Carter Business Development

Senior
  • Aantal berichten

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam

Carter Business Development's trofeeën

  1. Ik las zojuist deze interessante thread over het Pay As You Want prijsmodel. Logowerkplaats heeft dezelfde ervaring als ik, schrijft hij/zij: "Ik merk dat het voor mensen onduidelijk is, krijg eigenlijk altijd een vraag over hoeveel er nu betaalt moet worden." Dat is dus ook mijn ervaring geweest. Daarnaast schrijft Logowerkplaats: "Hierom heb ik een tabel gemaakt met wat richtprijzen. Met het Pay what you want principe ga ik in ieder geval door." Ook dit hebben we gedaan, maar in ons geval bleef de door de klant bepaalde prijs zeer laag (2 euro ongeveer) of men liep weg. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de propositie juist is. Ja, je kunt via Google soms antwoorden vinden, maar dit geldt niet voor iedereen. Het is bekend dat laagopgeleiden in het algemeen minder vaardig zijn in het gebruik van Google dan hoogopgeleiden (zie Knowledge Gap Hypothesis). Daarnaast kan het soms lang duren voordat je het antwoord vindt, omdat je in eerste instantie niet op de juiste pagina's aankomt. Bovendien weet je niet zeker of de informatie die je gevonden hebt betrouwbaar is. Dus, ja, mensen willen betalen als ze face to face kunnen contact hebben met de expert, maar ik denk ook als ze telefonisch contact (zoals het telefonische spreekuur met de dierenarts) of online contact kunnen hebben. De toegevoegde waarde, en dus de prijs, neemt hiermee wel af als je van de ene communicatievorm naar de andere overgaat. Is er iemand die het hiermee eens is, of in ieder geval denkt dat het concept met enige tweaking succesvol kan zijn?
  2. Norbert, ik kan lezen... Wat ik wil zeggen is dat je prijsmodellen (en de prijs zelf) en de dynamiek van conversies niet door elkaar zou moeten halen. Je kunt namelijk een effectief prijsmodel hebben met marktconforme prijzen en een passend aanbod, maar als je website slecht ontworpen is, dan maak je nog steeds weinig omzet. Ik zeg nu dat het zelf helemaal bepalen van de prijs voor de consument te ingewikkeld is. Ik heb gezien dat klanten ofwel afhaken ofwel de minimale prijs (1,20 euro in mijn geval) willen betalen. Het werkt blijkbaar niet.
  3. Waarom concludeer je dat het prijsmodel van vaste prijzen niet werkte? Waarop baseer je dat? Het schijnt te liggen aan het feit dat de betreffende pagina niet goed genoeg converteerde. Ik heb wat aanpassingen aangebracht en moet de komende weken zien wat de conversie gaat worden. De conversie in de eerste stap van de 'funnel' ligt nu in ieder geval rond de 10-12%. Dus 10% van de bezoekers stelt een vraag. Natuurlijk zal verdere optimalisatie in die stap nodig blijven zijn.
  4. Inmiddels ben ik weer aan het werk. Ik heb de experts gevraagd om hun foto en naam te plaatsen op VraagDeExpert.nl. Enkelen hebben dit reeds gedaan. Zie: http://www.vraagdeexpert.nl/gebruik/ontmoet-de-experts/ De tijdelijke foto's zijn inmiddels weggehaald. Het prijsmodel dat eerder door enkelen van jullie is voorgesteld (waarbij de klant helemaal zelf bepaalt hoeveel hij wil betalen) werkte niet. Schijnbaar wil de consument gemakkelijk een keuze kunnen maken, en niet zelf moeten bepalen hoeveel hij nu zou moeten betalen. Hij wil niet erover nadenken, dus moet het simpel blijven. De vaste prijzen zijn weer terug op de site.
  5. Ik heb door ziekte vertraging opgelopen in het proces. Ik lig in het ziekenhuis en ben aan het herstellen. Ik hoop over enkele weken weer aan de slag te gaan. Ik wist niet dat dit zo belangrijk voor jou was en dat je tijd hierin zou stoppen, Wouter. Je moet even geduld hebben...
  6. De afgelopen jaren heb ik veel geld verdiend met business development aan ICT bedrijven (B2B). Daar gingen het om IT producten en diensten, een hele andere tak van sport. Op dit moment ben ik dit langzaam aan het afbouwen en heb veel geïnvesteerd in VraagDeExpert. Er is veel nagedacht over het concept, en veel tijd is in de ontwikkeling van de site gestopt. Ik heb zoals gezegd een soft launch gedaan en ben nu 'in het veld' de site aan het testen en feedback aan het verzamelen. Qua marketing is er nog niets gedaan. Internationaal zijn er overigens een paar zeer succesvolle bedrijven (100+ miljoen euro omzet) die een vergelijkbaar concept hebben. Het idee is dus goed, de uitwerking is er bijna :-) Absoluut een goed idee. Ik ga dit verder onderzoeken en wellicht realiseren. Dit staat hoog op het wensenlijstje. Ik moet echter eerst voldoende experts binnen hebben om dit mogelijk te maken. Dank voor jouw waardevolle feedback, HIghio! Ook de rest bedankt voor jullie tijd. Ik ga met alle ideeën nu aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte.
  7. - Kun je een hondje van 6 jaar nog leren in een bench te zetten? - Zijn er spuitjes tegen teken op Maltezer hondjes? - Wanneer gaat een Engelse bulldog pup leren lopen? - Mijn ex-partner heeft met mijn auto een aantal verkeersboetes gehad en tot heden niet betaald. Nu ben ik tijdelijk bij mijn moeder ingetrokken en ben op haar adres ingeschreven. Nu heb ik een brief gekregen met de aankondiging dat ze volgende week dinsdag beslag komen leggen op mijn moeder's huis! Ik heb het geld zelf niet, m'n ex ook niet. Wat kan ik doen? - Mijn hond heeft een stuk plastic van de hondeleverworst opgegeten die op de grond was gevallen. Kan dit kwaad? Goede vragen toch?
  8. En noem het dan 'pay what you want' en je hebt opeens een model wat een stuk meer levensvatbaar is. Gewoon na het ontvangen van het antwoord vragen wat men wilt betalen en wieweet betaalt men veel meer dan 6 euro. Het motiveert de experts ook veel meer om uitgebreid antwoord te geven, want dan vangen ze waarschijnlijk veel meer dan de 6 piek (minus commissie voor jou?). Highio en Wouter, prima idee! Ik had dit ook in het hoofd zitten, maar 'durfde' niet ermee aan de slag te gaan. Toch maar doen dus! Zou het goed zijn om dit principe toe te passen, maar waarbij de klant het antwoord ontvangt nadat hij 'gedoneerd' heeft?
  9. Mee eens. Vandaar eerst feedback van verschillende bronnen verzamelen, website/business model aanpassen, ervaring opdoen en dan echt live gaan met marketing en PR.
  10. Ik heb marktonderzoek verricht (vanuit business development is dit een van de dingen die ik regelmatig voor mijn opdrachtgevers doe) en weet dat er behoefte is. Mijn vraag is daarom: waarom stellen bezoekers wel een vraag op de site, wetende dat ze moeten betalen om het antwoord te krijgen, maar betalen vervolgens niet?
  11. Het doel van dit onderdeel van HL is toch om meningen en kritieken op (nieuwe) websites te krijgen? Dan maak ik er ook gebruik van, vooral als het gratis is. Maar toch zal ik ook voor de kennis van experts (onder andere usability) willen betalen omdat ik weet dat ik van een dergelijke expert veel meer waarde ontvang dan van een forum zoals HL. Ik probeer via feedback van HL'ers maar ook van anderen te achterhalen wat de kritieke issues zijn, zodat ik deze aan een expert kan voorleggen om ze op te lossen.
  12. Dank, Dennis, ik ga kijken hoe ik dit anders ga communiceren.
  13. Hoi Peter, Hier heb ik ook aan gedacht. De autoriteit is inderdaad een issue op dit moment. Het probleem van gratis is dat mensen ook vragen gaan stellen die niet serieus zijn. Je krijgt dus 'vervuiling' op de site. Bovendien, iets wat gratis is, wordt vaak gezien als iets van lage kwaliteit. Oftewel, als het te mooi is om waar te zijn, kan niet goed zijn. Of denk je er toch anders over?
  14. Dag Dennis, Dat is goede feedback, dank hiervoor. Het stellen van een vraag op de site kost vanaf 6 euro, aan een dierenarts in het bijzonder vanaf 18 euro. De kosten lopen op als je een uitgebreider antwoord wilt hebben en/of veel haast hebt. Een telefonisch consult kost gemiddeld ook 18 euro (soms meer, soms minder). De voorwaarde van een dergelijk consult is dat je ingeschreven moet staan bij die dierenarts. Bovendien is men enkel zeer beperkt telefonisch bereikbaar (bijvoorbeeld tussen 8.30 en 9u). De meeste dierenartsen bieden niet eens een telefonisch consult. Als je dan een consult op afspraak wilt, dan kost dat gemiddeld 37 euro (soms meer, soms minder). Buiten kantooruren, dus 's avonds en in het weekend, loopt dit tarief gemakkelijk op tot 65 euro of zelfs meer. Als je de dierenarts persoonlijk wilt bezoeken, zul je eerst een afspraak moeten maken die meestal na enkele werkdagen plaatsvindt. Vervolgens moet je er naartoe rijden met je huisdier. Veel gedoe allemaal. De besparing ligt dus soms heel duidelijk in de prijs, maar ook in het gemak en de responssnelheid. Voor alle duidelijkheid, deze website vervangt niet alle consulten op afspraak, maar ik geloof wel dat er veel vragen zijn die gemakkelijk op VraagDeExpert.nl beantwoord kunnen worden. Dit nu wetende, wat zou je me aanraden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.