JCK

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  1. JCK

    28 ct de kilometer?

    Duidelijk Joost. Dank je wel. Topic kan worden gesloten :)
  2. Afgelopen zaterdag officieel gestart met de onderneming. Mijn eerste opdrachtgever ( ;D) heeft in de opdrachtovereenkomst 28 cent de kilometer genoteerd bij 124 per dag (62 heen , 62 terug). Ik maak voor zakelijke kilomerers gebruik van mijn prive auto en wil graag per week factureren en per maand mezelf uitbetalen. Ik heb een VOF. Hier heb ik een paar vraagjes over. 1. Hoe factureer ik dit? Moet ik hier nog BTW over berekenen? (ik bereken 19% over mijn diensten), dus 124*(0.28*1.19)=€41,3168 incl Btw per dag? 2. Hoeveel moet ik hiervan apart zetten voor de belasting en hoeveel kan ik mezelf doorbetalen? (ofwel 19% btw afdragen, maar moet ik ook nog inkomstenbelasting betalen over die 28 cent?, zo ja, hoeveel?) 3. Hoe verwerk ik dit in de boekhouding? Ik weet dat hier al veel onderwerpen over zijn, maar kan het juiste antwoord voor mij niet vinden. Alvast bedankt, Gr JCK
  3. Ik heb het nu als volgt geregeld (met slag om de arm): Ik ga voor vervoer van en naar de klus gebruik maken van de auto en tankpas van de opdrachtgever. Ik ga geen privekilometers maken. Er komt een overkomst voor het gebruik van de auto waarin staat dat ik hem alleen voor deze opdracht gebruik met een speling van 300 kilometer. Hiervoor moet ik dan ook een kilometerregistratie bijhouden. De kosten voor het gebruik van de auto komen voor rekening van de opdrachtgever zelf. Voor mijn privekilometers en vervolg van de zaak schaf ik zelf een auto aan. Loop ik zo nog een risico op kostenposten of naheffingen van de belasting? Allemaal overigens bedankt voor het meedenken. Gr JCK
  4. Oke, dus datgene wat hij nu aan bijtelling inhoud moet hij straks gewoon verlonen. Hoe werk ik dit administratief af?
  5. Mijn oud werkgever heeft daar wel een belang bij. Er zit namelijk een gigantische stikker op de zijkant en achterkant van zijn bedrijf. Ik ga dus reclame voor hem rijden. Verandert dat volgens jou de zaak?
  6. Hoi allemaal. Ik ben met een compagnon een VOF begonnen. Momenteel ben ik in loondienst. Mijn werkgever verhuurt mij als interimmer aan bedrijven. 30 april loopt mijn contract af en ga ik volledig voor de VOF aan de gang. Aangezien ik momenteel op interim opdracht ben voor mijn werkgever en deze opdrachtgever nog tot ergens half juni loopt, heb ik met mijn werkgever afgesproken dat hij mij na 30 april (na afloop van mijn contract bij hem) in gaat huren vanuit mijn VOF zodat ik de opdracht kan afmaken. Nu heb ik tarieven met hem afgesproken en hij heeft aangeboden dat ik tijdens deze opdracht gewoon gebruik blijf maken van mijn huidige leaseauto. De auto staat op leasecontract van mijn werkgever. Aangezien ik straks niet meer bij hem in diens ben maar me kort door hem laat inhuren vraag ik me af of dit wel gunstig is. De situatie: Ik rijd ook veel prive met de auto en betaal nu dus nog bijtelling. Ik heb straks een auto nodig dus ga wel een auto kopen. Na 30 april ben ik dus niet meer in diens maar huurt hij mij in. Als ik zijn auto blijf rijden, gebruik ik dus ook zijn tankpas. Als ik zelf een auto koop en dus niet meer in zijn auto ga rijden krijg ik van hem 19ct de kilometer. Een aantal vragen: - Is het uberhaupt mogelijk dat ik in die leasewagen blijf rijden? - Moet ik dan nog wel bijtelling betalen als ik privekilometers blijf rijden? - Hoe regel ik dat met de belasting? Of houd mijn werkgever (die straks dus opdrachtgever is) die bijtelling in zoals nu? - Denken jullie dat dit een gunstige constructie is als ik tijdens die opdracht zijn auto blijf rijden en privekilometers blijf maken met die auto? Hoop dat het duidelijk is, alvast bedankt voor lezen en antwoorden. Groet JCK
  7. Hallo allen. Bedankt voor de reacties. Door vakantie e.d. heb ik even niet kunnen reageren. We hebben alsnog gekozen voor het in dienst nemen van de mensen. Door het arbeidsconcept wat wij ze bieden verwachten we dat de medewerkers erg loyaal en gemotiveerd zullen zijn. Hierdoor verwachten we een lager ziekte percentage en een hoge bereidheid om langer voor ons te werken. Uitzendkrachten zijn naar mijn idee over het algemeen minder loyaal en gemotiveerd dan onze doelgroep. Topic kan wat mij betreft hierbij gelaten worden. mvg JCK
  8. Wij hebben het idee dat het aannemen van personeel een aardig risico meebrengt (ivm ziekte/arbeidsongeschiktheid). Op het moment dat we nog weinig kapitaal hebben opgebouwd en we komen met arbeidsongeschikt personeel te zitten, dan lopen we het risico dat we te weinig inkomsten genereren om deze lasten te betalen. We denken er ook aan om mensen op basis van een 0 uren oproepcontract aan te nemen. Ik heb hierover nog niet met het uwv gesproken.
  9. Hallo allemaal. Mijn compaan in spe en ik zijn van plan om een telemarketing bureau te beginnen. Wij hebben allebij weinig financiele middelen en beginnen als VOF. In eerste instantie zullen wij zelf de activiteiten uitoefenen om zo geld te genereren wat we dan kunnen gaan investeren. Hierna willen wij personeel gaan inzetten om deze taken over te nemen waarbij wij ons kunnen gaan richten op uitbreiding en coaching van de medewerkers. Nu willen wij het liefst zo lang mogelijk wachten met het aannemen van personeel, aangezien wij dit als risico zien en we nog niet voldoende kapitaal hebben om dit risico te borgen. Kunnen wij met zzp-ers gaan werken? Wij willen een zzp-er dan bijvoorbeeld een half jaar voor ons laten werken. Wij bieden coaching e.d. Maar komen wij dan niet in de problemen met UWV omdat zij in feite een wezenlijk deel van de bedrijfsvoering uitmaken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.