Webshop Eigenaar

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Webshop Eigenaar's trofeeën

  1. Dank, ik zal op basis van je vragen e.e.a. verduidelijken. - Het volledige idee is inhoudelijk vrij complex te noemen en zal onder maatwerk vallen. O.a. zachtere eisen zoals de workflow van de software zijn daarbij cruciaal om e.e.a werkbaar te maken. Het is mijn ervaring dat dergelijke zaken slecht zijn af te stemmen met ontwikkelaars welke feitelijk alleen kijken of bepaalde specificaties zijn opgeleverd. Daarbij is het idee nu opgezet op kleine schaal waarbij het eenvoudig moet kunnen worden uitgerold op grotere schaal. De investering hierin is echter direct en tevens aanzienlijk. Ik zie daarom, ook gezien mijn ervaring, meer in een samenwerking. - Enkele heb ik ook inhoudelijk hierover gesproken. Allen vonden het idee interessant, om verschillende redenen kon dit geen doorgang vinden. Denk aan: geen tijd, concurrentiebeding. Met 1 developer kan ik van start, echter, om verschillende redenen twijfel ik zelf aan deze samenwerking. - Samenwerking is wellicht wat breed. Voor de duidelijkheid, ik zoek iemand om mee samen te werken en samen te verdienen. Hoe dit vorm zal moeten krijgen is bespreekbaar. Voor mij is een gelijkwaardig partnership bespreekbaar. Topic mag inderdaad worden verschoven als deze niet goed staat!
  2. Beste, Ik ben op zoek naar een developer welke samen met mij een bestaand idee verder wil professionaliseren. Ik hoop hier op dit ondernemersvorm een geschikte kandidaat te vinden, of wellicht suggesties waar ik met dergelijk persoon in contact kan komen. Wellicht is ‘idee’ niet eens een goede omschrijving, het is een concept welke op dit moment live staat. Dit concept is vanwege een zeer teleurstellend (uitbestede) ontwikkelaar slechts deels uitgerold waarna werd besloten de opzet tot zo ver verder uit te melken. Toch heeft deze beperkte opzet over de jaren heen (zeker gezien de initiële input) een zeer rendabel plaatje laten zien. Reden voor mij om dit project weer serieus op te pakken. Zonder specifiek te worden kan ik zeggen dat het om een website gaat gericht op aanbiedingen voor consumenten. Aan de basis van deze website staan echter maatwerk oplossingen welke in de markt niet standaard zijn en dus voor zover nu bekend op maatwerk neerkomen. Gezien mijn eerdere slechte ervaring met uitbesteden en het inhoudelijke maatwerk karakter van de website ben ik op zoek naar een developer welke samen met mij zelf zijn/haar tijd wil investeren in dit platform om er een succes van te maken. Wat kan deze developer van mij verwachten? • Samenwerking met (mijzelf) een ondernemende 28 jarige online marketeer met universitaire achtergrond welke gewerkt heeft aan diverse grote ‘conversiewebsites’ zowel binnen de e-commerce als daarbuiten. Daarbij verantwoordelijk voor alle commerciële projecten omtrent deze websites. Enkele keywords: SEO, SEA, Affiliate marketing, (rendabel) online adverteren, community building, Analytics (in depth), etc. • De laatste jaren ben ik tevens verantwoordelijk voor product development bij verschillende software oplossingen voortkomend uit eigen commerciële vraagstukken waarbij ik veelvuldig met verschillend developers opdrachten heb opgepakt. • Tot slot ben ik als commercieel aanspreekpunt verantwoordelijk voor veel (inhoudelijk) klantcontact waardoor ik een redelijk netwerk heb opgebouwd. • Financiële onderbouwing waarom dit idee een goede investering is. Een ureninschatting betreft de techniek is nodig om een businessplan compleet te maken. Wat verwacht ik van de developer? • Gedrevenheid. Ik geloof daarbij voor beiden in een concrete planmatige aanpak. • Skillset. Naar de benodigde ‘skillset’ zal in overleg nog gekeken moeten worden. Ik heb reeds door een IT’er naar het idee laten kijken. Wellicht is het open source platform Magento een goede basis. Mocht dit zo zijn dan is ervaring met Magento uiteraard een pre. • Klik. Het idee wat ik voor me heb zal, wanneer alles goed gaat, niet voor korte termijn zijn. Een goede klik en uiteindelijk een geode werksfeer zijn voor mij zeer belangrijk. Mocht je deze persoon zijn, iemand kennen, of weten waar ik met deze vraag beter terecht kan dan hoor ik het graag! Met vriendelijke groet,
  3. Haha, snap ik. Maar ik moet zeggen dat ik een bedrijf dat na 6 maanden met een reactie komt op een opgelegde nota waar ze niets voor leveren niet serieus kan nemen. Dus dan kan je van mij ook zo'n reactie verwachten. Uiteraard is er geen reactie terug gekomen. Wat een onprofessionele malafide organisatie is dit zeg.
  4. Beste, Ik krijg als webshop eigenaar ieder jaar een nota van het HBD. In mijn ogen een nutteloze organisatie, vooral voor de kleinere zelfstandige webshopper. Ze kunnen me ook niet uitleggen wat ze voor mij betekenen en eisen feitelijk dat de nota betaald wordt. De situatie: - Begin juli ontvang ik de HBD heffing nota voor 2011. - Ik maak begin juli direct bezwaar en geef argumenten waarom deze nota voor mij als webshop niet terecht is. HBD levert mij niets concreets (maar dan ook echt niets) en de nota is echt buiten proporties t.o.v. bijvoorbeeld een retailer welke hetzelfde betaald maar hier wel diensten voor terug krijgt. - Ik krijg 6 maanden later (februari 2012) reactie met daarin wederom het bericht dat ik verplicht ben te betalen. Niet betalen zou "niet eerlijk zijn" tegenover andere webshops en retailers. - Ik reageer met onderstaande reactie: Ik heb dan eindelijk van jullie een reactie ontvangen, 6 maanden na mijn initiële vraag. Ik zal u moeten teleurstellen, de boeken voor 2011 zijn al gesloten. We kunnen dus niet meer voldoen aan dit (veel te late) bericht. Daarbij wil ik nog steeds graag met u kijken naar de HBD heffing voor 2012 en verder. Het feit dat u claimt “..oogpunt van gelijke rechtsbehandeling onjuist zijn ten opzichte van degene die met detailhandel hun brood moeten verdienen..” vind ik een erg kromme stelling, vooral omdat u mijn situatie niet kent. Nogmaals, ik ben er volledig voor dat bedrijven een bijdrage leveren voor detailhandel, ik zit echter 100% in de e-commerce met een kleine webshop. Voor deze branche leveren jullie (nog steeds) helemaal geen toegevoegde waarde. Ik zou daarom willen stellen dat het vanuit het oogpunt van gelijke rechtsbehandeling onjuist zou zijn om kleine webshops net zo zwaar te belasten als een detailhandel die wel door jullie wordt ‘geserviced’. We zouden dus kunnen stellen dat bij een gelijke rechtsbehandeling kleine webshops waar niets noemenswaardigs voor wordt ondernomen door het HBD een andere behandeling dienen te krijgen en te worden gevrijwaard van een onproportioneel hoge heffing. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en kijk uit naar uw reactie. Met andere woorden ik ben het er nog steeds niet mee eens en vind ook dat ze te laat reageren en daarmee hun informatieplicht niet zijn nagekomen. - deze week ontvang ik nogmaals de nota (wellicht geautomatiseerd) dat er voor begin april betaald moet zijn. Nu mijn vraag, moet ik dit betalen? Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar ze inhoudelijk niet op ingaan en veel te laat met reactie komen. Daarnaast vind ik het echt een farse deze organisatie, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Mocht iemand hier informatie over hebben dan hoor ik het graag!
  5. Ik maak gebruik van de webversie. Er zijn een aantal voormeldingen geweest die nooit zijn verzonden, maar Parcelware heeft beloofd dit nooit mee te rekenen. Dit gebeurd soms per ongeluk door de nogal spartaanse werking van Parcelwre web. Zo worden soms meldingen 3 keer o.i.d. voorgemeld omdat er problemen zijn de pakbonnen correct voor te melden. Dat mag volgens TNT het verschil iig niet maken. Hoger gewicht heb ik in de factuur ook al een aantal keer gezien wat niet kan kloppen omdat onze pakketten zeer licht zijn. Pakken ze snel idd even €4+ mee... Maar daar is het probleem niet mee opgelost. Ik wil eerst weten waarom ongeveer 20% meer colli's zijn geteld dan daadwerkelijk verzonden.
  6. Beste, Wederom problemen met TNT en de zeer langzame "klantenservice". Momenteel zit ik met het probleem dat er meer zendingen worden gefactureerd dan daadwerkelijk zijn verzonden. Situatie: [*]ALLE verzendingen worden voorgemeld met Parcelware. Op deze manier heb ik een duidelijk overzicht met alle zendingen van week 42 tot week 52 uit het vorige jaar. [*]Het viel me in week 51 en week 52 voor het eerst op dat facturen hoger leken te zijn en er meer 'colli's' op stonden dan daadwerkelijk aangeboden. [*]Ik heb contact opgenomen met TNT en werkelijk niemand heeft me tot nu toe kunnen helpen terwijl de te hoge facturen blijven binnenstromen: 1. (29 december) Gebeld met TNT zakelijk . Deze hebben een intern formulier aangemaakt en ik zou begin week 1 worden teruggebeld. 2. (5 januari) nog niet teruggebeld. Gevraagd naar de status en deze wisten hier niets over te vertellen. Ze gingen navraag doen bij Parcelware, waar ik van het een op het andere moment weer in het wachtmenu bij Parcelware zat. Opnieuw de situatie uitgelegd. Parcelware "kan u helaas niet helpen, ik kan u alleen terugsturen naar het businessdesk". Terug bij het businessdesk opnieuw de situatie uitgelegd. Zij wisten ook niet wat te doen. Ik werd teruggebeld door een afdeling waar zij geen contact mee kunnen opnemen. Hier moet ik dan maar op wachten. Wanneer dit het geval is konden ze niet zeggen. Dat het een probleem is dat facturen blijven binnenkomen vinden ze "lastig". Ik heb niet het gevoel dat dit goed gaat komen dankzij voorgaande ervaringen met het werkelijk gigantische transparante netwerk van afdelingen binnen TNT waar iedereen slecht een gedeelte van de informatie kan inzien. Vooral omdat er informatie over meerdere afdelingen nodig is (aantal parcelware zendingen (parcelware) strookt niet met de facturen (administratie) en dit moet de businessdesk (algemene zakelijke helpdesk) opvangen). Het gaat om een afwijking na eigen telling van ~20% wat zeer aanzienlijk is te noemen en uitgezocht moet worden. Heeft iemand anders een idee hoe dit aan te vliegen. Sta op het punt om naar UPC o.i.d. over te gaan. Wellicht is er een webcare team welke kan helpen over de afdelingen heen?
  7. We hebben geen vaste account manager. Mensen op de betreffende afdeling gaven bovenstaande informatie. Wel weet ik dat we sowieso niet de volledige 5 weken uit kunnen zitten omdat onze algemene voorwaarden die van het thuiswinkelwaarborg eren: 1.De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. 2.Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. 3.Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. 4.In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 dagen na ontbinding, terugbetalen. 5.Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. 6.Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  8. Hele goede frans, maar ik heb echt 0 vertrouwen in TNT dat goed af te kunnen handelen (alleen nog maar slechte ervaringen met TNT bij alles wat niet met standaard processen te maken heeft). Ik zal het wel bespreken volgende week met ze en kijken of ik dit per mail bevestigd kan krijgen. Mocht het product dan toch bij de klant eindigen en deze niet meer reageren kan ik wellicht alsnog bij TNT het verzekeringsgeld claimen.
  9. Hallo, Wij hebben een pakkettencontract met TNT post. Wij kiezen altijd voor een verzekerde verzending, zo ook voor het volgende geval. [*]19/11 wordt een bestelling bij ons geplaatst en dezelfde dag nog afgeleverd bij TNT Meldingen TNT Track and trace: [*]19/11: Zending gesorteerd in sorteercentrum [*]20/11: Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd [*]Vandaag nog steeds de melding: “Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd” Nadat we woensdag de 24e merkte dat de melding “aflevering 1 dag vertraagd” nog steeds van toepassing waren hebben we TNT gebeld. TNT geeft de 24e aan een onderzoek te starten en hier 5 werkdagen later op terug te komen. Wij contacteren de 24e de klant de week erop uitsluitsel te geven. Woensdag 1 december nemen we contact op met TNT aangezien ze niet hadden teruggebeld. Aan de telefoon werd verteld door een medewerker dat de informatie verstrekt in het eerdere gesprek niet klopte. We krijgen nu de melding van TNT: "Binnen 9 werkdagen de eerste reactie vanaf de 24-11-2010 daarna zou u binnen 5 werkdagen een bericht moeten krijgen negatief of een vervolgprocedure In laatste geval is de behandeltermijn maximaal 5 weken, exclusief uitbetalen eventuele schadevergoeding." Woensdag 1 december contact opgenomen met klant omtrend de situatie. De klant is het hier niet mee eens, ook vanwege eerdere berichtgeving. We hebben uitgelegd dat wij het financiele risico dragen en wat er ook met TNT gebeurd wij altijd de klant zullen compenseren. Hetgeen wij vragen aan de klant is om het onderzoek van TNT af te wachten. We hebben beloofd de klant wederom 7/12 te contacteren om informatie verstrekt door TNT te bespreken. Nu is mijn vraag, wat zijn onze rechten? Ik vind persoonlijk dat we erg coulant zijn, TNT heeft de verzending waarschijnlijk kwijtgeraakt, komt met erg gebrekkige informatie en geeft geen enkele duidelijkheid wat wij kunnen verwachten. De klant is boos en wilt geld liefst direct terug (dit begrijp ik ook goed). Echter, als wij geld retourneren (aanzienlijk bedrag) en het pakket wordt alsnog doorgestuurd zijn wij goederen en orderbedrag kwijt. Wat lijkt jullie een goede oplossing? Graag hoor ik jullie mening aangezien we het gevoel hebben in een situatie te zitten die niet onze schuld is, maar wel overal de dupe van worden. Wanneer meer informatie nodig is hoor ik het graag. MvG
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.