Thijs A. Afman

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    creatief en flexibel zijn
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie moet je niet over praten, maar moet je gewoon doen. Ga op je onderbuik af.

Thijs A. Afman's trofeeën

  1. We hebben hier al contact over gehad met het Platform Bètatechniek. Zij willen hier wel in participeren, met enige voorwaarden en er zijn natuurlijk al meerdere lijntjes uitgezet bij ontwikkelingsfondsen. Kenteq is hiervoor geen partij (alleen kenniscentrum). Binnen dit forum ben ik niet direct op zoek naar financiële middelen, maar vooral reacties op het idee en het meedenken hierover om dit werkelijkheid te laten worden. Binnen dit model moeten leerlingen alle (technische en niet technische) competenties uit hun opleiding inzetten. Dit model staat centraal als projectruimte binnen een technische afdeling van een school. Dit leermiddel zou in (of bovenop?) VMBO's / ROC's / HBO kunnen worden geplaatst (misschien op een soort LED verlichte landingsbaan?). Na de eerste ontwikkeling zou dit product commercieel prijstechnisch aantrekkelijk kunnen worden aangeboden aan scholen in binnen en buitenland. Dus commercieel verkopen als compleet product met leerplan, lesmateriaal (digitaal / missies) en bijbehorende inventaris. Hoop hiermee iets meer duidelijk te hebben gemaakt.
  2. In het kader van het ontwikkelen van leermiddelen voor het technisch onderwijs is een nieuwe concept ontwikkeld: Het EduSpaceLab. Het probleem hierbij is dat technische onderwijsinstellingen niet de financiële mogelijkheden hebben om dit te laten ontwikkelen. Achtergrondinformatie en brongegevens: - Er zijn te weinig leerlingen in de Techniek en leerlingen prikken door eenmalige "lokkertjes" heen. Dit vraagt om integrale vernieuwing van alle afdelingen techniek en samenwerking tussen de afdelingen. Techniek moet aantrekkelijk worden door de hele opleiding heen en niet alleen bij de open dag, op een uitje in een bedrijf of bij een demonstratie op een beurs. - Moeders hebben veel invloed op de keuze en moeten het gevoel krijgen dat hun kinderen iets leren waarmee ze vooruit kunnen: dus chique, modern en hightech. - Techniekafdelingen moeten jongensdromen(en uiteraard ook die van meisjes) waarmaken en de fantasie aanwakkeren bij leerlingen. Dit geeft veel motivatie en dit wordt weer uitgestraald naar andere potentiële leerlingen. - Techniekleerlingen werven vraagt om samenwerking tussen alle techniekbranches. Deze krachten moeten worden gebundeld om leerlingen voor de hele techniekbranche te trekken en te behouden. De ruimte is het hoogst haalbare en heeft de meest aansprekende en innoverende technieken. Deze technieken kunnen uiteraard niet allemaal worden toegepast, maar wel in concept terug komen in een model waarin leerlingen al hun competenties kunnen halen. In het EduSpaceLab worden van alle onderstaande disciplines opdrachten uitgevoerd, geheel geïntegreerd in het curriculum van de BBL of BOL opleiding. - Mechatronica & Metaaltechniek Besturingstechnieken (PLC's) Digitale technieken Pneumatiek en Hydrauliek (ook Voertuigentechniek) Reparatie en assemblage onderdelen verspanen / niet verspanen (nieuwe kleppen etc.) Sensortechnieken robotica. - Elektrotechniek: Verlichtingsinstallaties (oa. LED-technologie: milieu) Domotica / bussystemen (bewegingsmelders) Beveiligingssystemen en sensortechniek Elektromotoren / frequentieregelaars / servotechniek (MBO) bedradingtechnieken Energieverdeling (groepenkasten) Energieopwekking (zonnepanelen & waterstof technologie) en omzetting - Installatietechniek Sanitair in ruimteschip (toilet) Keuken Hete luchtverwarming / airco - ICT Netwerken / routers Pc's installatie / software Software programmeren PLC's / frequentieregelaars / simulatie Ben erg benieuwd naar jullie reactie!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.