sgd

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

sgd's trofeeën

  1. Sorry als het boos overkwam, dat was niet de bedoeling :) Maar ik heb (in mijn directe omgeving) al zo vaak te horen gekregen dat het allemaal zo 'simpel' is. En dat ik het anders maar aan iemand anders moet overlaten. Word er een beetje moe van ;) Ik weet dat ik head first erin gedoken ben, maar ik wil graag leren, het hele ondernemerschap is nieuw voor mij. En opgeven doe ik niet aan. Tuurlijk snap ik dat er heel wat meer bij komt kijken dan alleen de inkomsten en uitgaven bijhouden, maar ik wil het dus echt stap voor stap gaan doen omdat het anders voor mij te ingewikkeld word (poe voel me wel een beetje dom, maar zelfs in 'boekhouden voor dummy's' raakte ik de draad kwijt). Maar ik ga zeker even het BNO boek opzoeken, lijkt me dan ook meer iets specifieker toegepast op mijn soort administratie. En ik ga ook even op het vraag/aanbod deel kijken. TwaBla: meer is het dus niet, dit is gewoon voldoende voor de belastingdienst?? Geen speciale balansen, journaalposten ed? Want dit klinkt inderdaad een stuk makkelijker en beter te doen (zelfs voor mij haha). Dank, nogmaals!
  2. Maar het gaat mij niet om het feit dat ik geld in eigen zak wil houden (ja natuurlijk binnen bepaalde grenzen), maar dat het geld er niet is. Ik ga me niet teveel verantwoorden over het hoe en wat, maar ik zit nu op een minimum inkomen uit mijn vaste fulltime baan. Ik ben al blij als ik daarvan mijn huur en studieschuld aflossing van kan betalen. De prijzen die ik her en der tegenkom voor boekhouders zijn gewoon echt teveel, op dit moment, helemaal als ik kijk naar de nu nog minimale opbrengsten. En ik zou graag, heel graag willen dat ik dit kon uitbesteden, maar daarvoor moet eerst mijn bedrijf groeien. En tot die tijd wil ik mijn administratie dus zelf op orde krijgen. Mijn vraag is dus alleen hoe ik dat op een zo simpel mogelijke manier voor elkaar kan krijgen.
  3. Allereerst bedankt voor de snelle reacties. Ik snap de noodzaak van een goede administratie, en wil er dus ook echt mee aan de slag. Ook ik wil (zo snel mogelijk natuurlijk) helemaal zelfstandig kunnen zijn. En daarbij sluit ik helemaal niet uit dat ik op den duur een deel van de administratie wil gaan uitbesteden (ik ben er gewoon echt niet goed in, en heb ook ook niet het zelfvertrouwen voor denk ik). Maar op dit moment zit het er financieel nog niet in, en ik heb nu nog de ruimte om er (teveel) tijd in te steken. De afgelopen tijd heb ik ongeveer 1 factuur per 2 maanden kunnen sturen, erg weinig, dus ik hoopte dat dit nog wel zelf te doen viel. Maar ik begrijp dus uit jullie reacties dat het vanaf het begin dus ook echt uitgebreid gedaan moet worden? Ik heb wel een spreadsheet ergens van deze site gevonden, maar ik word echt heel zenuwachtig van alle verschillende staatjes die ingevuld moeten worden... Ga er nog eens goed voor zitten en anders zit er niets anders op dan het toch te gaan uitbesteden.
  4. Hallo, Ik lees al een tijdje met belangstelling een aantal berichten hier, en steek er heel wat van op. Maar nu zit ik toch echt met een "probleem" waar ik niet zo snel een antwoord op heb kunnen vinden. Ik sinds een poosje ingeschreven bij de kvk als grafisch ontwerper. Sindsdien heb ik nog niet heel veel opdrachten gehad (ik heb er altijd nog een baan naast gehad). Ik loop al vanaf het begin tegen de administratie aan te hikken, ik hou wel mijn verstuurde facturen bij en de bijbehorende stortingen, maar daar houd het wel mee op (de inkomsten zijn nog zo minimaal dat ik de omzetbelasting vanaf de facturen heb afgelezen zeg maar). Nou vind ik het echt tijd worden om serieus ermee aan de slag te gaan, en daar hoort een serieuze administratie bij. Inmiddels heb ik verschillende boekhoud-boeken doorgepluist, maar ik krijg het idee dat het allemaal veel te uitgebereid en ingewikkeld is voor mijn bezigheden. Heel simpel gezegd maak ik een ontwerp en stuur de klant een factuur, waarna (als het goed is) de factuur betaald word. Ik snap dat ik tzt ook kosten zal maken, evt nieuwe software/apparatuur ed. Moet ik daarvoor echt allemaal journaalposten, proefbalansen, resultatenrekeningen enz voor gaan bijhouden? Ik heb het idee dat ik me dan veel meer werk op de hals haal dan dat nodig is. Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar wil toch echt graag zelf mijn administratie gaan doen, dat zou toch ook wel moeten kunnen in deze situatie. Alvast bedankt (en excuses voor het lange verhaal). Sanne
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.