drummer

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

drummer's trofeeën

  1. Bedankt voor de reacties. Mijn gevoel zegt dat ik gelijk heb, maar toch zoek je dan een bevestiging. Ik heb voor alle zekerheid contact opgenomen met fnvzbo en zij hebben me geadviseerd hoe ik nu naar de klant toe moet reageren. Mocht het niet goedkomen dan kan ik in ieder geval rekenen op juridische bijstand. Stom, ik ben al jaren lid, maar er nooit over nagedacht dat zij mij zouden kunnen helpen bij problemen! @ikkrijg: zijn eis staat niet zwart op wit, wel mijn garantie en daar heeft de klant voor getekend.
  2. Ik heb gewerkt (stukadoor) voor een klant. Offerte gemaakt, algemene voorwaarden van de branchevereniging verstrekt. De klant heeft de offerte ondertekend waarin staat dat hij het eens is met de offerte en de algemene voorwaarden. Nu is het werk klaar en eist hij - voordat hij tot betaling overgaat - een garantie van de leverancier van het product. Deze wil geen garantie geven, want dan had deze firma ingeschakeld moeten worden voor een inspectie voor aanvang van de werkzaamheden. Dan nog had ik alleen maar een garantie gekregen op het product en niet op de werkzaamheden. In mijn algemene voorwaarden staat dat ik garantie op het werk/product geef, niet dat de leverancier ook garantie verstrekt. Het probleem zit hem waarschijnlijk bij de schilder, die wil gaan verven met een product dat niet geschikt is voor de door mij aangebrachte ondergrond. De klant heeft de verf al aangeschaft en blijft met een kostenpost achter, die hij op deze manier op mij wil verhalen. Er is van te voren op geen enkele manier gecommuniceerd dat er een garantie moest komen van de fabrikant. Verder is er ook geen overleg geweest over de afwerking van het product. Maar de klant blijft bij zijn eis en zolang de fabrikant de garantie niet verstrekt, krijg ik mijn geld niet. Kan dit zomaar, achteraf een garantie eisen?
  3. Misschien een beetje laat, maar vorige week gebeurde het volgende: Een mevrouw belde met de mededeling dat ons bedrijf een vermelding op de site van netwerkflex.nl had en dat er al 600 klanten op de link hadden geklikt. Maar ons bedrijf was voor die klanten slecht te bereiken, dus wilde ze meer gegevens, o.a. telefoonnummer (dat heeft ze, want ze belt mij), website, etc. Volgens haar waren we een startend bedrijf toen ik zei dat dat niet zo was, zei ze dat dat voor netwerkflex wel zo was. Ik vroeg hoe de vermelding op die site gekomen was, want ik heb ons bedrijf niet aangemeld. Een klant had ons opgegeven. Maar als ik tijdens het gesprek op de site van netwerkflex.nl naar ons bedrijf zoek, vind ik het niet. Hoe kan dat dan van die 600 klanten? Toen ik vroeg wat het kostte, zei ze dat er jaarlijks een kleine bijdrage overgemaakt moest worden. Op mijn antwoord dat we geen betaalde vermeldingen willen, hing ze op. In eerste instantie was ik een beetje overdonderd, 600 ! potentiële klanten, maar bij nader inzien was het gewoon een verkoopsmoes.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.