Jump to content

harry schuring

Newbee
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Als zzp'er in onzekere tijden wil ik graag flexibel om kunnen gaan met mijn buffer (stamrecht bv). Als uitkeringen eenmaal lopen, kan ik ze opschorten, begreep ik (als er bijvoorbeeld meer andere inkomsten zijn dan verwacht). Is het nodig voor elke keer opschorten (of stoppen) en elke keer herstarten een aparte akte (à € 40, hoor ik) te laten opmaken?
  2. Dank Joost en Jantax. Er zijn dus mogelijk wat openingen. Ongehinderd door specifieke kennis vind ik mijn poging natuurlijk uiterst redlijk. Als ik de camper niet had gekocht was ik toch 50 x € 50-70 aan hotels kwijt geweest op mijn laatste reis. Die zou ik zonder probleem in mindering kunnen brengen op de winst. Nu ik zelf voor veel geld een overnachtingsmogelijkheid heb gekocht moet dat toch ook kunnen, volgens hetzelfde principe? Mogelijk leg ik de casus open voor aan de inspectie.
  3. @Ed: Een hotelkamer waarin je ook kunt werken heb je nauwelijks voor dat bedrag (en dat kost me veel meer tijd). Het voert wat ver om mijn evt. verantwoording t.o. de inspecteur hier uit de doeken te doen. Maar maak je geen zorgen. @Michiel: Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Een camper biedt vervoer (door mij geschat op 40% van de camperkosten) en logies (60% van de camperkosten). Zo kom ik in het voorbeeld op 12.000, nl. 60% van de 20.000 die ik in 5 jaar afschrijf. Als ik in totaal in die 5 jaar 250 keer in de camper overnacht (privé en zakelijk) dan kost 1 overnachting € 48 aan afschrijving. Voor elke zakelijke overnachting wil ik die € 48 aan kosten opvoeren (dat is dus al naar rato).
  4. In januari 2010 kocht ik een camper uit 1997. Gebruik zou deels zakelijk zijn, deels privé. Vanwege de monsterachtige bijtelling (nieuwwaarde ca. € 60.000) is de camper privé-eigendom. Dit jaar ben ik enkele keren voor mijn werk in het buitenland geweest. Meer dan 10.000 km gereden. Kms kan ik à € 0,19 als bedrijfskosten opvoeren. Maar dat is alleen voor het vervoersdeel. Ik heb circa dit jaar tot nu toe 70 nachten in de camper geslapen tijdens werkreizen (gemiddeld zal dat minder zijn per jaar). Stel ik gebruik de camper 5 jaar. Aanschafprijs minus restwaarde = € 20.000. Het 'overnachtingsdeel' stel ik op 60%, dus € 12.000 (de rest is 'vervoersdeel'). [Geschatte aantal kms per jaar (zakelijk en privé) = 10.000; in 5 jaar dus 50.000.] Geschatte aantal nachten = 50 per jaar, dus 250 in 5 jaar. Alleen al aan afschrijving is 'de overnachtingsprijs' dus € 12.000 : 250 = € 48 per nacht. Voor zakelijke reizen overweeg ik dus op te voeren: € 48 per nacht en € 0,19 per km. De 19 cent per km dekt overigens nauwelijks de variabele kosten (als brandstof, banden en onderhoud). Graag lees ik ervaring, kennis, ideeën hierover. Bij voorbaat hartelijke dank.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept