Van Sleen

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Gerjan
  • Achternaam
    van Sleen

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Hengelo ov

Van Sleen's trofeeën

  1. Inmiddels is de maximale afmeting zelfs 100cm bij TNT. Onbegrijpelijk, want bij de meeste andere pakketdiensten is het 175cm voor een standaard pakket.
  2. "Deze documenten kan je ook doorsturen naar je boekhouder. En rest per enveloppe er achter aan, dus geen tijd meer kwijt aan scannen." Dat is niet handig, bij de boekhouder een gedeelte in ordners en de rest digitaal. Of de boekhouder moet nog voor je scannen(nog duurder) en een digitaal archief voor je bijhouden. Lijkt me de www.newviews.nl oplossing handiger en nog automatisch inboeken met gekoppeld digitaal archief ook.
  3. "Wat is er mis met gewoon je administratie in een enveloppe doen en opsturen naar je boekhouder? Is snel, efficiënt en goedkoop. En je hebt alles al een keer ontvangen op papier (of soms per mail), dus het is belasting voor het milieu." De documenten in mijn administratie bestaan voor 85% uit verkoop-facturen die al digitaal zijn. De overige facturen krijg ik ook al voor 30% digitaal binnen. Dus 90% van mijn boekhouding is al digitaal. Uitprinten kost mij dus veel geld en onnodige belasting voor het milieu.
  4. Als je iets verder kijkt, blijkt Yuki echt veel en veel te duur te zijn. Ben intussen in contact geweest met www.finovion.nl Zij hebben een oplossing waarbij automatische factuur verwerking via scannen/mailen en verwerken in Twinfield en een online archief maken mogelijk is. Alles inclusief controle accountant, maken jaarrekening en ib aangifte doen. Voor een vast bedrag in de maand waar Yuki in de verste verte niet aan kan tippen. Ik zou hier mee klaar zijn voor 30% van de prijs van Yuki. Dit doen ze in combinatie met www.newviews.nl voor het scannen en inboeken.
  5. Ben me aan het oriënteren voor een andere oplossing voor mijn boekhouding. Ik heb sterk overwogen of Yuki iets voor mij is en ben er eigenlijk nog niet uit. Ik heb het hele internet af zocht naar info over Yuki contact met Yuki gehad enz. Eigenlijk ben ik super enthousiast over het Yuki-consept en kan haast niet wachten er mee te beginnen. Geen papier meer, niet meer zoeken in grote zware ordners, maar alles gedigitaliseerd goed vindbaar en netjes op orde lijkt me fantastisch. Tot dat ik de kosten er van door rekende naast andere mogelijkheden, Yuki kost namelijk € 1,90 per factuur. € 0,95 voor het boeken van de factuur + € 0,95 voor de banktransactie. Ik heb veel verkoop-facturen in de maand te verwerken en ze zijn bijna allemaal gelijk, dus het zelfde kunstje. In Twinfield of een eigen boekhoudprogramma en neem een administratief medewerk(st)er voor een halve dag in de maand. Verwerkt al gauw meer dan 40 van dergelijke facturen per uur. Laten we zeggen dat zo'n medewerk(st)er € 20,- per uur kost. Dan is dat € 0,50 per factuur. De betalingen houd ik zelf bij en kost me met automatisch inlezen afschriften bijna niets. Laten we het ruim nemen en zeggen dat zelf doen in dit geval € 0,60 per verkoop-factuur kost. Dan is Yuki meer dan 3x zo duur dan zelf boeken van verkoop-facturen. Ik denk dat Yuki in veel gevallen ideaal zou zijn alleen door het hoge aantal verkoop-facturen is er voor mij geen financieel voordeel te behalen. Het is heel jammer dat Yuki geen tarief-staffel heeft in het berekenen van de prijs per repeterende transactie. Ik moet er nog eens stevig over na denken of het de extra kosten wel waard zijn voor het online netjes gedigitaliseerd op orde hebben van de boekhouding.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.