Jump to content

kristar

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Company or organization name
    Kristar Management b.v.
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.londonstockexcha

Company info

  1. Ik sluit me aan bij de bovenstaande berichten. Starten als affiliate is het beste. Waarom? Hier leg ik het uit: - KvK, niet zo moeilijk, maar denk vooral de aansprakelijkheid. - Hoe wil je jezelf verzekeren en waar tegen? Kan in de toekomst je veel hoofdpijn besparen. - Zaken als SGR, Garantiefonds, ANVR, IATA vragen om de vakmanschap en veel geld. Dus waarom zou je dat doen, als je onder voobehoud niet weet, dat het allemaal gaat lopen. - Een boekingsysteem is prijzig. Waarom zou je het doen als je als een affiliate een systeem gratis kan gebruiken. Maar dat zijn allemaal organisatorische vragen. Ik zou vanaf het idee beginnen. Stel jezelf de vragen: - Waarom wil je voor jezelf beginnen? Het antwoord is voor jezelf. Er kunnen verschillende redenen voor zijn. Als je al erover denkt om voor jezelf te beginnen, ben je al een stap verder, maar je bent er lang nog niet. Niemand kan over je capaciteiten discusseren. Je hebt het of je hebt het niet en wat je niet weet, kan je leren, toch. ondertneem je uit nood? Zou ik nooit aan beginnen, een verloren zaak. Onderneem je om iemand of jezelf iets te bewijzen? Het is een goede eigenschap, maar je moet weten hoe je mee om moet gaan. Ondernemen is vooral helder denken en juist leuk vinden. Als je voelt dat het je krap in je portemonee maakt is het al niet leuk, dus waarom zou je er aan beginnen. - Als je zover bent stel dan jezelf de volgende vraag: Wat is je Unique Selling Point? Waarmee onderscheid je jezelf? Zelfs als een affiliate kun je jezelf onderscheiden. Bijvoorbeeld met een bepaalde bestemming extra in de spotlicht te zetten of juist een afgebakte doelgroep te benaderen. Allemaal marketing-vragen. Zo simpel is het echt niet. In het algemeen: je bent een marketeer of niet. Dat is veelal de belangrijkste vraagstuk van het ondernemen, dat vind je weer terug in alle onderdelen van het ondernemen. Vergeet niet: handel is de motor van de economie. Verkoop je product, laat de rest aan anderen over. Als je het goed aanpakt, ga je merken dat het waard was. De gezegde luidt : Een goede accountant verdient zijn geld terug. Als je zelf de boekingssystemen, servers, de juridische kwesties, etc. gaat uitzoeken gaat het je vele jaren kosten en bij voorbat deel ik je mede, dat het je niet lukt, omdat het veel te breed uit elkaar ligt. Natuurlijk het zich verdiepen in verschillende kwesties van het ondernemen (in de reiswereld) kan geen kwaad, maar waarom zou je het uigebreid doen als het niet nodig is. Kijk maar naar de bekende brands als McDonald's, Coca-Cola of dichter bij huis Cheaptickets.nl, etc. Dat zijn allemaal mensen die kleiner zijn begonnen en buiten dat hebben/hadden zij bepaalde vakkennis, maar toch zou het hen nooit lukken om het alleen te doen. Kijk maar naar de bekende boekingsites en/of grote reisbureau's. Technische kant van het verhaal besteden zij zelf uit bij de specialisten, promotie doen zij ook niet zelf, maar bij de specialisten, etc. etc. - Het ondernemen op zich is al een (nieuw) systeem in leven roepen en elke ondernemer probeert zijn profijt systematisch, zo constant mogelijk te laten verlopen en waar het nodig is te beschermen. Daar hebben zij ook advies voor nodig. Ik zou zich beperken tot de globale kennis van sommige zaken en zich vooral richten tot het onderhouden van je eigen "systeem". Ik bedoel je plan - de onderneming. - Ondernemingsplan, schrijf het voor jezelf en niet voor iemand anders. Het is de belangrijkste instrument voor je onderneming. Veel mensen schrijven ondernemingsplannen voor de banken, enz. Zij maken het extra mooi en denken, dat het lukt om geld los te krijgen. Waarom zou je het doen als je al jezelf verblind hebt met een "mooi" plan? Als je regelmatig je plan bekijkt zul je het steeds anders zien en dat is goed. De markt is steeds in beweging, je steekt constant iets nieuws op. Vergeet niet: het ondernemingsplan is niet voor het begin, het is je ondernemingsgeheid, je recept tot het succes, je ontwikkelingsdagboek en veelal vele jaren later is het je archief, jou memoires. Probeer jou plannen van alle kanten te bekijken, ook minder leuke. Als je bereid bent om met groot geld te spelen, vergeet niet, dat je kan groot verleizen en dat wil je niet, je bent geen gokker, je bent iemand die 100% achter je eigen plannen staat en open bent voor het kritiek. - Verbreed je netwerk. Algemene regel: Er zijn altijd "grotere" spelers op de markten / in het ondernemen. Probeer jezelf daarbij aan te sluiten. Speel het spel mee. Zij weten wel beter en dat is zo en niet anders. Luister, wat zij zeggen, lees wat zij schrijven, kleed jezelf hoe zij zich kleden en praat op de manier hoe zij praten. Er zijn bepaalde boeken over, maar daartussen zit ook veel onzin die je sommige dingen verkeerd laat interpreteren en dus verkeerd laat doen. Dus mijn advies: Ga op onderzoek uit hoe, wat, wie, etc. denk vooral kostenbewust - dat vergroot je overlevingskansen als ondernemer. Je hebt affiliate sites, gratis ordersysteem, veel online informatie en zoals boven is gezegd, maak een plan. Op internet heb je veel voorbeelden, maar doe geen knip en plak werk, je bent toch met je USP bezig, dus het plan moet al vooraf origineel zijn, let niet op het aantal blz. van je plan, je kunt het zo dik maken als je wilt, het gaat meer om de inhoud en vooral voor jezelf. Bij deze wens ik iedereen een prettige avond en veel succes in het ondernemen en ja travelbusiness is leuk om te doen, omdat het mensen dickter bij elkaar brengt, ongeacht welke natie of geloof ze zijn!
  2. Momenteel ben fulltime bezig met een commercieel project. Sommige gebruikers op Higherlevel zijn er inhoudelijk bekender mee. Ben bezig om een aparte website voor op te zetten om het project en de ontwikkelingen daarvan openbaar kenbaar te maken. De website zal ook een intranet gedeelte krijgen, waar alle betrokkenen de topics kunnen wisselen en wat gewenst is kenbaar maken op de openbare gedeelte. Verder zal het verbonden worden aan de sociale netwerken als Facebook, Twitter, etc. De vraag is aan de ondernemers in het algemeen: Wat vinden jullie van de sociale netwerken en wat voor waarde hebben zij voor uw business? Hoe kijkt men naar het idee om de ideeen in het openbaar op de netwerken kenbaar te maken? Is het nadoen waard?
  3. Dan weer van af het begin: Wat heeft dan een doorslaggevende rol voor de potentiele investeerder en hoe ver zijn de ondernemers bereid om het deel in de zeggenschap te delen? Wat de profijten van zijn is duidelijk, maar de risicofactoren van zo een strategie gezien?
  4. Frans bedankt! Ik zal er zeker tijd voor nemen.
  5. Dat is uiteraard de bedoeling :) Mijn visie is als volgt: Het ondernemerschap op zich vraagt om enkele kennis. Het verschil zit hem in het operationeel niveau. Een thuis online winkel vraagt om mindere competenties dan een grote internationale onderneming. Het idee is, dat hoe dan ook heb je met andere personen te maken om zo de competentie van je onderneming te vergroten. De ene is financieel ervaren, de andere heeft kennis op het marketingniveau,de andere weer in het management, techniek, enz.enz. Naar mijn mening is het de moeite waard om weer waardevolle personen aan je onderneming toe te voegen. Het zal toch een zekere zin de meerwaarde betekenen voor je onderneming, wat weer uit kan gedrukt worden in de financiele waarde op de markten. Volgens dhr. de Witte heeft de investering toekenning te maken vooral met de omvang en de stadium van het project. Inzicht in de bedrijfsprocessen moet het doen met de kennis en de ervaring die je binnenhaalt. Naar mijn mening valt te vergelijken met een voetbalteam. In de eerste instantie moet je het doen met de beschikbare gelden. Vanaf het begin is iedereen in de leerprocess en zo kan iedereen zijn kwaliteiten verbeteren en enkele kleine successen te halen. Dat trekt de sponsors (veel gebruikte term in de financieele wereld) en enkele kapitaalverhoging. Daarmee haal je als manager de betere kwaliteit in huis en zo haal je een hogere niveau op het sportieve en bedrijfsmatige niveau. Welliswaar zit het weleens tegen en maak je enkele aanpassingen, enz.enz. Het verhaal is weer te vertalen in het verhaal van de ondernemers. Met dit verhaal wil ik laten zien, dat de groei van een onderneming hem niet alleen in het finacieel opzicht zit. Veel aspecten gaan gepaard en de strategie die je kiest en weleens wijzigt speelt daarin een belangrijke rol. Wat is jullie mening erover? Wat trekt de investeerder: EV, Kennis of het Project op zich?
  6. Dan is de vraag in het algemeen: Als een onderneming een Board of een Management-team formeert met daarin veel kennis en ervaring, zal het de kansen op de kapitaalmarkten vergroten en is het de kosten waard gezien de investering alsnog tot ca. 5m uitloopt?
  7. In zo een geval heeft de onderneming gekozen voor de diversificatie, natuurlijk niet helemaal om de onbekende wegen te belopen. Daarom is een investering gewenst. Wat zijn de fundamentele eisen van de investeerders? EV van de onderneming / kennis van het management / plannen of de combinatie daarvan? Kortom, wat is de graadmeter voor een investeerder?
  8. Er is voldoende kennis aanwezig om het te begrijpen. Alhoewel deze topic is toch openbaar en iedereen uit zijn kennis op zijn eigen manier.
  9. Nou, het begin is al in 2003 gemaakt. Heb momenteel een aantal consistente bedrijven, heb na mijn studietijd er voor gekozen om ondernemer te worden en de carriere te maken niet via de gangbare wegen in het bedrijfsleven. Gezien uw interesse in mijn persoonlijke omstandigheden bewijst het voor een deel de gangbare werkwijze van de potentiele investeerders - zij investeren in de bewezen kennis en ervaring van de ondernemer of het management van de onderneming. Vaak willen zij de jaarcijfers bestuderen. Laten we zeggen de kennis en ervaring zijn te bewijzen en de jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar zijn aanwezig. Het gaat wel om een grote investering, maar wat is nou 800k vandaag? De onderneming heeft gemiddeld 460k aan omzet in afgelopen 3 jaar gedraaid. Toch is de vraag in het algemeen, waar ligt het aan om de interesse te wekken van de grote investeerders en/of maatschappijen?
  10. Om een prject te laten slagen heeft de onderneming een kapitaal injectie nodig. Wat is het beste manier als het gaat om een kapitaal tussen 800k en 5m? Venture Capital en/of Private Equity lijken de juiste manieren voor, maar wat zijn de voorwaarden en vereisten om een geslaagde Kapitaal Verhoging te laten plaatsvinden?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept