Beste John,
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ik ga even op de punten in:
> Want ondanks het feit dat je in eerdere instantie had afgesproken om voortaan anders om te gaan met overdracht en integratie, heeft dat blijkbaar niet geleid tot concrete afspraken en dus weer dezelfde problemen veroorzaakt als voorheen<
Nou ja.. Er is wel een duidelijke afspraak gemaakt om hier een aantal dagen voor uit te trekken. Er is alleen niets mee gedaan. Als ik erover begon dan was het: "vandaag heb ik geen tijd". Het is waarschijnlijk wel fout van mij geweest dat ik niet meer op mijn strepen heb gestaan op dit punt.
>Als je zegt dat 30% van de issues te wijten is aan overdracht en integratie, betekent dat dan dat de resterende 70% veroorzaakt werd door problemen in jouw werk? En wat was in de projectopdracht afgesproken over het oplossen van dergelijke problemen na oplevering van de software? Kon de klant die problemen melden bij jou of de detacheerder? Zou het oplossen vervolgens op jouw kosten gebeuren of ook op uurbasis?<
Nee van 30% van de issues kon ik zeker zeggen dat het aan de overdracht lag. Van de rest zou dat moeten worden uitgezocht. Er zijn stellig punten die op mijn werk betrekking hebben, maar het zou moeten worden uitgezocht.
In de projectopdracht is niets afgesproken over het oplossen van problemen. Klant kon bij mij altijd problemen melden
Over de kosten hiervoor is niets afgesproken.
>Je noemt het dan wel geen fixed price project, maar als je een vastomlijnd projectresultaat bent overeengekomen en een vaste periode (maal vast tarief = vast bedrag) dan is het wel een resultaatverplichting. En dat vraagt om een formeel acceptatie-moment. Of - als de klant daar geen tijd voor heeft (of geen zin) - een document waarmee de klant de resultaten accepteert "as is". En dat mis ik hier.<
Nee dat is hier niet het geval. Hooguit dat je kunt zeggen dat het eerste deel voor mijn vakantie echt af moest omdat er een presentatie in nhet verschiet, Voor het tweede deel waarover het conflict is ontstaan, was het meer in de trant van Als jij dit doet dan doe ik dat. Er was dus ook geen acceptatie moment. Daarbij komt ook nog eens dat het regelmatig voorkwam dat de klant weg moest en er geen ander personeel op dat moment was en hij dan de tent sloot.
>Ook een beetje apart dat je bij een klant werkt zonder te weten wat jouw detacheerder met die klant heeft afgesproken. En waarom heeft de klant jouw urenstaat niet getekend op de laatste dag dat je aanwezig was?<
Nou in grote lijnen weet ik dat wel. Maar ik ken de clausule t.a.v. het tekenen van urenstaten niet.
Hij heeft dat op de laatste dag dat ik aanwezig was niet getekend, omdat dit via de website
van de detacheerder loopt. Ik heb met het insturen van de uren bovendien gewacht tot de contracttermijn was verlopen. Omdat ik ervan overtuigd was dat hij met de integratie in de problemen zou komen en wel zou bellen.
>Hoeveel korting biedt de detacheerder aan? En hoeveel daarvan neemt hij voor eigen rekening?<
Formeel heeft de detacheerder nog geen bedrag aangeboden. Dat is nog open ter onderhandeling.
vriendelijke groet,
Jan