Verkopertje

Junior
  • Aantal berichten

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    West-Nederland

Verkopertje's trofeeën

  1. Even een korte update: [*]Financieringsbehoefte is opgesteld: niet onoverkomelijk. [*]Op basis van de huidige cijfers heb ik een tegenbegroting gemaakt ten aanzien van de forecast 2011: break-even ligt 50% lager. [*]Gesprek gepland met de voormalig commercieel directeur van de huidige marktleider: even goed sparren. [*]Volgende week een gesprek met mijn commercieel directeur om de eerste aanzet te geven. Dit zal kort polsen zijn om te kijken of er überhaupt mogelijkheden zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het spannender vind dan ik had gedacht.
  2. Ik heb mij her en der eens ingelezen in de materie betreffende het opzetten van een holding. Nu heb ik een paar vragen: [*]Is een werk-BV en een Holding-BVBA nadelig of kan dit voordelen bieden betreffende vermogensbelasting? Ik ben woonachtig in België, de BV is actief in Nederland. [*]Kan ik maandelijks winsten afromen van de BV naar de BV(BA) middels bijvoorbeeld een managementfee, zodat ik op deze manier iedere maand op nul sta bij de werk-BV. Dus direct veiligstellen van winsten? [*]Kan ik in dienst zijn bij de BVBA en mijzelf verhuren aan de werk-BV? Biedt dit voordelen? [*]Is het verstandig om direct een holding op te richten of kan dit ook na een jaar? Hopelijk kan iemand iets van informatie geven. In ieder geval bedankt.
  3. Bedankt, dan zal ik er maar tussen in gaan zitten. Het niet de bedoeling om het in een schoenendoos aan te leveren.
  4. Ik weet dat het onmogelijk is om een precies bedrag te geven, maar wat zou ik moeten rekenen aan administratiekosten per jaar? Dit voor een exploitatiebegroting op te kunnen zetten. Kenmerken: [*]B.V. [*]Drie medewerkers [*]Groothandel [*]5 Crediteuren [*]1100 Debiteuren Werkzaamheden: facturatie, in en uitgaande betalingen, btw aangifte, loonbetalingen, jaarverslag etc. Nogmaals, het gaat mij niet om een bedrag afgerond op € 10,-. Maar meer om een indicatie of het nu € 1.000, € 5.000 of € 10.000 is. Dank jullie wel.
  5. Het punt van geen weg meer terug is een jaar geleden al ingeslagen. Nu komt de tijd van knopen aanbieden en doorhakken. Ik ben realistisch en ik weet dat ik een kleine kans maak, maar als ik deze kans voorbij laat gaan zal ik heel lang spijt hebben. Mijn bedoeling is om de op- en aanmerkingen een paar dagen te laten bezinken, waarna ik mijn voorstel zal formuleren om in ieder geval interesse te kweken bij de fabrieksdirectie. Mocht ik mijn idee verder uitleggen, dan weet ik mijzelf wel te verkopen. Momenteel is ons kantoor te passief, iets wat zij ook beseffen. Helaas is er binnen de bestaande constructie geen mogelijkheid (of het kost een bom duiten) om dit te veranderen met een aantal langdurig zieken en oudgedienden. Ik kan de markt agressief bewerken, maar dan heb ik echter een aantal jonge honden nodig. Iets wat ik nu niet voor mekaar zal krijgen. Tweede punt: misschien gooi ik mijn eigen ruiten in bij mijn werkgever, maar ik laat in ieder geval zien dat ik lef heb, geloof in onze producten en daarvoor persoonlijke risico's durf te nemen. Geen doorsnee loonslaaf dus. Het wordt eens tijd dat iemand zijn ballen laat zien!
  6. Waarom enthousiasmeer jij hem niet voor een lidmaatschap van HL? Dat zou helemaal super zijn.
  7. @Ed: ik ben mij ervan bewust. Toch zie ik genoeg mogelijkheden. Uitgeblust personeel krijg je nooit meer in vuur en vlam.
  8. Super Frans! Jij hebt mij even een leidraad gegeven binnen de chaos van mijn enthousiasme.
  9. @Nico: ook jij hebt een aantal zwakke punten te pakken. Over downscalen is inderdaad al gesproken. Toch heeft een fysiek (franchise) verkoopkantoor een meerwaarde. Nederlandse detaillisten hebben graag een Nederlands aanspreekpunt ipv een Oostenrijks. Dit wil ik hun dus aan het verstand peuteren. Op korte termijn een dergelijke band opbouwen met de CEO is niet mogelijk. Ik hoop hem dan ook te overtuigen met rationele argumenten.
  10. @ ED: Scherp neergezet.... ;D Ik wil graag in gesprek komen over dit onderwerp met de directie. Wanneer ik op voorhand al begin te knijpen op hun "winst" is het voor hun minder interessant. Maar ik spiegel het nu inderdaad behoorlijk rooskleurig voor, verkopers eigen zullen wij maar zeggen. Ik zal eens in de managementfee duiken.
  11. Twabla, je slaat de spijker direct op zijn kop! Bedankt voor je omschrijving. Ik begon mij al een haai tussen lieve goudvisjes te voelen. :-[ Het probleem met een faillisement en doorstart is dat je op het moment van faillisement de volledige controle over het proces verliest, er komt een externe curator en die gaat vanaf dat moment de koers bepalen, als hij of zij van mening is dat door bijvoorbeeld aansprakelijkstelling van de Holding / aandeelhouder in Oostenrijk meer te halen valt dan bij een doorstart, dan kun je gewoon met je spreekwoordelijke plasje naar de dokter en ligt je plan voor de doorstart gewoon in de prullenbak. En ook curators zijn meesters in het detecteren van een luie ingedutte cultuur om daar vervolgens redelijk rigoreus mee af te rekenen. De meeste doorstarts zijn daadwerkelijk uit nood geboren en zijn vrijwel niet gecontroleerd aan te sturen. Het verhaal van even een bv'tje laten klappen om schoon te kunnen doorstarten is vaak een vorm "grootspraak" uit opluchting de niet de hele tent naar de kl*te is gegaan. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar het is zeker geen abc-tje. Ik hoef niet perse een doorstart te maken. Primair wil ik de vertegenwoordiging in handen krijgen, samen met het gemotiveerde deel van het personeel. Binnen- en buitendienst. Een eigen BV oprichten heeft mijn voorkeur.
  12. Wanneer ik ons huidig inkoopniveau kan behouden ben ik tevreden. Het grote voordeel voor hun is dat zij geen last meer hebben van bijvoorbeeld personeel(kosten), huisvestingskosten, firmawagens, etc. Momenteel hanteren zij een bepaalde marge op hun productiekosten, dat zijn onze inkoopprijzen. De brutowinst die wij momenteel draaien is niet toereikend om bovenstaande kosten te dekken, zij moeten dus weer inleveren van hun marge. Wanneer ik zelfstandig ben behouden zij gegarandeerd de volledige marge, daarnaast besparen zij gemaakte kosten op het gebied van controlling en management. Een hoop rompslomp minder dus. Tweede voordeel is dat door een effectiever en enthousiaster verkoopteam wij meer omzet zullen gaan maken. hun nominale marge gaat dus stijgen.
  13. Allemaal goed en aardig maar waarom bied je ze geen verkoopstijging/omzetvergroting op basis van een onderbouwd plan? Dat in combinatie met lagere kosten maakt de rest secundair. Onder je naam staat toch niet voor niets 'targetverslinder'? ;) Bedoel jij dit in loondienst of als zelfstandige?
  14. Hallo Frans, De leverancier is mij goed bekend. Ik ben namelijk al meer dan 10 jaar werkzaam bij dit bedrijf. Mijn directe aanspreekpunt, als lid van het MT, is de commercieel directeur in Oostenrijk. Wij hebben maandelijks diverse besprekingen en rapportages. Uiteindelijk is hij ook maar een marionet van de algemeen directeur/eigenaar, maar hij heeft wel duidelijk invloed op de uiteindelijke beslissing.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.