RobinH

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Maastricht

RobinH's trofeeën

  1. Hallo, Ik heb voor het 4de kwartaal een aangifte gedaan bij de belastingdienst. 2 dagen later zag ik dat ik hierin een fout had gemaakt (Factuurdatum is geldig,en niet de ontvangstdatum). Hierop heb ik dit meteen hersteld door elektronisch een Suppletie formulier in te vullen met de juiste bedragen. Ook heb ik dit bedrag meteen weer overgemaakt zoals stond vermeld. Nu , 1 maand later krijg ik ineens al het geld teruggestort onder de noemer: TEVEELBET. OMZ.B. 4E KWART 2010. etc,etc. Moet ik hiervoor contact op nemen met de belastingdienst,of is dit niet een fout van de belastingdienst? Alles heb ik elektronisch gedaan,dus dat zou toch duidelijk moeten zijn voor de belastingdienst? Alvast bedankt voor de reacties!
  2. Ten eerste bedankt voor alle reacties! Klopt, als koerierbedrijf (dus niet als charter) heb ik sinds ik gestart ben (Begin augustus) in totaal 2 ritten gehad. In principe loopt het dus (helemaal) niet zoals ik het graag zou zien, als ik mijn ritten als charter erbuiten laat dan. Vandaar dat ik mijn tarieven zo laag heb om klanten proberen aan te trekken. Want waarom zou een klant overstappen naar mij , terwijl hij dezelfde prijzen moet betalen als het koeriersbedrijf die hij nu gebruikt en waar hij tevreden over is? In mijn geval dan, in tegenstelling tot sommige andere koeriersbedrijven hier in de omgeving: Draag ik nette bedrijfskleding, heb ik aantrekkelijke tarieven,zijn tarieven openbaar(geen rompslomp met eerst een offerte aanvragen),gemakkelijk een opdracht boeken via de website. Nadelen: geen niwo vergunning, ik beschik alleen over bestelauto tot 500KG. Uiteraard wil ik graag uitbreiden met bijv. een bestelbus tot 1500KG (+NIWO vergunning), ADR vervoer,etc. Maar daarvoor zal het eerst moeten gaan lopen met het klanten aantrekken ,met het huidige vervoersmiddel (bestelauto tot 500kg).
  3. Hallo allemaal, Ik ben Robin, 20 jaar, en ben sinds augustus een koeriersbedrijf gestart. In het begin met een valse start ,gestart, maar inmiddels begint het een beetje te lopen.(dmv een samenwerking met een ander koeriersbedrijf). Alleen mijn eigen 'klantenkring' blijft uit. In het begin heb ik een enveloppe met een brief ,met informatie over mijn diensten ,rond gebracht bij de bedrijventerreinen hier in de omgeving. Hier heb ik geen reactie op gekregen. Nu wil ik het volgende gaan doen: Klein doosje, sticker erop van mijn bedrijf (bijv. dit pakket is bezorgd door....) , in het doosje een folder over mijn diensten, tarievenlijst,korting voor nieuwe klanten, visitekaartje,etc. En dit dan persoonlijk afgeven bij het desbetreffende bedrijf. Ik moet eerlijk bekennen dat ik via de telefoon niet erg goed ben om zomaar even naar een bedrijf te bellen,en te vragen of ze interesse hebben in mijn diensten. Daarom wil ik het op deze manier proberen. Wanneer ik het pakketje/doosje persoonlijk heb afgeleverd, kan ik altijd (bijv. 1 week erna) nog op bellen, en vragen of ze naar aanleiding van het pakketje/doosje interesse hebben in mijn diensten. Het volgende punt, volgens mijn collega koerier is het vaak normaal (uit zijn ervaring) dat bedrijven pas na 8 weken een factuur betalen. Nu heb ik zelf een termijn van 2 weken gesteld. Dit staat ook in de algemene vervoersvoorwaarden die ik hanteer en waar de klant mee akkoord gaat. Nu heb ik nog enkele facturen open staan die al 3 weken over de gestelde termijn van 2 weken zijn. Zal ik nu een herinnering sturen mbt het openstaande bedrag,of nog even wachten? Kan ik een herinnering sturen via de e-mail naar opdrachtgever? En indien klant de betaling blijft uitstellen, en ik brieven op de post blijf doen, kan ik dan ook deze administratie kosten verhalen op de klant? Uiteraard na eerst een nette en vriendelijke herrinnering te hebben verstuurd. Alvast hartelijk dank voor de reacties! Antwoord op bovenstaande vragen zou een hoop ophelderen voor mij. (Edit door moderator: titel verduidelijkt)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.