Dit is dus ook een probleem. Ik heb in 2010 zelf de administratie gevoerd en sinds 2011 heb ik een boekhouder. De grootboekrekening, resultatenrekening, verkoop, balans, heeft mijn boekhouder. Al het andere echter niet. Mijn boekhouder is in februari drie weken op vakantie geweest, dus we hadden afgesproken dat ik het daarna zou opsturen. Enfin, dat is nu dus opgestuurd, maar niet te traceren. Het waren drie dikke mappen met talloze facturen, en in een klein mapje de verschillende rekeningen (die m'n boekhouder al had). Het zit hem dus vooral in de inkoopfacturen en bankafschriften, en laat dat nu net datgene zijn waar de Belastingdienst vooral naar wilt kijken (neem ik aan). Ik heb drie man aan personeel, en heb hen al gevraagd als de administratie niet boven water komt en ik in Amerika zit, dat een van hen in charge is om dit zo spoedig mogelijk op te lossen door het ordenen van bankafschriften, en het opvragen van inkoopfacturen. Punt is echter wel dat van die inkoopfacturen ook talloze bonnetjes tussen zitten waarvan ik dus totaal geen idee heb wat het zou zijn. Dit zijn dingen als postzegels tot kantoorspullen.
Ik wacht het eerst wel even af tot volgende week en dan moet er een knoop doorgehakt worden. Ik hoop echter van harte dat de Belastinginspecteur galant is en mij de tijd gunt om de administratie bijeen te krijgen.