Jump to content

MaaikeWiksma

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • How did you find us:
    maak een keuze

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Nee oke, helemaal helder. Maar waar mij het om gaat is dat er dus wel een bewaarplicht is (in dit geval voor facturen 7 jaar) maar geen vernietigingsplicht is geregeld in de wet?
  2. Volgens mij is het wel zo dat ze deze gegevens niet langer mogen bewaren dan noodzakelijk is, volgens de WBP.
  3. Oke dus voor de belastingdienst moeten die facturen nog 7 jaar bewaard blijven nadat ze verstuurd en betaald zijn. Maar kennelijk is het dus zo dat een bedrijf vervolgens na die 7 jaar zelf mag weten wanneer ze de facturen van hun klanten vernietigen? Is dat niet wat vreemd? Er staan immers in deze facturen toch persoonsgegevens, zoals NAW, belhistorie etc.
  4. Oke goed onderscheid, in dit geval gaat het om de facturen van particuliere klanten.
  5. Weet iemand hier hoelang telecomproviders hun verstuurde facturen aan klanten in hun systeem moeten bewaren? Denk aan facturen die zijn betaald. Zijn hier wettelijke richtlijnen voor? Dank en groetjes, Maaike
  6. Ik heb nog eens verder gezocht, maar eigenlijk is het nut van een verjaring stuiten bij de exploot eigenlijk alleen maar dat je dus een aantal jaar extra krijgt om de wanbetaler aan te pakken? (omdat de verjaringtermijn op die manier weer opnieuw gaat lopen)
  7. Oke, ik snap het, en dat heeft dan als doel dat degene met de schuld daarop reageert en alsnog de rekening voldoet? Maar diegene reageert dan toch gewoon niet, of zie ik het verkeerd? Bedankt dat je mij wilt helpen met dit vraagstuk trouwens, vind het interessante informatie.
  8. Wat is dat precies, de verjaring stuiten bij openbaar exploot, hoe gaat dat in zijn werk?
  9. Oke, dus dan moet hij ervoor zorgen dat hij binnen de verjaringstermijn de correcte adresgegevens van de wanbetaler achterhaald zodat hij het aanmaningsproces kan beginnen.
  10. Een vriend van mij runt een aantal websites. Nu kan men betalen via direct debit (doorlopende incassomachtiging) voor de informatie die op zijn website wordt aangeboden. Nu komt het wel eens een enkele keer voor dat een wanbetaler een fictief rekeningnummer en valse adresgegevens invoert bij aanmelding. Het is hierdoor erg moeilijk om uit te zoeken waar een eventuele aanmaning naartoe moet op het moment dat afschrijven niet lukt door de ongeldige rekeninggegevens/adresgegevens. Nu is mijn vraag: wanneer gaat de verjaringstermijn lopen van deze betaling/aanmaning? Op het moment dat wij de correcte adresgegevens hebben achterhaald van de wanbetaler?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept