanmiddag nog met mijn compagnon hierover gesproken en wellicht dat we een vanaf prijs doen op de site. Of als we de staffels goed hebben uitgewerkt gewoon wel de gehele staffeltabel erop. Bedankt voor de discussie en ik houd je op de hoogte via deze weg :-)
  4. B2C veel ervaring, en naar mijn meening moet je altijd "direct buy" doen. B2B als zijnde als koper, gemiddeld genomen koop ik "direct" als dat bij concurentie wel mogelijk zou zijn, tenzij jou features meer advanced zijn. Hm ok thanks. Onze business zit hem in de B2B. Maar hoe weet je direct of de features van mijn product meer advanced zijn? Niet ALLES staat op een website natuurlijk. Dus zul je vaak toch wel contact hebben om te zien wat er allemaal in detail mogelijk is. Of zie ik dat verkeerd?
  5. Het is een applicatie welke in principe niet op een server hoeft te draaien maar wel mogelijk. Het is een server-client model zonder dat het ook echt op een server hoeft te draaien. De server van het server-client model kan een gewoon werkstation zijn zoals een computer van een beheerder. We zullen er over nadenken. Thanks.
  6. Ik weet het niet, ik snap je licentiemodel nu wel, maar ik heb nog steeds geen idee waar ik aan moet denken. Persoonlijk, vind ik dat bedrijven die eerst een offerte willen maken "duur klinken", maar misschien is het slechts 2 euro per pc per maand? Op dit moment heb ik gewoon geen enkele indicatie, en zullen veel (kleinere) bedrijven direct afhaken omdat ze geen zin hebben een offerte op te vragen, weken lang "gestalked" te worden door een telefonische verkoper enz. Maar misschien ben ik gek :) Die 2 euro kan kloppen indien we het hebben over grote aantallen computers. Bij kleine aantallen wordt het wat meer. Maar moet je dat dan geheel zo vermelden? We kunnen er wel een tabelletje opzetten met het aantal en de prijs per computer per maand erbij maar ik weet niet of dat slim is... Heb jij ervaring in de software business en met dit soort prijsmodellen?
  7. Ook wij zitten met dit "probleem". Met wij bedoel ik Easy Software Deployment (zie signature). Prijzen vernoemen is niet altijd even handig maar is wel transparant voor de klant. Dit jaar heb ik onderzoek gedaan naar prijzen van de concurrent. Toen merkte ik dat het noemen van prijzen op de website iets is wat sommigen doen maar de meesten niet. Vooral bij de grote jongens als Microsoft, Symantec, etc is het een drama om erachter te komen wat het nou echt kost. Ook is het rekenmodel bij dit soort software een barriere naar mijn mening. Het is vaak een (éénmalig) bedrag maal het aantal computers en over dat totale bedrag 20% ervan is support. Daarnaast heb je nog eens kosten omdat er een consultant langs moet, etc. Dat maakt het niet gemakkelijk om zomaar een prijs per licentie per computer neer te zetten. Ook heb je dan geen context, en zoals anderen ook al zeggen, en geen idee van de kwaliteit of het gebruiksgemak van een product. Het kan verwarrend werken door alleen maar 10 euro per computer neer te zetten en dat mensen zelf moeten gaan rekenen. Misschien bekijken ze het verkeerd of houden ze geen rekening met andere aspecten. Ik denk dat een persoonlijke offerte mooi kan werken als het om dit soort zaken gaat. Wij geloven ook in een on-site demo waarbij de klant eerst ziet wat het doet en kan en daarna de prijs te weten komt. Dit geeft, zoals eerder gezegd, context en kan het bedrag mee of tegen vallen. Op dit moment wil ik een pagina met informatie over prijzen en support online zetten maar zonder de daadwerkelijke bedragen om verwarring te voorkomen. Bij kant en klare producten is het denk ik wel nodig om de prijs te vermelden.
  8. Hm ok dankjewel. Dat is meer om aan te geven dat er geen demo is. Je zegt dus dat zonder dat stukje het ook wel duidelijk is dat er geen demo oid is? Nee dat is het niet, maar je zult mensen op je website wel op de 1 of andere manier een indruk geven van je product en hier naar verwijzen. Zeggen dat iets er niet geeft alleen maar negatief beeld. Wat ook kan is er bijzetten wanneer een demo wel beschikbaar is. Kan je niet tijdelijk een demofilmpje van je product maken, met bijvoorbeeld Captivate of een dergelijk programma. Wouter, wederom bedankt voor het meedenken en de feedback. Een demofilmpje is een heel goed iets om te tonen wat het kan. Op dit moment hebben we alleen de tijd nog niet genomen ook echt een goede demo te maken. Vooral bij een product als deze kan het snel onoverzichtelijk worden qua wat het allemaal kan en hoe te gebruiken. Maar ik denk dat een filmpje een goed idee is. Hier hebben we het eerder al over gehad maar nog niet aan toegekomen. De regel over de gratis versie of demo is inmiddels verwijderd. Bedankt voor je input.
  9. Hm ok dankjewel. Dat is meer om aan te geven dat er geen demo is. Je zegt dus dat zonder dat stukje het ook wel duidelijk is dat er geen demo oid is?
  10. Bedankt voor de feedback! Mijn reactie op je punten: - Wat het kost willen we niet op de site opnemen maar via een offerte duidelijk maken. Zie jij hier zelf problemen in? Alleen een prijs en screenshots, zonder demo of andere referentie vind ik zelf link. - Ok, duidelijk. We gaan ervoor zorgen dat er duidelijker komt te staan wat het doet met name voor niet IT-ers. Goed punt over welke pakketten het kan deployen. We zullen er wat concrete voorbeelden bij plaatsen. Ik mis ook de prijs, of is je software zo duur dat je wel een offerte "moet" maken? (doe eens een indicatie?) Verder is mijn ervaring dat "buy now" veel omzet genereert :) Dank voor je reactie. De prijs is gebaseerd op het aantal managed computers (werkstations en servers) maal het tarief per computer per maand. Hier zit dan meteen support in voor 2 dagen: 1 dag implementatie/training op lokatie waar nodig en 1 dag naar keuze op lokatie dat iemand langs komt. Daarnaast is support via het web, e-mail en telefoon inbegrepen. Een indicatie is een aantal euro per computer per maand. Waarschijnlijk worden het staffels: tot 100 x bedrag, vanaf 101 - 500 x bedrag etc. Verder is het een product wat zichzelf wel uitlegt maar dan alsnog willen we graag de eerste indruk zo goed mogelijk laten zijn door een demo te geven wat er mogelijk is. Het gevaar met software en bijv. software waarvan je een demo kan downloaden dat als mensen het even proberen en zelf iets niet helemaal goed doen ze het al gauw af kunnen doen als zooi of crap etc. Dat proberen we te vermijden. Maar goed het gedeelte van de pricing is belangrijk. Ik heb nu een pagina klaar staan waarop support en pricing worden uitgelegd en hoe het model werkt (geen echte prijsinformatie). In iedergeval bedankt voor de feedback. Denk je juist dat weinig prijsinformatie mensen afschrikt? Ik vind het lastig om met prijzen te werken zonder context of referentie wat het allemaal precies kan doen.
  11. Sander, dank voor je feedback. Een Nederlandse versie gaan we aan werken maar we willen graag zo breed mogelijk opereren. Als er bijv. klanten uit Engeland of Australië geïnteresseerd zijn, waarom niet? Internet is natuurlijk iets waarbij je heel snel en gemakkelijk contact hebt met mensen buiten Nederland. Maar het is inderdaad goed om een NL-versie te hebben. Zelf denk ik aan knoppen met de vlaggen van Engeland en Nederland. De .com hebben wij al geregistreerd. Dus zowel de .nl als de .com zijn in bezit. De .com moet alleen nog doorverwezen worden naar de hosting.
  12. Bedankt voor de feedback John. We willen internationaal ook verkopen dus vandaar Engels. Een Nederlandse versie is inderdaad goed voor de Nederlandse markt. Ik neem dit mee. Service & Support staat nog helemaal niet vermeld maar komt er nog wel op. Hoe we de support precies laten verlopen is pas onlangs bepaald dus vandaar. Dit zal via een ticketsysteem via internet, e-mail en telefonie lopen. Daarnaast dient bij Contact nog adres, telefoonnummer (is binnenkort beschikbaar) en bedrijfsinformatie als de KvK geplaatst te worden. Dit zal z.s.m. worden geplaatst.
  13. N.a.v. de feedback door jullie heb ik nu op de voorpagina een verhaaltje met wat Easy Software Deployment is. Ik heb dit zo kort mogelijk geprobeerd te houden. Is dit zo duidelijk genoeg? Blijf maar komen met die feedback ;D. Bedankt tot zover!
  14. Je zou ook het hele on-site stukje kunnen laten vallen in de engelse versie en dit alleen in de NL versie laten terugkomen. Ik snap dat je internationaal bezig wilt, maar het kan zeker geen kwaad om ook een Nederlandstalige versie van de site aan te bieden. Dan hoeft niet zoveel moeite te zijn aangezien er niet bepaald epistels aan tekst op de site zijn te vinden. Nog twee kleine dingetjes die me net opvallen, excuses als ze al gemeld zijn: [*]item 1 De kleine icoontjes van het windows logo en groene vinkje zijn nogal rafelig, dat zou netter kunnen. [*]item 2 Bij contact hebben de knoppen voor Twitter en LinkedIn een vrij dikke oranje rand. Het lijkt me een stuk mooier zonder rand. Als dit de bedoeling is, dan heb ik niets gezegd. :) Dat hele on-site stukje heb ik zojuist laten vallen. Daar twijfelde ik al over maar uiteindelijk toch besloten weg te halen. Dank :) Antwoorden op jouw feedback: 1. Thanks, ik zie het. Gaan we iets aan doen. 2. De oranje rond komt van het feit dat het een link is. Het CMS ziet dit als een link en alle linkjes zijn oranje. Ik ga kijken of dit anders kan. Zou inderdaad mooier zijn zonder.
  15. Ja dat is met name ook het probleem van Twitter. Soms is de context weg. Je hebt gelijk dat het niets aan de site toevoegt behalve het feit dat we aangeven we ook actief zijn op Twitter en zo mensen oproepen om ons te volgen. Ik ga even kijken of het handig is om die te laten staan of gewoon meer te tweeten zodat het duidelijk is dat Twitter een extra kanaal is voor informatie omtrent Easy Software Deployment. Wat betreft de comic van The Oatmeal: die is geniaal. Kende hem al maar hij is erg goed en herkenbaar (maakte zelf ook websites).
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept