sopper

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

sopper's trofeeën

  1. Beste forumgebruikers Ik heb een vraagje over het volgende, Enkele weken geleden heb ik een klant van mij een factuur gestuurd voor het herstellen van waterschade (schilderwerk)welke hun hadden opgelopen na een lekkage. Ik heb het werk echter nooit zelf gemaakt, maar hun hadden een factuur nodig voor de verzekering. Afgesproken was (mondeling) met hun dat wanneer hun het verzekeringsgeld zouden ontvangen ze mij het factuurbedrag zouden overmaken en ik het restant na aftrek van de BTW en inkomstenbelasting zou teruggeven zodat hun de schade zelf konden herstellen. Nu is het zo dat hun het verzekeringsgeld hebben ontvangen maar ze de factuur niet naar mij willen overmaken. Ik kan de verzekeringsmaatschappij inlichten dat er fraude in het spel is, maar eigenlijk ben ik helemaal klaar met die mensen. Hoe kan ik nu het beste een creditfactuur maken en wat moet ik hierin vermelden? En moet ik de creditfactuur ook naar de klant sturen? Alvast bedankt voor de reacties. Mvg. Ron
  2. Hartelijk dank allemaal! Het is me nu erg duidelijk. Groetjes, Ron
  3. Erg duidelijke berekeningen die jullie als voorbeeld geven, mijn dank! Maar ben ik nu verplicht om op mijn factuur naar mijn collega BTW verlegd te zetten? Of kan ik beter 19% BTW factureren? BTW verlegd zou wel makkelijker en logischer zijn. Nogmaals bedankt.
  4. Ik denk dat u mij verkeerd begrijpt. Wij factureren niet gezamelijk naar de klant. De ene klus neem ik aan en factureer ik dus naar de klant toe voor het overeengekomen totaalbedrag uit mijn eerder gestuurde offerte. De andere keer factureerd mijn collega dus naar een klant, we hebben dus ieder onze eigen klantenkring. We huren mekaar dus voor iedere klus in, maar niet tegen een vast uurtarief maar we hebben de afspraak de winst gewoon te delen.
  5. Hallo allemaal Vorig jaar ben ik gestart als zelfstandige (ZZP) en heb een eigen schildersbedrijf. Omdat ik het enorme werkaanbod niet meer alleen aan kon ben ik sinds vorige maand samen gaan werken met een oud collega. Deze oud collega is vorige maand dus zelfstandig geworden. Nu is het zo dat we dus allebei apart een schildersbedrijfje hebben en we hebben goede afspraken gemaakt dat we van elke klus de winst delen. Als schilder mag je op zowel arbeid als de gebruikte materialen 6% BTW factureren naar de klant wanneer de woning particulier bewoond word en de woning 2 jaar of ouder is. Nu zijn we op het punt dat we onze eerste 6% klus samen klaar hebben en dat we dus de winst zullen gaan verdelen en dus elkaar een factuur moeten gaan sturen. Alleen we komen er helemaal niet aan uit hoe we dit nu moeten gaan berekenen. We moeten namelijk eerst 19% BTW afrekenen bij de groothandel op onze ingekochte materialen. Kan iemand ons uitleggen hoe we dit nu moeten gaan berekenen? Graag aan de hand van een voorbeeld: Totaalfactuur naar de klant € 5.000 incl. 6% BTW. Van dit totaalbedrag gaat er € 588,- ex. BTW af voor de gebruikte materialen. Is het verstandig om elkaar BTW verlegd te gaan factureren? Of mag dit alleen bij zakelijke opdrachtgevers? Ik zou jullie erg dankbaar zijn. Groetjes, Ron
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.