Tjaa

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Tjaa's trofeeën

  1. Bedankt, ik zal ook zeker blijven volhouden. Het vreemde in deze zaak is dat (gezien het vorige lid) de fabrikant een garantie gaf voor een langere periode dan de uiteindelijke verkoper. Vraag is dan ook of de uiteindelijke verkoper nu verplicht is om z'n garantie te verlengen zodat het die van de fabrikant evenaart (aangezien de fabrikant er niet meer is).
  2. Bedankt voor het snelle antwoord! Dit wordt genoemd in de Algemene Voorwaarden van onze leverancier: 2. De in lid 1 van dit artikel genoemde garantie geldt voor een periode van één jaar na levering, tenzij uit de aard van het geleverde anders voortvloeit of partijen anders zijn overeengekomen. Indien de door Gebruiker verstrekte garantie een zaak betreft die door een derde werd geproduceerd, dan is de garantie beperkt tot die, die door de producent van de zaak ervoor wordt verstrekt, tenzij anders wordt vermeld. In de geaccordeerde offerte staat een aanvullende voorwaarde van 3 jaar fabrieksgarantie genoemd. Het product is ca. 2 jaar geleden geleverd. Kan ik nu alleen nog aanspraak maken op de garantie van de fabrikant (welke failliet is)? Wederom bedankt.
  3. Goedemiddag, Ik zit met een vraagstuk waar ik niet uit kom. Er is reeds over dit onderwerp op dit forum geschreven, maar had in deze gevallen alleen te maken met een faillisement van de eindverkoper. Ik heb voor ons bedrijf een aankoop gedaan van een bepaald product. Op dit product geldt een fabrieksgarantie van 3 jaar. Nu is dit product defect. De instantie waar ik dit product heb aangeschaft bestaat nog gewoon, maar de importeur/fabrikant (een andere partij dus waar de eindverkoper heeft ingekocht) is failliet. Bij consumenten weet ik dat het recht bestaat om aanspraak te maken op de garantie bij de uiteindelijke verkoper (winkel). Hoe is dit geregeld in het geval van een b2b levering? Oftewel is de leverancier waar ik het product gekocht heb verantwoordelijk voor de fabrieksgarantie (gegeven door de fabrikant welke failliet is)? Alvast bedankt voor jullie reactie!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.