Tec-nemer

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Laarweg 13, Ede, 6732DG, Nederland
  • Voornaam
    Bernard
  • Achternaam
    van de Krol
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Krol Installaties

Bedrijfsinfo

Tec-nemer's trofeeën

  1. De ervaring die wij als installateur hebben is dat inderdaad de opbrengst van de panelen gestegen zijn. De panelen van 230-250Wp (1meterx1,60meter) bestaan al een aantal jaar. Vorig jaar waren er aanbieders met panelen van 300Wp maar de afmetingen waren ook gelijk 1/5 groter. En dat is eigenlijk geen ontwikkeling van de techniek. Immers de opbrengst per m2 blijft nagenoeg gelijk. Sinds kort is er bijvoorbeeld een nieuw paneel wat in plaats van de gebruikelijk 250Wp nu ruim 330Wp opwekt! Dit heeft als voordeel dat een systeem kleiner, minder montagemateriaal, minder arbeidsuren heeft. Maar daaarnaast is de prijs nog wel hoger. Bovenstaand wordt alleen gebruikt als het dak te klein is voor de gewenste opbrengst. In de meeste andere gevallen is het paneel gewoon nog te duur. En wat de prijsdaling betreft. De prijzen zijn inderdaad gekelderd. Maar dit als gevolg van de markt die in tegenstelling tot Nederland, vrijwel overal krimpt. Waardoor er in China enorm veel overcapaciteit is, en dit als gevolg dat de prijzen dalen. ALs de markt wereldwijd aantrekt, dan kan de prijsdaling weleens over zijn.
  2. Vraag naar proefartikelen als je daarbij vertelt dat je zodra het bevalt meer wilt gaan afnemen en ze willen de moeite voor je doen om die voor dezelfde prijs verkopen, dan zou ik het wel durven wagen. Regel je de verzending van de proefartikelen zelf. Dan hebben beide partijen de indruk dat het serieus is. En kun je met weinig de mist ingaan. Het enigste is dat je proefartikelen redelijk duur zijn door de verzendkosten. Maar ja als het goed is en het slaat aan. zijn die kosten ook zo verdiend. Hebben ze wel een keurmerk o.i.d. (ik weet niet hoe dat in de kledingbranche is) dat geeft ook al meer zekerheid.
  3. heb je geen contact met een facility manager, dit heb ik namelijk bij een aantal grote opdrachtgevers. Deze managers kunnen veel voor je doen! Zelf heb ik hier ook aandacht aan besteed met als gevolg dat rekeningen nu een betalingstermijn van max 2 weken hebben. Dat is dan ook echt uniek! en dan zijn het vaak redelijk grote rekeningen.
  4. In mijn branche (elektrotechniek) gaat zoiets nooit maar dan ook never nooit werken! en wie ik zelf ook bel, tijdens kantooruren verwacht ik wel dat de telefoon opgenomen wordt of dezelfde dag teruggebeld wordt! Mijn telefoon en mobiel staan altijd aan! in geval van storing als er bijvoorbeeld bij de klant een machine uitvalt, dan kan ik de telefoon maar beter opnemen wil ik die desbetreffende klant behouden! Voor zulke klanten betekent het geen machine = geen productie! En in geval van storing betekent dat ook snel kunnen schakelen, proberen binnen een uur ter plaatse te zijn. machine te repareren, bij gebrek aan onderdelen, afhankelijk van de situatie, een koerier zien te regelen etc. dit kan dus op elk moment gebeuren bij bedrijven die 24uur per dag draaien. (toevallig afgelopen week 18uur achter elkaar gesleuteld. was ik rond 02:00 uur thuis en om 04:30 ging de wekker weer!) Maar in geval van storing hanteren we dan ook een ander uurtarief! en daar wordt ik achteraf weer blij van! :)
  5. helemaal met hans eens. Met die gedacht ben ik ook dit jaar begonnen. Nog geen dag thuisgezeten. werkweken van 60uur gemaakt! ik val van het één in het ander, en het loopt soms raar. Maar dat is ook het prachtige van een eigen zaak. Je moet er 200% voor gaan. Maar dat moet je in elke tijd.
  6. Dit is volgens mij echt een geval van de betaling zo lang mogelijk rekken met allerlei smoesjes om voorlopig en liever helemaal niet te hoeven betalen. Gewoon er bovenop zitten! herinnering sturen. Alles via email bevestigen. Opslaan. en tenslotte de deurwaarder erachteraan. Je moet niet soft zijn. dat zijn ze ook niet naar jouw toe. Gewoon erachteraan gaan. Sorry als het wat cru overkomt! maar ik heb dit vaak genoeg meegemaakt, maar dan in de bouwsector, en daar gaat het precies zo. Alles opleveren, maar dan komen de klanten ook nog met honderden zemelpuntjes. Eventueel kun je nog bij een kredietbeoordeler een rapport opvragen over het betaalgedrag. Als dit al niet zo best eruitziet, zou ik er echt werk van maken.
  7. Goedendag, Mijn naam is Bernard, . Lees al een hele tijd mee, en sinds kort geregistreerd. Het is toch wel zo netjes om me voor te stellen. Heb weinig kennis van financiële zaken, (heb ik accountant voor) maar vind het interessant om mee te lezen, en ik steek er nog wat van op. Heb een eigen zaak in de elektro/datatechniek. Wat prima draait! Duurzame energie is in ons vak aan de orde van de dag. En we streven ernaar om duurzame installaties te leveren met het oog op de toekomst. Dit gedeelte van ons vakgebied staat denk ik nog in de kinderschoenen en gaat nog een stormachtige groei meemaken. En voor dat dit gebeurt proberen we bekend te zijn in de markt, met onze installaties maar ook met producten die nu nog ideeën zijn! Iedereen succes met zijn business! Groet
  8. MDP, Na 1 maand heb ik ook de naam gewijzigd. even langsrijden is het makkelijkste! met 5 minuten sta je weer buiten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.