Jump to content

eelcootjuh

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Hofstraat 29, Oud-Vossemeer, 4698CH, Netherlands
  • First name
    Eelco
  • Last name
    Teuthof
  • Company or organization name
    Teuthof Creations
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    -

Company info

  1. Ja, we zijn daar fysiek aanwezig. Maar op diensten wil de opdrachtgever dus 17% BTW hebben, en op producten mag de BTW verlegd worden. Ik denk dat ik toch het beste de Belastingdienst eens kan bellen. En anders contact opnemen met de belastingdienst in Luxemburg. De opdrachtgever is een groot Europees bedrijf, dus ik verwacht dat die dit vragen met een reden. Toch wil ik graag weten hoe ik de BTW weer kan afdragen en aan wie.
  2. Zijn diensten met betrekking tot onderhoud van spoorbanen. Bedankt!
  3. Hallo allemaal, Voor een opdrachtgever leveren we diensten in Luxemburg, aan een bedrijf met een Luxemburgs BTW nummer. De BTW hadden we verlegd, maar nu komen de facturen terug met de vraag of we met 17% BTW willen factureren. Hoe moet ik dit dan aangeven tijdens de BTW aangifte? Moet ik deze BTW in Nederland afdragen of in Luxemburg? Ik kwam er niet aan uit op deze manier. Bedankt! Eelco
  4. Hallo, Ik heb nu sinds kort een leuk idee wat ik inmiddels al aardig uitgewerkt heb. Het gaat om het opzetten van een handels/trading onderneming. Ik heb al een naam, product ideeën inclusief leveranciers (al diverse samples aangevraagd en ontvangen), afnemers ben ik ook al mee bezig. In principe ben ik dus klaar om naar de KvK te gaan, maar mag ik mij nu zomaar als groothandel/detailhandel inschrijven met een webshop als een bedrijf aan huis. Dat het straks niet zo is dat ik weer weggestuurd wordt bij de KvK. In het gemeentelijke bestemmingsplan heb ik niet kunnen lezen dat het niet m
  5. Beste, Ik heb een idee wat ik zou willen uitvoeren, echter vraag ik me één ding af. Sommige bedrijven bieden producten aan (B2C) die ik zou willen gebruiken om een ander product te maken, echter worden deze producten voordeliger aangeboden dan dat ik bij de leverancier zou bestellen. Mag ik deze producten gewoon kopen en gebruiken om daarna weer door te verkopen. Ik de algemene voorwaarden zie ik niets over wederverkoop staan. En hoe zou het zitten wanneer ik de producten 1-op-1 zou doorverkopen? Hier kan ik namelijk weinig specifieks over vinden. Alvast bedankt, Eelc
  6. Hallo, Nu heb ik Davilex Account aangeschaft en ben ik bezig met een bankboekstuk toe te voegen. Het eerste bankstuk toevoegen gaat goed, maar wanneer ik een tweede toe wil voegen krijg ik de volgende melding wanneer ik hem wil opslaan: "Het totaalbedrag van de regels komt niet overeen met het totaalbedrag van bankboekstuk 2" Ik kan wel gewoon boekstuk 1 aanpassen, maar dat is niet echt de bedoeling. Hebben meer mensen hier problemen mee? En hoe zou ik dit op kunnen lossen? Het eindsaldo komt gewoon overeen met het saldo van de bankboekstukregels. Ik heb geen service contract van
  7. Hallo allemaal, Momenteel zit ik te denken om mijn huidige eenmanszaakje uit te schrijven en daarna samen met m'n moeder een cateringzaakje op te zetten. Maar ik ben nu aan het kijken wat ik allemaal nodig heb, en ik kom zo veel tegen. Ik hoop dat jullie mij een stapje verder kunnen helpen. In eerste instantie willen we de catering verzorgen bij infra-bedrijven. Hier maken we thuis de pakketten klaar en leveren deze op locatie. En indien gewenst kunnen we ook zaken als soep leveren en indien gewenst kunnen wij op de locatie aanwezig zijn om het op de put verder te coördineren. Als er
  8. Nee, er staat niets op over het bedrijf dat het product geleverd heeft. Daar had ik zelf ook naar gekeken, dat zou namelijk makkelijk zijn geweest.
  9. Hee, Volgens de nieuwe VCA-wetgeving moet ik een RI&E hebben, voor de werkzaamheden die ik uitvoer. Eerst was het zo dat ik die niet nodig had, maar met de aanpassingen moet dit dus wel. De opdrachtgever huurt pas weer in wanneer de RI&E rond is, maar ik weet dus niet of ik die zelf mag schrijven. Toch bedankt, Eelco Teuthof
  10. Bedankt voor de antwoorden. Nu heb ik dus de brief naar de curator geschreven, maar die vraagt of ik de documenten wil sturen waarin staat afgesproken dat ik het product bij het failliete bedrijf heb afgenomen. Echter hebben we alles mondeling afgesproken, wel heb ik de gegevens die nodig waren naar een mailadres van het failliete bedrijf gestuurd. Ik weet dat een mondelinge overeenkomst ook bindend is, maar wat moeilijker te bewijzen. Alvast bedankt, Eelco
  11. Beste, Mag ik als ZZP'er mijn eigen RI&E (Risico Inventarisering & Evaluatie) schrijven? Of moet ik dit laten doen voor een gespecialiseerd bedrijf? Ik ben aan het zoeken geweest, maar kwam er niet echt aan uit. Verder weet ik ook niet of het hier goed staat. Maar toch bedankt, Eelco Teuthof
  12. Beste, Ik heb een product afgenomen van een bedrijf dat afgelopen dinsdag failliet is verklaard, van dit product heb ik echter geen factuur ontvangen. Nu hebben ze een nieuw bedrijfje gestart en vanuit die naam een factuur gestuurd. Maar daar heb ik geen product bij afgenomen. Nu is het hiernaast ook zo dat dit bedrijf bij mij nog een flinke rekening heeft openstaan, maar hiervoor moet ik een verzoek bij de curator indienen. Maar moet ik deze factuur netjes betalen, of moet ik aangeven dat ik geen product bij hun heb afgenomen? Of zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet hou
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept