mridderhof

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

mridderhof's trofeeën

  1. Beste Joost, Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben momenteel met de aangiften bezig. Ik ga het resultaat van de BV van 2011 opnemen in de aangifte VPB 2012. Daarvan heb ik ook een opmerking gemaakt in de aangifte zelf. Het restant van het resultaat van de eenmanszaak (van de activiteit die erin gebleven) geef ik aan in de IB 2011. Tevens heb ik in de aangifte IB 2011 een bedrag opgenomen voor de voorbeloning van de werkzaamheden in de BV, welke ik in de BV als kosten heb geboekt. Daarnaast doe ik geen aparte suppletie aangifte BTW 2011 voor de BV. Ik ga nog wel een suppletie indienen voor 2011, maar dat zal van de BV en de eenmanszaak gezamenlijk zijn. Groet, Mireille Maar ben je er wel uit dan inmiddels? groet Joost
  2. Inmiddels contact opgenomen met de Belastingdienst (afdeling voor intermediairs) om te vragen hoe het resultaat van 2011 alsnog aangegeven moet worden. Helaas kreeg ik daar als antwoord dat ik deze vraag schriftelijk aan het regiokantoor moet voorleggen. Dus het advies om te bellen werkt helaas niet. Toch bedankt.
  3. In januari 2012 is een BV opgericht met terugwerkende kracht van 01-01-2011. Dit d.m.v. een geruisloze inbreng van een deel van een eenmanszaak. De administratie van 2011 heb ik (met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2011) gesplitst in 2 boekhoudingen, 1 voor de eenmanszaak en 1 voor de BV. Nu zijn mijn vragen: 1. Hoe geef ik het resultaat van de BV voor 2011 aan? Bij het inloggen bij de Belastingdienst is namelijk het VPB aangifteprogramma pas beschikbaar vanaf 2012. Ook heeft de BV geen uitnodiging tot het doen van aangifte VPB 2011 ontvangen. 2. De BTW over 2011 is in zijn geheel afgedragen door de eenmanszaak. Nu dat de administraties zijn gesplist, hoe geef ik de btw van de BV over 2011 alsnog aan? De BV had toen nl. nog geen aangifteplicht voor de BTW.
  4. Begin volgend jaar gaan mijn ouders stoppen met hun VOF. Er is iemand die evt. interesse heeft voor een overname. Echter, het pand wat in de VOF zit, wordt niet meeverkocht, maar verhuurd aan de nieuwe eigenaar. Verder is het nog onduidelijk of de volledige financiering rond komt, waardoor erover gedacht wordt om (een deel van) de machines te verhuren d.m.v. kooplease (o.i.d.). Deze gaan dus pas over van eigendom als het volledige bedrag betaald is. Mijn vragen zijn nu: Kan de VOF in afgeslankte vorm blijven bestaan met daarin het pand en de machines. Waarbij beide vervolgens verhuurd gaan worden? Of is het verplicht het pand alsnog per beeindigingsdatum naar prive over te zetten (box 3). En hoe zit het dan met de machines, moeten die ook prive gekocht worden en vervolgens verhuurd worden? Wie weet hier iets meer van?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.