Do-an

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen is net topsport. Het willen winnen (presteren) is het makkelijke, maar er alles aan doen om dit te realiseren is juist het moeilijke!

Do-an's trofeeën

  1. Bedankt voor je reactie! Net even gekeken op mijn eigen smartphone... En ik kreeg alle afbeeldingen te zien behalve de flash bovenin. Dat is inderdaad iets wat ik nog kan laten aanpassen. Ik wil nog even aan alle hl leden mijn excuses aanbieden. Voordat ik mijn post heb geplaatst heb ik de forumregels niet goed genoeg doorgelezen. Na meerdere topics te hebben gelezen begreep ik waarom mijn post wat spammerig overkwam. Dit is niet mijn bedoeling geweest. Ik kan het niet meer terugdraaien of aanpassen omdat het te lang geleden is geplaatst. In het begin begreep ik de kneuzen en reuzen gebeuren al helemaal niet. Maar na een aantal weken hier intensief te zitten neuzen , begrijp ik sommige van mijn gekregen kneuzen :) Maar nogmaals mijn oprechte excuses.
  2. Beste Fred, Nu wil je ineens geen titels...Terwijl je eerst aangaf dat je dat liever wel wilde !! Wat wil je nou ?? ;) Ik probeerde helemaal niet de teksten te verdedigen. Ik heb je netjes gevraagd wat er dan aangepast zou moeten worden volgens jou en wat er nou zo onduidelijk voor je is. Ik gaf ook nog eens netjes aan dat wij wellicht een "blinde vlek" hebben gecreëerd ,omdat we de teksten misschien te veel te hebben gelezen. Dit was gemeend. En misschien dat jij het sarcastisch hebt opgevat? Om even misverstanden te voorkomen kan ik er dit aan toevoegen. Alle aanwijzingen/feedback zijn welkom! Op de site zijn er al een aantal dingen aangepast, dankzij de aanwijzingen die we hier hebben gekregen! Dus we werken wel met de aanwijzingen/opmerkingen die hier worden gegeven! Maar dat wil niet zeggen dat we met alle aanwijzingen/opmerkingen iets gaan doen. Dat men verschilt van mening / visie is niet meer dan normaal.
  3. zoals in ons juridisch advies tab staat, wordt de casus besproken en doorgenomen. Er wordt gekeken wat wij voor de klant kunnen betekenen. De klant maakt dus een keuze na het gevoerde gesprek. Nogmaals zoekt u naar titels moet u inderdaad bij een advocatenkantoor zijn. Dit zijn wij namelijk niet. Op het moment dat de zaak te ingewikkeld zou zijn wordt er netjes doorverwezen. Zou graag willen weten wat er nou zo onduidelijk is en wat simpeler zou moeten/kunnen?? Misschien zijn wij blind geworden met het lezen van onze teksten.
  4. Beste Walter, Jij als buitenstaander gaat uit van 2 uitersten. Er zit hier natuurlijk nog heel veel tussen. Onze aanpak hangt af van de relatie die onze klant met zijn klant heeft. Dan zou je denken, die relatie is toch al verstoord als er een incassobureau wordt ingeschakeld. Maar dit hoeft niet in alle gevallen zo te zijn! Natuurlijk wordt er druk uitgeoefend op de klant. Maar dit hoeft niet te betekenen , dat het gaat om negatieve druk. Een voorbeeld uit de praktijk: Persoon x krijgt een brief van ons. Die reageert op onze brief. Hij/zij wilt een betalingsregeling. Wij gaan daarmee akkoord. Maar sturen ter herinnering, een paar dagen voor de laatste betaalddatum een brief of een sms/telefoon. Is dit druk of laten zien dat je ermee bezig bent om de betaling binnen te krijgen? Naar onze mening laat je zo zien dat je er kort op zit. Ik ben het met je eens dat de core business is het binnenhalen van de vordering. Dit doen wij echter op een professionele en zakelijke manier. Waarbij onze klant in grote lijnen kan bepalen wat de aanpak zal zijn.
  5. Als je op zoek bent naar een procesvertegenwoordiger dan is het belangrijk dat die persoon een titel heeft en een stukje ervaring. Hier hangt dan ook een bepaald prijskaartje aan waar je voor moet betalen. Naar mijn idee logisch. Het lijkt mij dan ook dat mensen concreet zoeken naar een advocaat en niet naar juridisch advies. Ben je op zoek naar een stukje advies zijn er veel opties zoals een rechtswinkel, juridisch loket en adviesbureaus. Hier zitten echt geen mensen met een mooie titel. Deze personen kunnen mensen wel een stukje ondersteuning bieden bij hun vragen. Vindt het wel een beetje flauw ;) dat je uit mijn stukje één zin haalt. aangezien het door de rest wordt genuanceerd. Je commentaar over dure woorden vind ik een beetje vreemd ik kom er niet veel tegen maar misschien ligt dit aan mij? Hou zelf ook van het simpel houden en duidelijkheid. Dank u voor het commentaar.
  6. Je hebt het in je of niet. Je kan veel punten verbeteren of aanleren door zo'n opleiding. Maar ben wel van mening dat dingen zoals passie/durf/wilskracht/overtuigingskracht niet aan te leren zijn. En dit zijn wel punten die essentieel zijn!!
  7. In jullie openingspost hier op HL zeggen jullie echter niet op basis van No Cure No Pay te werken, maar verder te gaan dan dat. Ik blijf het een vaag verhaal vinden, als ik zo vrij mag zijn. Op basis van de door jullie verstrekte informatie krijg ik het volgende gevoel:" Ja beste ondernemer, het is echt helemaal gratis voor u, mits.......". Ik wil graag aannemen dat de intenties goed zijn, maar als jullie nu al niet in staat zijn om eenduidig en helder naar ons te communiceren, hoe moet ik dan vertrouwen hebben in de wijze waarop jullie straks naar mijn wanbetalende klant gaan communiceren? Fijn dat je dat nog even aangeeft. We hanteren sinds kort deze werkwijze en hebben nog oude advertenties online staan (deze worden gelijk aangepast/verwijdert) . En in de oude advertenties / werkwijze hanteerden we dan ook het concept 'no cure no pay'. Maar omdat we ons willen onderscheiden, gaan we nu dus een stapje verder dan het oude concept. Bedankt voor je oplettendheid!
  8. Wat bedoelt u precies met voorbeelden uit de praktijk die u zou missen?? Voorbeelden van binnegehaalde incasso's?? De termen zijn een aantal kernwaarden die in onze bedrijfsvoering belangrijk worden bevonden. U bestempeld dit als pretentieus?? Naar mijn mening past het woord pretentieus hier niet bij? Hier staan wij voor en dit dragen wij dan ook uit. Wij komen uit de topsport hoek en wat wij daar uit hebben meegekregen is een winnaarsmentaliteit. Die lijn zetten wij door in onze bedrijfsvoering. U vindt dit pretentieus voor ons is dit een kernwaarde. Het onderscheid komt toch duidelijk naar voren bij waarom kiezen voor ons. Bij ons is een jurist werkzaam. Deze persoon heeft nog geen titel maar is wel bekwaam genoeg om juridische dienstverlening te geven. Wij pretenderen niet een advocaten kantoor te zijn. Onze juridische dienstverlening gaat dan ook tot een bepaalde hoogte. Wij begeven ons op het terrein van het preventief juridisch advies. Rapport voorwerk 2 staat netjes op onze site tevens daarbij de tarievens die wij hanteren. Kan ik dus kort op zijn jammer dat u dat heeft gemist >;( Dank u voor de opbouwende kritiek! Ik zag dat u ook een incassobureau heeft. Wij zouden graag even op u site kijken om te kijken hoe het allemaal hoort, kon helaas geen link achterhalen heeft u deze voor ons??
  9. Ik heb even door de website gebladerd en kwam het volgende tegen op het eerste gezicht tegen: [*] Font van het item 'nieuws' is anders dan de andere tekst formaten. [*] Font van het item 'voor de debiteur' onder 'kosten' is eveneens anders. [*] De blauwe balk is dan ook verdwenen. Verder vind ik deze tekst verwarrend: De aanvraag van juridisch advies is kosteloos. Alternative-Solutions hanteert bij concrete opdrachten een uurtarief. Bij vastgestelde opdrachten is het ook mogelijk om een prijsafspraak te maken, dit om verassingen te voorkomen. Wij willen u erop attenderen, dat de kosten die wij rekenen voor juridische adviezen vele malen lager zijn dan bij een advocatenkantoor. Dit staat ook op de site Wij werken namelijk gratis voor de crediteur. Ik interpreteer dit als verwarrend. Er worden hier 2 beweringen gedaan. Bedankt! Het was mij niet eens opgevallen, maar nu je het zegt is het wel erg duidelijk zichtbaar! Komt omdat ik het vanuit words direct in cms heb geplakt! Ga ik gelijk veranderen. Bij mij is en blijft de blauwe balk gewoon zichtbaar. Over het verwarrende: Er zijn meerderen die dit hebben aangegeven. We zullen er dus wat mee moeten doen. Wat wij duidelijk willen maken in dat stukje tekst is, dat particulieren/bedrijven gratis juridisch advies kunnen aanvragen. De problemen die ze hebben voorlichten aan ons. Dit is dan ook daadwerkelijk gratis. Maar het in behandeling nemen kost natuurlijk wel geld! En dat wij gratis werken voor de crediteur geldt natuurlijk alleen voor onze incassodiensten. Nogmaals bedankt!
  10. Je kan ook buiten kantooruren bereikbaar zijn als je de vaste lijn doorschakeld naar je mobiel. Helemaal waar! Gaan we ook doen zodra we een vaste lijn hebben.
  11. punt 1: Als je op een forum feedback vraagt w.b. je nieuwe website of werkwijze, is dat natuurlijk altijd een vorm van reclame. Dus een opmerking als deze is vrijwel overbodig, toch? Wij willen opbouwende kritiek w.b design/gebruiksvriendelijkheid van de website en onze werkwijze. Het zal dan misschien niet zo revolutionair zijn, maar wij zijn van mening dat iets altijd beter kan. En ook kleine aanpassingen en veranderingen kunnen grote invloeden hebben op je bedrijfsvoering. punt 2: Ik vind wel dat u door een zwarte bril kijkt. Wij zorgen er wel voor, dat bedrijven de liquiditeit (cashflow) weer op pijl krijgen. U heeft het over andermans ellende en problemen. U zou eens moeten weten hoeveel bedrijven er tegenwoordig failliet gaan door problemen in de cashflow. punt 3: Ik neem aan dat u zich niet heel erg heeft verdiept in incasso zaken. Als u dat namelijk wel had gedaan, zou u de laatste opmerking wel achterwegen hebben gelaten. Ik kan hier tal van redenen gaan sommeren waarom een directe stap naar de rechter niet zou werken. Maar doe dat niet, omdat zelfs een leek het zou moeten snappen. Het is namelijk geen rocketscience! Kom a.u.b. met opbouwende kritiek en zorg ervoor dat u deze kunt beargumenteren. Ik vraag ook geen feedback over de branche, maar juist over onze website. Alvast bedankt!
  12. Allereerst bedankt voor uw oplettendheid! We hebben gelijk een aantal grove fouten eruit gehaald. Zoals de juiste algemene voorwaarden op de site te deponeren en een aantal zinnen die niet goed liepen aan te passen. Deze week zal er ook nog een specialist naar kijken. Wat betreft de sportschool (partners) is uw opmerking wel erg ver gezocht, maar dat had u zelf gelukkig ook door. Partners zijn de bedrijven, waar wij dus continu zaken mee doen. Referenties daarentegen zijn bedrijven die ook eenmalig gebruik hebben gemaakt van onze diensten. Wij hebben onze mobiele telefoonnummer op de site geplaatst, omdat we zo ook buiten de kantooruren bereikbaar zijn. Na een marktonderzoek is er gebleken dat bedrijven een mobiele telefoonnummer boven een vaste lijn verkiezen. Maar binnenkort plaatsen we ook het nummer van onze vaste lijn.
  13. Dit is exact de reden, waarom wij kozen voor deze aanpak! Daarbij wil ik wel zeggen dat er niet 1 juiste manier is. Er zijn mensen die het fijn vinden om te weten hoeveel iets kost en de ander schrikt het af en wil daar liever over discussieren. De 1 wordt getriggered door iets waar de ander juist misschien helemaal niet door wordt getriggered. Kortom daar zullen de meningen altijd over verdeeld blijven. Wel wil ik even kwijt, dat het erg fijn is dat er feedback/tips worden gegeven!
  14. Onze incasso's zijn kosteloos. En dat is het No cure No pay concept niet. Het klinkt wel zo, maar er zit een duidelijk verschil. Het No cure No pay concept werkt zo: Na het innen van een vordering zal het bedrijf wel een bedrag moeten betalen aan het incassobureau. Dit is vaak een vast percentage. Dus het komt erop neer, dat alleen als ze de vordering niet kunnen innen, het bedrijf niks hoeft te betalen. Maar als ze de vordering wel innen, worden er dus wel kosten berekend. En kost het de ondernemer dus wel geld!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.