raymondo

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

raymondo's trofeeën

  1. Kijk eens naar Bork (www.bork.nl). Zij verzorgen kassa systemen, barautomatisering en sinds kort ook een systeem voor management en boekhouding in je horeca zaak die gekoppeld is aan de kassa systemen. Kortom een geautomatiseerd systeem, hierdoor kun je jezelf dus richten op je core business.
  2. Bedankt voor je reactie en advies. Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, dat realiseren wij ook. Gelukkig zijn we al heel ver en zijn er nog maar een aantal zaken waar we nog van gedachte moeten gaan en informatie over moeten in winnen om van start te kunnen gaan. Kun je misschien iets meer vertellen over nominale waarde en agio? Dat hoor ik namelijk vaker, maar heb mezelf hier nog niet helemaal in verdiept. Ik neem aan dat dit van belang is om de waarde van het bedrijf en aandelen te bepalen?
  3. Ik heb me laten vertellen dat dit op deze manier mogelijk is, je krijgt namelijk certificaten voor stemrecht aandelen en winstrecht aandelen. En het is mogelijk om in de contracten een clausule op te nemen waarin staat hoeveel % winst en stemrecht je bezit. De handelsnamen worden omgezet in werk bv's en de VOF wordt omgezet naar een holding. Het is volgens mij een kwestie van de VOF uitschrijven en de holding structuur oprichten met de handelsnamen van de VOF. Het gaat om een risico kapitaal en daarom geeft de bank niet gemakkelijk een lening af. De bank was van mening dat de investering voor hun op dit moment een te grote risico is. Daarnaast houden wij niet van "lenen" en gaan we dus liever in zee met investeerders. De franchise ondernemers zijn niet hetzelfde als de beoogde investeerders, dit staat dus los van elkaar. De investeerders investeren in ons bedrijf zodat we wereldwijd kunnen doorgroeien. Over een jaar zullen wij ondernemers benaderen om een franchise aan te gaan. Omdat er nu heel veel wordt geïnvesteerd door ons en de investeerders, hoeven de franchise houders dan veel minder te investeren.
  4. We hebben momenteel een constructie bedacht (die binnenkort wordt opgericht) bestaande uit een holding met daaronder diverse werk BV's. De holding zal 100 % van haar aandelen overdragen aan een STAK (stichting administratiekantoor). Op deze manier kunnen we de aandelen splitsen in stemrecht en winstrecht aandelen. Wat betreft wat er nu is: Eigen vermogen, pand, inventaris en binnenkort dus de gehele holding constructie. We zijn begonnen als een V.O.F. met diverse handelsnamen. Dit gaan wij nu opsplitsen/uitbreiden naar een grote holding. Het pand en de inventaris wordt overgedragen aan een "soort van" faciliteiten beheer BV (die we oprichten). Vanuit de faciliteiten beheer BV wordt de inventaris en pand(en) verhuurd aan de werk BV's. Deze constructie hebben we bedacht, omdat we binnen nu en 1 jaar andere mensen de kans gaan geven om een franchise onderneming te starten (zowel nationaal als internationaal). Deze franchise ondernemingen zullen de benodigde inventaris en eventueel panden huren van de faciliteiten beheer BV. Op deze manier zien alle franchise ondernemingen er hetzelfde uit omdat de faciliteiten beheer BV dezelfde spullen levert.
  5. Het is een nieuw bedrijf en wij zaten te denken aan het volgende: Geschatte waarde van het bedrijf is € 800.000,- (ivm inventaris, pand, concept etc...), elk aandeel gaat € 100,- kosten, dat betekend dat het bedrijf 8.000 aandelen heeft. Mag ik zo rekenen of moet dit op een andere manier?
  6. Beste Forumleden, Omdat ik samen met een partner een grote holdingconstructie ga opzetten, zijn wij onszelf nog beter aan het verdiepen in bepaalde zaken. Één van deze zaken is het aandelen systeem. Wij hebben er voor gekozen om 50 % van de aandelen (met 49 % stemrecht en 60 % winstrecht) aan diverse investeerders te geven. De Investeerders zullen minimaal € 400.000,- inbrengen in de holding. Onze vraag is dan als volgt. Mag, kan en is het verstandig om het bedrijf dan te schatten op een waarde van € 800.000,- En hoeveel aandelen mogen we weggeven? Zit hier een bepaalde regel aan of mag je zelf bepalen hoeveel 1 aandeel waard is? Dus laten we zeggen, wij schatten ons bedrijf op € 800.000,- en elk aandeel kost € 100,- dan betekent dit dat we in totaal 8.000 aandelen hebben. Is dit correct of zie ik dit helemaal verkeerd? Met vriendelijke groet, Raymondo
  7. Bedankt voor je reactie. Reeds hebben we een aantal investeerders gevonden voor ons project. Hiermee zijn we overeengekomen dat zij aandelen ontvangen zonder stemrecht en dus alleen winstrecht (om de investering + winst terug te krijgen). Dus leek het ons noodzakelijk om een STAK op te richten zodat de aandelen gesplitst kunnen worden. Bent u na aanleiding van dit verhaal nog steeds van mening dat een STAK een brug te ver is? Zo ja, heeft u hier eventueel een andere oplossing voor? Om nog even dieper in te gaan op de stichting. Is het mogelijk om een BV aan te stellen als bestuur van een stichting of moet het bestuur van de stichting personen zijn. Wat betref de Faciliteiten Beheer BV; Als ik het goed begrijp moet ik een holding oprichten met daaronder werk bv's waarvan 1 werk bv een Faciliteiten Beheer BV is? Kan ik vanuit andere werk bv's (die onder de zelfde holding vallen) faciliteiten huren van uit de Faciliteiten Beheer BV? We richten deze constructie op omdat er in de toekomst meerdere bedrijven opgericht worden (franchise) welke bepaalde inventaris nodig hebben die vanuit de Faciliteiten Beheer BV gehuurd kunnen worden. Met vriendelijke groet, Raymondo
  8. Beste forumleden, Momenteel zit ik samen met een partner in de ontwerp en oprichtingsfase van een holdingstructuur. Het idee is om een holding op te richten met daaronder diverse werk bv's. De aandelen van de holding wordt beheerd door een STAK, zodat we in de toekomst aandelen kunnen uitgeven aan bijvoorbeeld investeerders, werknemers etc... Nu hebben we ergens gelezen (helaas niet terug te vinden) dat het mogelijk is om de faciliteiten (inventaris, panden etc..) van de bv's onder te brengen in een Faciliteiten Beheer BV. Indien dit mogelijk is, vroegen wij onszelf af: Hoe gaat dit in z'n werking? Moet er geld vanuit de holding naar de Faciliteiten Beheer BV overgedragen worden om vervolgens faciliteiten aan te kopen. Waarna deze faciliteiten "verhuurd" worden aan de werk bv's? Of mag er geld worden gebruikt uit de werk BV's om inventaris aan te kopen? En is het verstandig om de Faciliteiten Beheer BV onder te brengen in de holding of als zelfstandige te houden? Tevens vroeg ik me af of een BV ook als eigenaar/bestuur kan functioneren van een STAK. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Met vriendelijke groet, Raymondo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.