Jump to content

Sjeupie

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Beste allemaal, Ik ben zelf momenteel woonachtig in Zwitserland en Ik ben de mogelijkheden aan het onderzoeken om meubilair, afkomstig van een Nederlandse producent, te importeren naar Zwitserland. Ik zou de officieel importeur worden van dit product in Zwitserland, en zodoende ben ik geen eindgebruiker. Het meubilair wordt, naar mijn weten, niet volledig in Nederland gemaakt. De constructie welke ik nu voor ogen heb is als volgt: [*]Bedrijf in Nederland produceert producten. [*]Mijn bedrijf koopt het meubilair in excl. 19% btw. [*]Het transport naar Zwitserland wordt geregeld door een Zwitsers transporteur? Ik heb gelezen dat het kenteken van de vrachtwagen nogal wat uitmaakt. En in welk land zijn de goederen verzekerd? [*]Aan de grens in Zwitserland wordt het meubilair ingevoerd (precieze regelgeving hieromtrent is mij nog niet duidelijk). Aangezien Zwitserland geen EU is, moeten deze ‘van achter de douane’ worden ingeklaard en in het ‘vrije verkeer’ gebracht. Hiertoe moet aangifte van de goederen gedaan worden en invoerrechten en Zwitserse belastingen betaald worden. [*]Het meubilair staat in Zwitserland en kan geleverd worden aan meubelwinkels. De verkoop prijs is derhalve wederom excl. zwitserse btw. Indien er door een particulier direct bij mij wordt gekocht is de prijs incl. zwitserse btw. Ik ben geen professioneel importeur en ben zodoende wat voorzichtig en ga niet over 1 nacht ijs. Tevens zal ik beginnen met een paar producten tegelijk. Daarnaast bevatten bepaalde typen meubilair accu's en zonnepanelen; mijn boerenverstand zegt mij dat dit de zaak bemoeilijkt. Wellicht is het beter dit uit te besteden en mij puur op het aspect te richten wanneer de producten eenmaal in Zwitserland staan, doch ik wil wel graag weten wat er allemaal precies gebeurd en welke belastingen waar betaald moeten worden. Ik sta vrij aan het begin van mijn research dus ik weet nog niet exact weet waar ik moet zoeken voor de nodige informatie. Alle hulp en aanmerkingen zijn welkom. Vriendelijke groet, Sjeupie
  2. Even een kleine update om te laten weten dat de TS nog leeft: Een oplossing is nog niet gevonden. Ben momenteel aan het kijken naar Outlook Business Contact Manager. Deze lijkt echter significant wat nadelen te hebben t.o.v. Phophet Contact Manager. BCM laat bijvoorbeeld enkel 1 gebruiker toe, resulterend in het lastig delen van bestanden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld PCM, welke enkele functies heeft zoals de mogelijkheid centrale e-mails te versturen en rapporten op te kunnen slaan in een 'neutraal' formaat als PDF, Excell etc, welke niet in BCM aanwezig is; deze gebruikt zijn eigen extensie. Hoe dan ook: work in progress :)
  3. Hoi Dennis, Dit is onjuist. De invoerrechten zijn confederaal geregeld. Dat wil zeggen, ze zijn voor alle 26 kantons hetzelfde. De hoogte ligt aan het soort goed dat je invoert. Daarnaast heb je nog te maken met de Zwitserse BTW, welke overigens met ingang van 1 januari 2011 verhoogt wordt met 0,4 procent (hoogtarief). Van 7,6% naar 8%. Je kan overigens alle tarieven vinden op www.admin.ch Gr,
  4. Hoe dan ook, nu dit misverstand uit de wereld is, begrijp ik dan goed wat jij (rk) bedoelt: *aangepaste versie van eerder gepost verhaal* Even in andere woorden om te kijken of ik het goed begrijp: Ik heb een contract met een betrouwbaar hosting bedrijf X. Zij hebben een contract met een datacenter (of doen het zelf), waar een server draait gehost door dat zelfde bedrijf X. Dat bedrijf houdt zich bezig met het beveiligen en onderhouden van de server. Op die server draait een Open Source CRM systeem, bijvoorbeeld Vtiger. Zorgt bedrijf X ook voor het onderhoud van het CRM systeem? Zoja, heeft iemand een grof idee van het prijskaartje van een dergelijk grapje?
  5. Sorry, ik bedoel met OS inderdaad, zoals Jeroen Bakker al zei, Open Source. Ik had er even niet bij stilgestaan dat mijn zelf bedachte afkorting ook andere dingen kon betekenen. Ik begrijp heel goed dat een OS (Operating System ;)) niets te maken heeft met Open Source en dat beiden updates, patches en dergelijken behoeven.
  6. Hoi rk, Dat is nog eens toewijding, om half 2 's nachts een reply sturen ;) Anyway, wat je schrijft is inderdaad precies wat ik bedoel. Als je nog iets verder denkt (tegen het paranoïde aan) moet je ook je BP Freebees pasje wegdoen, je AH bonuskaart en eigenlijk is pinnen ook verkracht. Om over zaken als Hyves en Facebook nog maar te zwijgen. Hoe dan ook, hoe paranoïde we wellicht mogen lijken; zo'n rare gedachte is het volgens mij helemaal niet. Je wilt immers ook niet dat iemand aan de overkant van de straat in de bosjes ligt met een verrekijker. Niet dat je iets te verbergen hebt, maar het gaat ook niemand wat aan welk merk tandpasta je gebruikt en of je liever op sloffen of schoenen door het huis loopt. Zeker in het geval van bedrijfsinformatie en klantgegevens is voorzichtigheid geboden volgens mij. Ik vraag mij trouwens af in hoeverre ik eigenlijk wel klantgegevens op mag slaan? Zelf iets op kantoor hosten lijkt mij niet ideaal. Ik weet best wat af van computers maar zoals Dirty Harry al zei: "A man's got to know his limitations". Jij raad aan een gehoste CRM (OS) te nemen bij een partij die ik vertrouw. Even in andere woorden om te kijken of ik het goed begrijp: Ik heb een contract met een betrouwbaar hosting bedrijf X. Zij hebben een contract met een datacenter (of doen het zelf), waar een server draait gehost door dat zelfde bedrijf X. Dat bedrijf houdt zich bezig met het beveiligen en onderhouden van de server. Op die server draait een Open Source CRM systeem zoals SugarCRM, dat is immers een een OS systeem, doch niet webbased. Zorgt bedrijf X ook voor het onderhoud van het CRM systeem? Dit klinkt interessant. Er is natuurlijk altijd nog een veiligheidsrisico doch deze (lijkt) aanzienlijk kleiner dan een webbased applicatie. Heeft iemand een idee in welke prijscategorie ik moet denken?
  7. Hoi rk, Goed punt; hoe wil ik dit dan verwezenlijken? Ik zie de contradictie nu zelf ook, al had ik hem eerder nog niet opgemerkt. Eerst even over mijn 'angst': Waar ik bang voor ben is het uit handen geven van al mijn gegevens. Ik kom met mijn hele hebben en houwen naar een derde, en geef hem dit in alle vertrouwen. Vervolgens kan ik mij voorstellen dat niet alleen mijn gegevens, maar tevens alle acties welke ik vervolgens onderneem gemonitored kunnen worden. Het is een beetje zoals alle heisa de laatste tijd om de Apps voor de Iphone. Er is sprake van dat al die informatie doorverkocht is. Ofwel, 'men' weet opeens waar je van houdt, wat je leuk vind, op welke plekken je vaak komt etc. Dat lijkt op zichzelf onschuldig natuurlijk maar alles bij elkaar schept ineens een heel goed beeld van iemand. Zo ook bijvoorbeeld de discussie over Google de laatste tijd. Google slaat alle zoekopdrachten op, en daarbij het bijbehorende IP-nummer. Dan kan je wel zeggen: 'wat maakt het uit dat ik een keer naar een kapper heb gezocht in de buurt?'. Echter, net zoals bij de Apps, al die zoekopdrachten bij elkaar geven een verrekte goed beeld van iemand. Als ik iets opschrijf in een schrift dan staat dat in dat schrift en basta. Als ik het verbrand is het weg. Zet ik iets op het internet, dat staat dat daar en iedereen weet: wat erop staat blijft erop. De vraag is, wie maakt daar gebruik van? Natuurlijk zijn organisaties gebonden aan wetten en regels etc etc etc. Maar als het om grof geld gaat, waarom zou een dergelijke organisatie niet alle informatie doorverkopen? Dit is min of meer de richting waar ik aan denk als ik zeg dat ik 'huiverig' ben bij het op internet zetten. Niet alleen de informatie van mijzelf, maar zeker de informatie welke in goed vertrouwen gegeven wordt door mijn cliënten is niet bedoelt voor andere doeleinden. Om terug te komen op je eerste vraag 'hoe wil ik dit dan verwezenlijken?'. Wel, ik snap uiteraard dat er een moment van overdracht plaats moet vinden wil je alles synchroniseren etc. Echter is er een verschil tussen het opvragen van informatie uit bijvoorbeeld mijn eigen server of het opvragen van informatie op een site van een derde. Of ik er nu voor moet inloggen of niet. Ik ben benieuwd waar jij aan dacht betreffende veiligheid?
  8. Saas houdt in 'webbased'? Zoja, dan is dat inderdaad de reden.
  9. Bedankt voor alle reacties: @Msteer: Dat lijkt mij absoluut een goed idee alvorens over te gaan tot een daadwerkelijke aanschaf. Ik wil mij eerst echter wat beter inlezen en informeren in de mogelijkheden om beter voorbereid aan tafel te kunnen zitten. Ook om mijn (en hun) tijd niet te verdoen met vragen welke ik ook op had kunnen zoeken. Iets voor een volgende stap dus. Worden, voorzover jij weet, OS systemen ook gepresenteerd? @Thomaspot: Ik had oorspronkelijk Google Apps al afgeschreven omdat het volledig webbased is. Ik snap dat daar natuurlijk ook meteen de kracht van het product ligt. Zoals ik reeds eerder had aangegeven ben ik nog altijd huiverig doch ik probeer open-minded te blijven. Ik zal het wederom onder de loep leggen. Wat betreft MS Acces; ik gebruik natuurlijk liever gewoon 1 systeem waar alles inzit. Als e-mail integratie niet mogelijk is, dan verkies ik liever een ander product. Of zeg jij dat e-mail integratie niet onmogelijk is, maar dat het wel door een pro gedaan moet worden? Klinkt namelijk als iets onderhoudsgevoeligs? @djluc: Deze manier van IMAP'en had ik nog niet bedacht. Interessant! Wat betreft de klantcontacten; de correspondentie gaat (zoals ik ook aangaf in mijn eerste post) over de jaren heen met een enkele klant eer de zaak is afgedaan. Een vrij complex contact dus welke goed gearchiveerd moet worden. Over wat voor een tools heb je het bijvoorbeeld? @rene.w: Ziet er goed uit. Ben nu een trial aan het downloaden. Ik hoop, door het te proberen, beter te begrijpen welke eisen ik stel. Ik weet wel heel goed wat ik wel en niet wil, ik weet echter niet of mijn eisen overeenkomen met het lijstje van producten. Dankjewel voor de suggestie. @Mario Gielissen: Mijn bindingsangst met webbased oplossing is inmiddels wel duidelijk denk ik, daar zal ik het niet over gaan hebben. Weet jij of OpenERP wel automatische integratie met e-mail heeft?
  10. Hoi Wouterz, dankjewel voor je reactie. Haha, je drukt me wel met de neus op de feiten ("als je over je angst heen bent"). Desalniettemin blijf ik er huiverig over. Bepaalde informatie is nu eenmaal niet bedoeld voor jan en allememan. Ik ga zo Highrise en Batchbook eens bekijken. Vooral Batchbook lijkt mij op het eerste gezicht wel interessant, met name voor de interne communicatie binnen het bedrijf. Doch het lijkt niet te beantwoorden aan mijn vraag automatisch cliëntbestanden te maken e.d.
  11. Beste Higherlevel forumleden, Met belangstelling heb ik de afgelopen week verschillende topics in dit forum gelezen om een antwoord te vinden op de volgende case: Huidige situatie Ik heb een klein bedrijf (3 werknemers) in de dienstverlenende branche, derhalve geen voorraad en een persoonlijke aanpak met mijn cliënten. Alle communicatie met cliënten en partners geschiedt door middel van e-mail en telefoon. Tot noch toe gaat dat als volgt: [*] Een nieuwe cliënt stuurt een e-mail (voor het gemak noem ik deze 'cliënt A'). [*] Voor deze nieuwe cliënt wordt een nieuwe map aangemaakt in mijn e-mail programma (Thunderbird). De e-mail van cliënt A wordt daar handmatig ingesleept. [*] De e-mail wordt beantwoord en ik stuur een kopie daarvan naar mijzelf door mijn eigen e-mail adres toe te voegen als BCC om vervolgens deze kopie wederom handmatig naar het zojuist aangemaakte mapje van cliënt A te slepen. Tot zover nog alles te overzien. Echter doen mijn twee werknemers op hun computers precies hetzelfde werkje om alles up-to-date te houden. Zij zien de e-mail van cliënt A binnenkomen, maken ook een mapje aan om vervolgens het binnengekomen mailtje en de kopie van mijn antwoord te slepen naar het nieuwe mapje van cliënt A. Probleem Afgezien van het feit dat dit vrij geestdodend werk is, is het bovenal tijdrovend en irritant omdat er op mijn bureau stapels werk te verzetten zijn en ik en mijn werknemers zichzelf bezig aan het houden zijn met dit omslachtige klusje. Het contact met de cliënten loopt enkele jaren door eer het dossier in het archief geplaatst kan worden. Nu de correspondentie met de cliënten oploopt en het aantal cliënten zelf ook, vrees ik dat het overzicht houden in de toekomst een probleem kan gaan worden. Tevens omdat, als er bepaalde informatie opgezocht moet worden van een cliënt, honderden e-mailtjes door gespit moeten worden. Vaak weet ik ongeveer wel in welke tijdsperiode iets geschreven is doch optimaal is dit natuurlijk niet. Ik heb de huidige situatie altijd beschouwd als een tijdelijke oplossing omdat ik ondertussen opzoek was naar nieuwe systemen. Echter is deze tijdelijke oplossing al enkele jaren aan de gang en de oplossing heeft zich nog niet laten zien. Kortom, er moet iets gebeuren: Toekomstvisie Ik zoek een systeem welke enkele taken automatiseert. [*] Iedere werknemer heeft zijn eigen e-mail adres. Echter moet de correspondentie tussen andere werknemers en hun cliënten voor iedereen beschikbaar zijn. We zijn een klein bedrijf en interne communicatie is essentieel. [*] Als een nieuwe cliënt contact opneemt, moet hiervoor automatisch een cliëntbestand aangemaakt worden waarin tevens de interesse voor product A, B of C (of een combinatie) van de nieuwe cliënt is verwerkt. Dit zal (lijkt mij) gaan werken via het invullen van een kort contact-formulier op internet. Als naderhand blijkt dat de voorkeur van de cliënt veranderd, moet dit uiteraard gewijzigd kunnen worden. [*] De correspondentie tussen werknemer en cliënt moet gelinkt zijn aan het cliëntbestand. [*] Het cliëntenbestand moet altijd en overal (online en offline) beschikbaar zijn voor alle werknemers daar er vanuit meerdere locaties gewerkt wordt en ook onderweg. Als dit eenmaal werkt, lijkt het mij (met mijn boerenverstand) een kleine stap om dit cliëntenbestand 'uit te buiten'. Daarmee bedoel ik het sturen van nieuwsbrieven aan meerdere cliënten op basis van hun aangegeven interesses, het onder de aandacht brengen van bepaalde zaken bij potentiële cliënten uit het verleden, en het versterken van de persoonlijke aanpak door het sturen van bijvoorbeeld een verjaardagskaartje aan goede contacten e.d. Research Uiteraard heb ik hiervoor mijn research gedaan. Wat betreft de organisatie van e-mail verkeer heb ik in eerste instantie getracht de e-mails te synchroniseren door middel van Imap. Echter voelde het niet goed al mijn correspondentie op internet te zetten. Derhalve heb ik gekeken naar de mogelijkheden van een server. Afgezien van de hoge kosten voor een klein bedrijfje als die van mij, is er tevens het probleem met het synchroniseren tussen mijn computer en de server. Ik werk veelal in gebieden waar de internetconnectie prima is voor het sturen en ontvangen van een mailtje. Maar wanneer er grote bestanden worden gedown- of geupload is het einde zoek. Wat betreft het klantenbeheer heb ik geprobeerd dit in outlook bij te houden, echter werkte het versturen van grote hoeveelheden e-mails niet en het specifiek aangeven van interesses was niet mogelijk. Derhalve heb ik een excel sheet bijgehouden doch het handmatig invoeren van alle gegevens blijft een probleem. Na onderzoek op deze site ben ik afgestapt van mijn idee om MS Acces te gebruiken. Dit werd afgeraden omdat, als het niet goed gebeurt, je over onbepaalde tijd een keer ergens tegenaan loopt. MS Dynamics voldoet niet aan mijn eisen aangezien er niet automatisch een cliënt bestaand aangemaakt wordt. Het idee dat het onderdeel van Microsoft was, gaf mij een veilig gevoel. Vtiger beviel mij niet omdat het OS is. Het is voortdurend in ontwikkeling. Ik wil niet dat er continue aan mijn systeem gesleuteld moet worden. SugarCRM werd wel erg complex. Zaken als begrotingen en prognoses interesseren mij niet. Zoho leek goed te voldoen, echter vraag ik mij af in hoeverre dit te integreren valt met mijn e-mail cliënt. Yeshello lijkt mij tot noch toe de beste kandidaat. Excuses voor het lange verhaal, doch ik hoop dat ik op deze manier een goed inzicht in mijn situatie heb kunnen geven ten behoeve van een adequate oplossing. Ik ben niet bang om geld uit te geven. Immers, het is een zeer waardevolle investering voor mijn bedrijf. Het moet uiteraard wel in proportie blijven en bovenal nuttig zijn. In afwachting van jullie reactie. Mvg, Christian
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept