Jump to content

Ferry R

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Gender
    Man
  • Country
    Nederland
  • First name
    Ferry
  • Company or organization name
    Future Classics
  • Website address

Register

  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Sprout
    KvK

Company info

  • Location
    Goirle

Vision

  • I'm looking for people who
    ondernemend zijn :)
  1. Zijn inmiddels alweer een stuk verder maar dacht ik geef een update; Zoals aangegeven doe ik dit naast mijn fulltime baan en probeer ik het langzaam op te bouwen waarbij ik veel leer van elke auto en stap die ik verder zet. Het zelfstandig importeren van de auto was zeer leerzaam maar de tijd die ik kwijt was met de verkoop viel me tegen, mijn financiën zijn beperkt en de doorloop word verkleind door het grotendeels vastzitten van liquiditeit in de auto die te koop staat. Nu vinden gelukkig steeds meer mensen mijn site en diensten en ben ik ook bezig om voor mensen te zoeken en aankopen in Japan. Hierbij zet ik de facturen 1 op 1 door en factureer ik op het einde een bedrag voor mijn diensten. Een hele prettige manier van werken voor mij waarbij ik minder financieel risico loop en ook een groter aantal auto´s tegelijk naar Nederland kan halen. Op dit moment ben ik voor 4 partijen aan het zoeken en bieden. Leuke bijkomstiheid is dat je je ook verdiept in merken - typen auto´s waar je normaal niet naar zou kijken vanuit je eigen interesse of bestudering van de markt. Ook mensen die bijvoorbeeld zoeken in Duitsland kloppen nu aan want ja, ik importeer toch auto´s, dus waarom niet binnen Europa. Kortom, Future Classics is nog steeds actief en ik probeer nu deze lijn vast te houden.
  2. Beste Highio! heb je de prijzen bijgehouden :) Je hebt helemaal gelijk, ik heb de auto in 1e instantie aangeboden tegen marktwaarde in vergelijking met soortgelijke voertuigen. Mijn bereik qua mensen en bekendheid moet uiteraard nog worden opgebouwd en het blijft voor velen een flinke investering. Mede hierdoor kreeg ik de 1e maanden online 0 serieuze reacties. Ik heb daarentegen wel een betalingsverplichting waar ik aan moet voldoen en begon een lichte druk te voelen om op tijd een serieuze klant te krijgen. Ben toen gaan denken in aankoopwaarde + marge en heb op basis daarvan een prijs bepaald. Hiervoor kreeg ik vrij snel twee potentiele kopers waarvan de 1e die de auto heeft bezichtigd m ook meteen heeft gekocht. Veel van geleerd met name doelgroep bereiken en ook feedback van mijn klant gekregen dat voor zijn gevoel hij nu een koopje heeft. Dus in dit geval beide partijen tevreden, ik mijn marge en de klant een kwaliteitsproduct voor een goede prijs. Ik ga niet uit de doeken doen wat ik er nu op verdient heb maar als ik 1 auto per maand kan realiseren op deze manier heb ik een mooi inkomen en kan ik stoppen met mijn huidige fulltime baan. Het is voor mij ook een leerschool. En nee, ook al koop je in duitsland en voer je in dan ga je niet aan mijn inkoop vanuit Japan komen en eerlijk gezegd heb ik ook meer vertrouwen in de km stand vd voertuigen in Japan.
  3. Hoi, Kosten die hoger waren dan verwacht; Inklaren (incl transport binnen NL) 550,- RDW Lelystad, ik had gedacht hier wel onder uit te komen 830,- Als je zelf Japans bent heb je wel een voordeel vwb het lezen van de auction sheets ed. Check mijn site hieronder in mij handtekening en stuur me een mail, wie weet kunnen we samen een auto importeren. Groeten Ferry
  4. En zijn dus relatief duur qua inkoop. ::) Je mag je eigen voorkeur hebben (dat is juist de lol met auto's) maar voor liefhebbers van bijzonder, kijk ook eens naar de Nissan Figaro, de S-Cargo, de Pao en de Be-1. Die zijn in Engeland nog best te vinden en niet duur. Hoi Twabla, Smaken verschillen en dat is alleen maar mooi! Leuke auto's, vooral de Figaro. Idd goedkoop te krijgen in europa en voor 6/700,- al in Japan. Daardoor voor mij niet interessant om te importeren, shipping / rdw / bpm maakt het dan nodeloos duur. Richt me daarom ook meer op de europese topmodellen. Groeten Ferry
  5. Hoi Siemi, Dankje, is ook erg leuk om te doen en uit te zoeken. Qua Duitsland heb ik wel even naar gekeken maar ging qua kosten ook richting de 600,- incl daarna naar RDW. Lelystad is duurder maar ging wel vrij soepel. Hoorde wel dat het ook via de UK kan en dat die de auto niet eens bekijken, weet jij daar meer van? Moet zeggen dat Lelystad ook pure onzin is bij een topmodel wat in DL is geproduceerd. En de regel dat voertuigen geproduceerd voor '98 niet naar Lelystad is ook een beetje omgekeerde wereld voor mij maar goed dat is een andere discussie. Importeer je vanuit europa of ook daarbuiten? En DE site die ik altijd gebruik voor BPM indicatie is die van jou? (zag m in je profiel) Groeten Ferry
  6. Ik importeer zelf alleen met het stuur links. Veel met name youngtimers zijn daar geleverd met stuur links, word door Japanners gezien als een statussymbool.
  7. Hoi, Niet heel veel, alleen de koplampen inderdaad en navigatie / radio unit, werken in Japan met andere frequenties. Hiernaast het verwijderen van de vaak ingebouwde automatische tolkastjes voor de Japanse snelwegen. Verder zijn er geen aanpassingen nodig. Groeten Ferry
  8. Ja is het antwoord op dit moment. Omloopsnelheid kan bij mij nog enorm verbeterd worden maar hou je door afstand altijd. Mijn contactpersoon gaat kijken en maakt foto's leest de rapporten en laat de auto lopen (niet rijden) Dus veel van de risico s zijn verkleint. Blijf absoluut een risico maar ik heb veel vertrouwen in deze werkwijze vanuit Japan en prefereer deze absoluut boven een youngtimer uit bijv Duitsland qua vertrouwen in staat en km-stand. Ik maak een gezonde marge en moet wel geld opzij zetten mocht er een keer een flinke misser zijn. In het kader van de Golf ben ik beidde, klant wil in dit geval een leuke snelle auto de naar alle waarschijnlijkheid nog verder stijgt in waarde. De Golf IV R32 is dan gezien de prijs waarvoor ik m hier op kenteken kan hebben en de huidige prijzen bij de diverse aanbieders een absolute aanrader. Weet niet of het mag helaas, het mag niet: maar je mag de link naar je site wel opnemen in je handtekening Verder doe ik dit werk nu (nog) naast mijn huidige fulltime baan en verwacht dat dat de komende 2 jaar ook zo blijft. Op termijn moeten er op elk moment 2/3 auto s naar NL onderweg zijn, dan kan je er een 'echt' eigen bedrijf van maken. Ook zie ik dat mijn voorbeeldbedrijven een voorraad van 15-20 auto s hebben ook minder financiele haast om van een auto af te moeten dus houden zij (op de sites) vast aan hun prijzen. De Audi is bijvoorbeeld voor 10K minder verkocht dan vergelijkbare auto s qua staat en km stand. Puur omdat ik graag door wilde gaan met het bedrijf en ging rekenen op basis van inkoop + marge. Groeten Ferry [mod edit: link naar eigen site verwijderd, verwezen naar handtekening]
  9. Deze zijn er ook voldoende te vinden en inderdaad opletten dat je niet het stuur rechts hebt. Ik ben het bedrijf onder andere begonnen om de 'egoistische' reden dat ik in die bliksemschichten kon rijden :) Maar doe ook aan importbegeleiding op verzoek dus laat de verzoeken maar komen!
  10. natuurlijk is het jammer, tijdens de testrit hadden de klant en ik beidde een grote glimlach op het gezicht bij het 'even enthousiast optrekken' . Maar het is ook weer een nwe stap voor mij en een bevestiging dat het rendabel is ondanks alle handelingen om een auto uit Japan te halen. En nu is het zaak om weer een nieuw bruut apparaat uit Japan te halen. Mooi 911 993 of een M3/M5 of een renault clio V6 / Maserati coupe? smaken zat! Groeten Ferry
  11. Hoi heren, Al even niet op het forum geweest en ik zie zowaar een aantal onbeantwoorde reacties op mijn topic. Ja ik ben nog steeds bezig met het bedrijf en heb de auto vandaag verkocht! Nu de betaling afwachten en vervolgens kan de auto naar zn nwe baasje:) Het heeft om meerdere redenen langer geduurd dan ik dacht en ik heb hier veel van geleerd. Ook mijn eigen initiatief had proactiever kunnen zijn en weet nu bijvoorbeeld dat ondanks 11.000 views op mp er via die site geen enkele potentiele koper is gekomen en via autoscout wel. Ik heb nog geen nwe auto op het oog maar blijf zoeken. Wel ben ik bezig voor 1 persoon een Golf IV R32 met lage km stand te vinden voor import uit Japan. Hierbij geeft hij een budget aan en zodra ik de wagen heb gevonden regel ik alles van Japan tot kenteken in NL. Groeten Ferry
  12. Zeer mooie keuze, iets verder doorsparen dan toch :) @WkHoek Ja klopt, wel technisch datablad kunnen krijgen maar geen CVO. Toen ik er achter kwam dat ik naar Lelystad moest (wat het 5-voudige kost tov standaard RDW) Heb ik begin januari gebeld en kon ik 15 maart! langskomen.... Dit is uiteindelijk vervroegd naar 19 februari gelukkig. Had 2 kleine APK afkeur dingen en was verder helemaal top, een kanon noemde de RDW inspecteur m. Maar weer veel van geleerd en bij de volgende wagen maak ik de afspraak zodra die in Japan op de boot gaat zodat de snelheid er in blijft zitten.
  13. Het heeft even geduurd, Heb naast deze import een full time baan en moet door trial ad error leren wat ik allemaal tegenkom voordat ik de auto kan verkopen. Heb hier veel van geleerd en heb geprobeerd onder de RDW Lelystad keuring uit te komen wat niet gelukt is. Goede nieuws is; alles is er klaar voor! gaat komende week op de verschillende verkoopsites staan en ik ben zeer benieuwd hoe snel (langzaam) ik een potentiele koper heb. Auto rijdt als een zonnetje en wanneer je even het gas intrapt laat je iedereen ver achter je. Verder voorzien van alle luxe en qua staat exact zoals op de veilingsite in Japan aangegeven. Spannende is nu wel dat het (voor mij) om een behoorlijk groot bedrag gaat en ik benieuwd ben hoe de verkoop zal verlopen. T is in ieder geval een schoonheid!
  14. Auto is in NL! Invoerrechten/BTW en inklaring betaald en deze week wordt de Audi bij mij afgeleverd. Ben benieuwd! Halve wereld over geweest. zal later deze week een update geven.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept