Ten eerste wil ik je bedanken voor je hulp, ik heb hier echt héél veel aan!
Ik zal dit zeker in overweging nemen. Het prijsvoorbeeld uit mijn post was ook echt een voorbeeld en de enveloppe inderdaad
van DealExtreme, echter zijn de werkelijke prijzen een stuk lagen en mijn leverancier is ook DealExtreme niet (want: te duur).
Over het algemeen duurt het (buiten de feestdagen om) 5 werkdagen voor een pakje met airmail in NL is, ik heb tot nu toe
nog geen klachten gehoord over de levertijden. (zelf wacht ik inmiddels al 2 weken op een artikel uit een Nederlandse store)
Maar, zoals ik zei; ik zal het zeker in overweging nemen. Misschien niet voor alle items, maar meer voor het 'populaire' spul.
Nou, daar was ik dus ook al bang voor en het is iets wat ik absoluut niet wil.
Kijk, voor een pakje wat ik 'privé' ontvang is het niet zo'n ramp maar ik kan moeilijk tientallen pakjes voor klanten zo laten
doorgaan. Het zal een tijdje goedgaan, maar kan ook flink mislopen waardoor de klant (en dus ik) daar de dupe van wordt.
Als ik ze vraag om er een reële prijs op te zetten krijg ik altijd wel een bevestigend antwoord, maar ze doen het gewoonweg niet.
Het is dat ze zo'n correcte pre-shipment kwaliteitscontrole doen (en hun prijzen zo laag zijn) maar anders..
Is er überhaubt een mogelijkheid om zélf pakketjes/enveloppes welke met airmail (normale post) binnen komen in te (laten) klaren?
Daar zit nou juist het knelpunt. Mijn 'leveranciers' verzenden alleen met "airmail" (normale post dus) en willen
een gebruik maken van DHL/FedEx/UPS/TNT/EMS/whatever. Ook niet tegen een meerprijs. Airmail wordt nauwelijks
gechecked door de douane, misschien ligt daar wel de reden (ik ben nu natuurlijk puur aan het speculeren) ?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het woordje "GIFT" de douane al jaren niets meer zegt. (9 van de 10 pakjes uit Azië zijn 'gifts') ;)