• 0

Geen offerte dus niet betalen

Ik heb een geschil met een klant. Ik heb 3 dagen lang werkzaamheden verricht voor deze klant, de klant wil nu echter niet betalen. Ik heb e.e.a. mondeling besproken omtrent de prijs en de te verrichten werkzaamheden. De werkzaamheden zijn goed uitgevoerd, de klant heeft me zelfs bedankt nadat ik klaar was met de werkzaamheden. Nu geeft de klant aan niet tevreden te zijn met de werkzaamheden, echter geven zij mij ook niet de gelegenheid om langs te komen om dit te bespreken.

 

Ik ben zo dom geweest geen offerte te maken vooraf. Nou ja, die heb ik wel gemaakt maar is nooit getekend retour gekomen. Wel heb ik na afloop van de werkzaamheden de factuur persoonlijk overhandigd waarop ik geen commentaar heb gekregen.

 

De klant wil gewoon niet betalen en hoopt dit ook niet te hoeven doen omdat er geen offerte is.

 

Smerig zaakje maar wie kan mij een beetje advies geven hieromtrent?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zo smerig is het niet.

 

Je hebt een mondelinge overeenkomst, en die is geldig.

Alleen het aantonen is iets moeilijker.

 

Heb je iets op papier, hoe is de aanvraag tot stand gekomen.

En hoe is de klachtenafhandeling geweest.

 

Denk ook aan de telefoonhistorie.

Heb je foto's gemaakt.

 

Edit: klant mag altijd naderhand nog een klacht indienen, ook na ontvangst factuur, maar moet je dan ook de gelegenheid geven die herstellen.

 

Link naar reactie
  • 0

Er is correspontie gevoerd waaruit ook blijkt dat ik daadwerkelijk werkzaamheden verricht hebt gedurende 3 dagen. Ik heb de klant ook in verzuim gesteld en in gebreke. De zaak ligt nu ook bij het incassobureau. Buitengerechtelijk kan dit niet meer opgelost worden. Het gaat om een bedrag van 1750 euro hetgeen oom gebruikelijk is. Ben benieuwd hoe een rechter hier tegenaan kijkt.

Link naar reactie
  • 0

Er is correspontie gevoerd waaruit ook blijkt dat ik daadwerkelijk werkzaamheden verricht hebt gedurende 3 dagen. Ik heb de klant ook in verzuim gesteld en in gebreke. De zaak ligt nu ook bij het incassobureau. Buitengerechtelijk kan dit niet meer opgelost worden. Het gaat om een bedrag van 1750 euro hetgeen oom gebruikelijk is. Ben benieuwd hoe een rechter hier tegenaan kijkt.

 

wat heb je gedaan en geleverd voor 1750 euro, en heb je gerefereerd in je rekening aan je offerte.

Heeft de klant de offerte ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Er is correspontie gevoerd waaruit ook blijkt dat ik daadwerkelijk werkzaamheden verricht hebt gedurende 3 dagen. Ik heb de klant ook in verzuim gesteld en in gebreke. De zaak ligt nu ook bij het incassobureau. Buitengerechtelijk kan dit niet meer opgelost worden. Het gaat om een bedrag van 1750 euro hetgeen oom gebruikelijk is. Ben benieuwd hoe een rechter hier tegenaan kijkt.

Je hebt de zaak bij een incassobureau liggen die normaliter de buitengerechtelijke procedure volgt met optie tot het gerechtelijke. Maar ik begrijp nu dat je die procedure al hebt gevolgd? Wat voor advies wil je nu?

 

Het feit dat er correspondentie is waaruit blijkt dat je werkzaamheden hebt verricht is een groot pluspunt. Heeft de klant hierin ook bevestigd dat alles naar tevredenheid is geleverd?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik wil weten of ik een redelijke kans maak bij een gerechtelijke procedure aangezien de kosten hiervan 800 euro bedragen. De werkzaamheden die ik heb uitgevoerd zijn verbouwingswerkzaamheden ( keuken/badkamer). Ik heb geen offerte overlegd maar wel direct na de werkzaamheen de factuur overhandigd die op dat moment nog akkoord was voor de klant. De klant gooit het er nu op dat de werkzaamheden niet goed zijn uitgevoerd maar dat is onzin, ik ging daar weg met een handdruk. Bovendien is de klant onbereikbaar en heeft de klant niet uitgelegd wat er niet goed gedaan is, gewoon een smoesje om niet te hoeven betalen. Ik heb ook een Voicemail ingesproken waarin ik uitleg ten alle tijde bereid te zijn om herstel van werkzaamheden uit te voeren.

Link naar reactie
  • 0

Op grond van de informatie die je hier geeft is daar geen antwoord op te geven.

 

Als je volgens de normen van goed vakmanschap je werkzaamheden hebt uitgevoerd, je hebt daar een factuur neergelegd gebaseerd op marktconforme prijzen, zal je een goede kans maken.

 

Maar heb je daarentegen ook werkzaamheden gedaan die niet tot je vakgebied behoren, zoals gas, waterleiding elektra, en dat is ondeskundig uitgevoerd, dan ontstaat er een ander verhaal.

 

Een klant is dan in eerste instantie wel tevreden, maar vaak is door een deskundige in 1 oogopslag al te zien of iets ondeskundig is aangelegd.

Ik heb aannemers meegemaakt die de bijbehorende werkzaamheden perfect uitvoeren, maar ook die er een zootje van maakten.

 

Je mag het zelf invullen.

 

Bij de eerste optie heb je weinig te vrezen.

Bij de tweede kan het nadelig voor je uitvallen.

 

Geen beschuldiging, iets wat in mij opkomt bij verbouwingen aan keuken, badkamer.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat natuurlijk ook kan zijn is dat een verbouwing door een aannemer goed is uitgevoerd, maar dat er later toch blijkt dat iets minder goed gelukt is of dat je iets over het hoofd hebt gezien. Maar je hebt aangegeven dat de je eventuele gebreken graag zou willen oplossen.

Wellicht kun je dit ook nog via een brief doen, met daarin de opmerking dat wanneer de klant niet binnen 7 dagen reageerd (voorkeur via een brief) dat je ervan uitgaat dat de factuur gewoon betaald wordt. Bovendien kun je er nog bij zetten dat bij uitblijven van een betaling geretelijke stappen kunnen worden genomen en dat alle kosten die hieruit voortvloeien voor zijn/haar rekening zijn. Eventueel nog verwijzend naar je voorwaarden.

Link naar reactie
  • 0

Een mondelinge afspraak is net zo bindend. Een offerte hoeft niet gemaakt te worden als je mondeling bent overeengekomen wat het bedrag was. Je kunt hiervoor juridische stappen ondernemen of je factuur doorsturen naar een incassobureau met de kosten van dien. De klant moet jou wel de kans geven dat waar ze niet tevreden over zijn te herstellen, zonder een meerprijs.

 

Niet betalende klanten is altijd een moeilijk punt bij mensen met een eigen bedrijf. Ik ben er zelf ook huiverig voor, maar je ontkomt er niet aan dat er soms wanbetalers tussenzitten.

 

Succes

 

Ik heb een geschil met een klant. Ik heb 3 dagen lang werkzaamheden verricht voor deze klant, de klant wil nu echter niet betalen. Ik heb e.e.a. mondeling besproken omtrent de prijs en de te verrichten werkzaamheden. De werkzaamheden zijn goed uitgevoerd, de klant heeft me zelfs bedankt nadat ik klaar was met de werkzaamheden. Nu geeft de klant aan niet tevreden te zijn met de werkzaamheden, echter geven zij mij ook niet de gelegenheid om langs te komen om dit te bespreken.

 

Ik ben zo dom geweest geen offerte te maken vooraf. Nou ja, die heb ik wel gemaakt maar is nooit getekend retour gekomen. Wel heb ik na afloop van de werkzaamheden de factuur persoonlijk overhandigd waarop ik geen commentaar heb gekregen.

 

De klant wil gewoon niet betalen en hoopt dit ook niet te hoeven doen omdat er geen offerte is.

 

Smerig zaakje maar wie kan mij een beetje advies geven hieromtrent?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.