Wat veel reacties, bedankt! Ik ga het proberen te beantwoorden.
Er zit een AI achter die jouw wardrobe analyseert op basis van seizoen en style, en kleding binnen je wardrobe of bij aangesloten winkels combineert.
10% actieve gebruikers groei, ik defineer een actieve gebruiker als een gebruiker die consistent terug blijft komen. Ik kom uit de gameindustrie waar er het freemium model heerst. Volgens dat model is 1 op de 1000 vaste gebruikers een klant die geld uitgeeft. Die ene klant doet dit weer met een dermate regelmaat dat het compenseert voor 1000 gebruikers. Ik zit nog maar net boven de 1000 downloads, en op de 240 vaste gebruikers, dus ik kan het percentage "omzet"-gebruikers nog niet valideren.
Oh het is zeker fenomenaal! Als ik theoretisch kijk is de huidige retentie onder de gebruikers meer dan voldoende om op een gegeven moment voldoende omzet te generen. Maar er is tijdsdruk vanwege mijn eigen rekening die langzaam leegloopt, ik heb nu alle tijd op het moment om te investeren in schaal, omdat alles wat te automatiseren is, is geautomatiseerd. Als ik weer projecten moet gaan draaien om de rekeningen aan te vullen, so be it, maar voor die tijd wil ik alles eruit gehaald hebben :)
Dit is een hele goede tip, ik had toevallig gister een afspraak met een online lifestyle magazine. Het is geen sponsorship, maar zij krijgen een eigen plek in de app met hun content, en zij gebruiken weer de outfits die mijn app maakt op hun site met een deeplink naar de app (gebruikers kunnen dan een outfit direct in hun kledingkast opslaan vanaf het web). Wellicht kan ik dit voorstel ook bij grotere partijen neerleggen, in ruil voor een sponsorship.
Social media is er wel, mijn grootste hoeveelheid downloads (behalve organisch binnen de appstore) komt nu bij instagram vandaan. Maar je punt is duidelijk, de website heeft een revamp nodig ;) Er staat ook pas sinds anderhalve week een blog op waar ik nu posts voor aan het schrijven ben, met SEO in mind.
Het is niet alleen designer kleding, het gaat van sport kleding van €10 per trui tot een Bremont horloge van €6500,- euro. Je moet de app eigenlijk zien als een soort van zoek machine. Je laat weten hoe je eruit ziet, wat je budget is, wat je gaat doen. En de app zoekt de beste kleding.
Welldressed.com heb ik gemailed om hun domein over te nemen, maar ze willen een belachelijk bedrag.
Dit is al de Nederlandse, Britse, Amerikaanse, Duitse, etc app ;) De winkels staan in de database met de landen waar zij aan leveren. En er is een koppeling met de ECB voor de laatste wisselkoersen, waardoor de prijzen ook gelokaliseerd zijn. Wat ik nog niet heb zijn specifieke Nederlandse of Duitse winkels bijvoorbeeld. Dit ben ik nu langzaam aan het opbouwen met voornamelijk start-up mode ontwerpers, en er loopt een lijntje bij een grote Nederlands/Duitse webshop.
Goed punt Yannick! Ik heb dergelijke informatie toegevoegd in de app store wat gelijk de conversie omhoog gooide van 12% naar 60%. Ik moet het eigenlijk ook doen voor de website :) Ik ben van plan om vaste gebruikers af en toe "lastig" te vallen met de vraag om de app te delen op facebook, twitter. Ze krijgen al om de zoveel tijd een bericht als er kortingen zijn, dus ik wil ook niet teveel vragen.
ik heb nog geen contact gehad met Outfittery, zij hebben een team van ongeveer 50 stylisten geloof ik die elke dag outfits samenstellen en mensen adviseren. Het kan zeker de moeite waard zijn om er eens een balletje op te gooien :)
Dat is eigenlijk wat de app nu doet. Alleen is dat op het moment met Amerikaanse en Britse ketens.
==================
Mijn actiepunten na het lezen van alles:
• Partnerships zoeken
• Mogelijk sponsorship zoeken bij een grote soort van gerelateerde partij
• Website propositie verbeteren
• Website social media integratie
• Een manier om gebruikers de app te laten delen
(en een paar adviezen die ik nog op meetings gister heb meegekregen, wellicht handig voor iemand in de toekomst)
• Een kickstarter campaign voor een relatief klein bedrag om evangelisten mee te vinden.
• Traffic uitwisselen tussen app en gerelateerde blogs/vlogs
• Aanbieden bij mijn technische leveranciers om ambassadeur te worden, en op die manier mee te liften in hun marketing.