schaa74

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

schaa74's trofeeën

  1. Hallo Onro, Ik zou je toch echt willen adviseren naar een boekhouder te stappen. Dit is voor jou als ondernemer zo zonde van je tijd. Schoenmaker blijf bij je leest. Als die overige schulden van 285,29 inderdaad in 2012 zijn betaald en de factuurdata betreffen ook 2012 en de kosten hebben betrekking op 2011 dan kun je dit bedrag op de balans noteren als "nog te betalen kosten". Echter zul je als tegenboeking deze kosten in de W&V moeten zetten daar deze er nog niet in staan. Wat dan weer je eigen vermogen (resultaat) beïnvloedt. Succes ermee.
  2. Over de echtscheidingsregeling is best wat te vinden op het internet alleen is het mij nog niet helemaal duidelijk. De kwestie scheiding en eigen woning is lastig en vooral als verschillende sites elkaar tegenspreken. De situatie is alsvolgt: Partners zijn in gemeenschap gehuwd Op 31 januari verlaat man het huis, vrouw blijft in het huis Hypotheek wordt betaald door de man Op 1 mei wordt de scheiding uitgesproken. Vrouw blijft in het huis tot ze iets anders heeft gevonden. Vanaf 1 mei betaalt vrouw een lage huur aan de man Vanaf 1 mei staat cf de scheiding het huis op naam van de man Hoe ziet de fiscale aangifte er nu uit? Naar mijn mening alsvolgt: periode 1/1-31/12: aftrek hypotheekrente 100% bij de man, bijtelling 100% forfait periode 31/1-31/12: aftrek alimentatie ter hoogte van forfait Hypotheekrente-aftrek tot het moment dat de vrouw uit huis gaat, uiterlijk tot 2 jaar na 31/1 Klopt dit? Of dient de man in de periode van 31/1-1/5 de helft van de hypotheekrente op te voeren en de andere helft als betaalde alimentatie?
  3. Ik wil weten of ik een redelijke kans maak bij een gerechtelijke procedure aangezien de kosten hiervan 800 euro bedragen. De werkzaamheden die ik heb uitgevoerd zijn verbouwingswerkzaamheden ( keuken/badkamer). Ik heb geen offerte overlegd maar wel direct na de werkzaamheen de factuur overhandigd die op dat moment nog akkoord was voor de klant. De klant gooit het er nu op dat de werkzaamheden niet goed zijn uitgevoerd maar dat is onzin, ik ging daar weg met een handdruk. Bovendien is de klant onbereikbaar en heeft de klant niet uitgelegd wat er niet goed gedaan is, gewoon een smoesje om niet te hoeven betalen. Ik heb ook een Voicemail ingesproken waarin ik uitleg ten alle tijde bereid te zijn om herstel van werkzaamheden uit te voeren.
  4. Er is correspontie gevoerd waaruit ook blijkt dat ik daadwerkelijk werkzaamheden verricht hebt gedurende 3 dagen. Ik heb de klant ook in verzuim gesteld en in gebreke. De zaak ligt nu ook bij het incassobureau. Buitengerechtelijk kan dit niet meer opgelost worden. Het gaat om een bedrag van 1750 euro hetgeen oom gebruikelijk is. Ben benieuwd hoe een rechter hier tegenaan kijkt.
  5. Ik heb een geschil met een klant. Ik heb 3 dagen lang werkzaamheden verricht voor deze klant, de klant wil nu echter niet betalen. Ik heb e.e.a. mondeling besproken omtrent de prijs en de te verrichten werkzaamheden. De werkzaamheden zijn goed uitgevoerd, de klant heeft me zelfs bedankt nadat ik klaar was met de werkzaamheden. Nu geeft de klant aan niet tevreden te zijn met de werkzaamheden, echter geven zij mij ook niet de gelegenheid om langs te komen om dit te bespreken. Ik ben zo dom geweest geen offerte te maken vooraf. Nou ja, die heb ik wel gemaakt maar is nooit getekend retour gekomen. Wel heb ik na afloop van de werkzaamheden de factuur persoonlijk overhandigd waarop ik geen commentaar heb gekregen. De klant wil gewoon niet betalen en hoopt dit ook niet te hoeven doen omdat er geen offerte is. Smerig zaakje maar wie kan mij een beetje advies geven hieromtrent? Bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.