Beste marketeers,
Ik ben student CE jaar 4 en ga afstuderen. Mijn opdracht is het schrijven van een marketingplan voor een grote keukenzaak met als doel om deze keukenzaak beter in de markt te zetten en daarmee de omzet te verhogen.
De opzet van mijn scriptie MOET zijn:
- probleemformulering
- theoretisch kader
- conclusies / aanbevelingen
- haalbaarheidsanalyse / implementatie
- verantwoording onderzoek
Het schrijven van een strategisch marketingplan is mij uiteraard bekend. Dit bestaat uit de volgende onderdelen:
- Marktdefinitie
- Voorlopige marketingdoelen
- Interne analyse
- Externe analyse ---> afnemersanalyse, bedrijfstakanalyse, concurrentie-analyse en distributieanalyse.
- SWOT-analyse
- Formuleren definitieve marketingdoelen
- Bepalen instrumentdoelstellingen
- Marketing actieplan
Mijn vraag is:
Hoe schrijf ik een marketingplan in de vorm van een scriptie
Theoretisch kader... hoe kan ik dat gebruiken in dit verband?
Alvast hartelijk dank voor de input!