Allemaal bedankt voor de nuttige reacties.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de Rabobank en mijn klacht toegelicht.
N.a.v. het gesprek ben ik door de adviseur bedrijven teruggebeld. Mijn rekeningnummer is bij een verkeerde Rabobank vestiging terecht gekomen. Waarom is niet duidelijk. Er wordt toegegeven dat ik hierdoor schade heb, 500 euro is mijn schatting en voorstel. Helaas denkt de Rabobank hier anders over, de adviseur mag me 100 € coulance vergoeding aanbieden van de directie. Of ik moet met een betere onderbouwing komen van de schade. Hieronder mijn brief.
Wat is jullie advies, 100 euro afronden of verder uitzoeken en berekenen van de schade en een hogere vergoeding eisen? Ik vind 100 euro mager gezien alle problemen die ik heb gehad door het onverwachts wegvallen van een zakelijk rekeningnummer.
Aan: Rabobank xxxxx
T.a.v. Dhr. A. xxxxxxx
Betreft: Rekeningnummer xxxxx meerdere weken kwijt na integratie Bizner -> Rabobank
Hoogwoud, 23 maart 2011
Geachte heer xxxxx,
N.a.v. het gesprek met dhr. Van xxxxx 23 maart 11u stuur ik u hierbij mijn motivatie en schade onderbouwing betreffende rekeningnummer xxxxx.
Ik heb afgelopen zomer 2010 het formulier voor overname van mijn lopende rekeningen bij Bizner door de Rabobank verzonden.
Helaas heb ik moeten constateren dat hier iets niet goed is gegaan.
N.a.v. een telefoontje van een klant , ben ik er eind november 2010 achter gekomen dat stortingen naar dit rekeningnummer zijn geweigerd.
Ik heb direct contact opgenomen en dit aangegeven in een gesprek met mevr. (naam medewerkster rabo) (adviseur bedrijven) bij Rabobank xxxxx. Zij heeft mij geïnformeerd dat dit niet kon, en zou dit verder uitzoeken. In tussentijd heb ik een storting gedaan (01-12-2010 bedrag 0,01) vanaf mijn privé rekening xxxxxxxx.
Deze storting wordt tot mijn schrik 08-12-2010 teruggeboekt met omschrijving:
RABOBANK M-WESTFRIESLAND RETOUR, REK. NR. xxxxxxx LOOPT HIER NIET, KL.000
Ik heb opnieuw contact gezocht met de Rabobank, mijn vraag is toen in behandeling genomen.
Enkele weken, nadat mijn lopende rekening is “zoekgeraakt” krijg ik telefonisch bericht van de Rabobank, er is iets helemaal mis gegaan. Daarvoor wordt excuses gemaakt.
Helaas heb ik dan al de nodige (administratieve) maatregelen moeten nemen.
Ik heb daarmee lang moeten wachten omdat ik geen duidelijkheid kreeg van Rabobank.
Concreet:
- Wijzigen rekeningnummer op de site
- Boekhoudkundige aanpassing (ik had bewust twee rekeningen om de omzet te scheiden)
- Informeren (naam mijn bedrijf) klanten (de omzet van (mijn bedrijf) kwam binnen op deze rekening)
- Enkele klanten niet kunnen leveren (omdat ik geen duidelijkheid had over betalingen)
- Moeten uitzoeken welke betalingen zouden zijn geweigerd (van Rabobank heb ik ondanks de belofte geen overzicht van geweigerde betalingen ontvangen)
- Ideal omzet (wijzigen rekeningnummer en moeten uitzoeken welke omzetten niet
uitbetaald)
- Imago schade (er zijn meerdere betalingen retour gestort)
- Informeren bij Rabobank (meerdere telefoontjes en afspraken)
- Rente over niet ontvangen / later ontvangen betalingen
De door mij geleden schade schat ik hierdoor op 500,- euro.
Ik ben, zoals u zult begrijpen teleurgesteld over de gang van zaken betreft mijn rekening xxxx tijdens de overname door Rabobank.
Ik kijk uit naar uw reactie en vertrouw erop dat we hier op een goede manier uit komen.
Met vriendelijke groet,
(Mijn naam)
h.o. (mijn bedrijf)