Beste Ard,
Wij richten ons op de verkoop van producten ten aanzien van design en living. Uitgangspunt is dat wij een breed assortiment willen voeren, waardoor we voor alle consumenten toegankelijk zijn.
We zijn bekend met de alternatieve locatie en hebben uiteraard concurrentie, assortiment, verzorgingsgebied enzovoorts bekeken.
Op deze locatie is meer concurrentie aanwezig, echter gespreid en niet hinderlijk. Dit zal ik onderbouwen. Als wij twintig producten/merken voeren, hebben wij bijvoorbeeld een concurrent die product 1 en 2 verkoopt, een concurrent die product 6, 7 en 8 verkoopt en een concurrent die product 14 en 15 verkoopt. Overige concurrentie zet in op een veel hoger segment, waardoor wij geen directe harde concurrentie ondervinden.
Leveranciers zullen vrijwel allemaal mee willen naar de locatie (ook door de beoogde eerste locatie, een mes snijdt aan twee kanten), waardoor marge niet veel zal wijzigen.
Verder biedt de alternatieve locatie een aanzienlijk hoger bezoekersaantal, waardoor de gedeelde concurrentie gecompenseerd wordt.
Qua geduld kan ik me niet helemaal vinden in je uitspraken, aangezien stilstand gelijk staat aan achteruitgang. Drie jaar ondernemerschap op een alternatieve locatie kan ook leerzaam zijn.
Ik zie graag je adviezen tegemoet.