afbn81

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

afbn81's trofeeën

  1. Even een schopje... Is er niemand die mijn vraag kan beantwoorden? Ik zou er erg mee geholpen zijn. Alvast bedankt.
  2. Hallo, ik heb al het een en ander uitgezocht op dit forum, internet en KvK maar ben toch nog op zoek naar wat antwoorden. Ik zal op korte termijn mijn eigen advocatenkantoor (eenmanszaak) starten. Ik woon in Duitsland. Vanwege regelgeving van de Orde van Advocaten, profilering in de markt en de sociale verzekeringen (AOW) wil (en moet) ik mijn werkzaamheden in Nederland verrichten. Ik heb al besloten dat het voor mij het handigst is om bij een organisatie als AddFactory aan te sluiten, vanwege de mogelijkheid om telefonisch bereikbaar te blijven, post scannen en doorsturen (kan wel 5 dagen duren voordat het met de gewone post wordt bezorgd) en de mogelijkheid om op diverse locaties spreekruimte te huren. Ik wil mij echter vestigen op het adres van mijn ouders. Goedkoper dan bij hen kan ik namelijk geen kantoorruimte huren. De woning beschikt over een afzonderlijke kantoorruimte, maar de verhuur is wel prive omdat de onderneming waarvoor het kantoortje ooit gebouwd is, niet meer actief is. Er is mij verteld dat er dan geen btw-perikelen zijn, maar klopt dat ook? En in hoeverre moeten mijn ouders de huurinkomsten opgeven bij de fiscus? Het betreft een koopwoning. Ten slotte, m.b.t. sociale lasten (AOW) is het belangrijk om aan te tonen dat je je werkzaamheden in NL hebt verricht. Nou ben ik dat sowieso van plan vanwege privé-redenen, waardoor ik mijn ouders in elk geval dagelijks zie en waar nodigkan ondersteunen. De accountant heeft mij al gezegd dat daar niet zo streng op gecontroleerd wordt zolang je NL IB betaalt. Ik kan mij ook voorstellen dat de fiscus haar vizier meer richt op de vermogende DGA die in België belastingvoordelen geniet en na zijn 65e toch een graantje van de NL AOW wil meepikken terwijl hij daar nooit aan bijgedragen heeft, maar ik wil niet op mijn 65e (2046) ineens geconfronteerd worden met een onderzoek van de fiscus waarbij ik dan moet aantonen dat ik in 2011 daadwerkelijk in het kantoortje dat ik van mijn ouders huurde aanwezig ben geweest en heb gewerkt. Hebben jullie hier ervaringen mee en/of tips hoe ik het beste met die (eventuele) problematiek om kan gaan? Of zie ik beren op de weg? Alvast bedankt voor jullie reactie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.