PMS

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  1. Als je ervan overtuigd bent dat je goede producten hebt lijkt het mij geen slecht idee om Google Adwords te nemen. Die mensen zijn sowieso al op zoek naar schoenen, je hebt bij hen meer kans dat je je producten verkoopt.
  2. Topics als deze openen is ook een goede reclamestunt, ik heb een bestelling geplaatst hierdoor, he he. Verders misschien een ideetje om naar fora etc te gaan waar mogelijke doepgroepen aanwezig zijn en daar steeds voorzichtig je producten aan het licht brengen. Je zult er geen duizenden klanten van krijgen allicht, maar het is wel lekker low budget, he he.
  3. Management, Economie, Recht. Deze heb ik doorgelezen, staan wel nuttige dingen in. Reden dat ik dit topic open is om te kijken over er nog verfrissende nieuwe ideetjes zijn.
  4. Jep, ik zit vol ideeën, laten we het daarop houden... Nee eh. Mijn mailing service zou te veel tijd in beslag nemen naast de studie zodirect. Daarnaast zou ik bij die te veel afhankelijk zijn van anderen (bezorgers), gezien ik in mijn eentje geen 30.000 brievenbussen kan coveren. Dit idee (boodschappendienst) acht ik reëeler. Betreft je serieuze vraag: ik denk een uur of 20. Enkele bezorggebieden wil ik straks uitbesteden aan chauffeurs (vrienden) mocht het een succes worden. Heeft u tips/opmerkingen/kritische vragen?
  5. Beste Ondernemers, Ik ben Tom, jong (19) en zeer geïnteresseerd in het vak ondernemen. Op het moment werk ik anderhalf jaar om mijn studie straks te kunnen betalen zonder schulden e.d. (ik moet alles zelf betalen, van eten tot huur, krijg niets van mijn ouders, vandaar). Nu wil ik naast het werken een onderneming beginnen. Niet met het oogpunt op 'dikke winst', maar meer voor de leuk en de ervaring. Al moet het wel wat winst gaan draaien natuurlijk, he he. Mijn idee is als volgt, ik wil een boodschappendienst beginnen, hier lokaal. Ik woon in een omgeving met veel ouderen, een goede doelgroep hiervoor op zich. Ik zal zo specifiek mogelijk mijn plan proberen samen te vatten: De klant geeft door wat zij nodig heeft door middel van een digitale of schriftelijke bestelbon. Deze kan ingeleverd worden via de e-mail, post, of de voorgaande bezorgdag. Of ik kom ze van te voren halen 's ochtends, daar ben ik nog even over aan het nadenken. De bestelbon zal de gegevens van de klant staan (naam, klantnummer, postcode, gewenste supermarkt). Daaronder een soort van tabel met daarin product - merk - aantal. Als ik alle bestelbonnen binnen heb voor de bepaalde bezorgdag ga ik deze sorteren op supermarkt, en dan supermarkt per supermarkt af. De producten wil ik gaan vervoeren in (koel)kratten met labels/stickers erop van de klantnummers. De kratten met boodschappen bezorg ik bij de mensen thuis in mijn Citroën Berlingo (bestelwagen). Hier wil ik ook een sticker o.i.d. op plakken met mijn bedrijfsnaam, slogan en contactgegevens. De presentatie van mijn onderneming wil ik helemaal in orde hebben, het moet er goed uit zien. Over de betaalwijze ben ik ook nog aan het nadenken. Voor de dienst an sich wil ik drie mogelijkheden invoeren. 1/ contact, cash, aan de deur. 2/ strippenkaart. 3/ abonnementsvorm (maandelijke betaling, automatische incasso). Voor ouderen wil ik een lagere prijs gaan instellen. Naamsbekendheid geven wil ik doen door te gaan flyeren straks. Lijkt mij het goedkoopste en doelgerichtste in het beginstadium. Eventueel naast de boodschappen ook orders proberen aan te nemen voor lokale wijnhandels e.d. Mocht het een succesje gaan worden, wil ik eventueel een chauffeur (vriend) laten rijden. Ik zat te denken aan een overeenkomst van opdracht hiervoor als contractvorm, lijkt mij het makkelijkste. Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Bedankt alvast! Tegelijk heb ik nog een vraagje. Stel, ik zou 5,00 voor mijn dienst vragen. Hoeveel belasting moet ik daarvan afdragen? 30%? Over fiscale zaken weet ik erg weinig. Groet, Tom
  6. Hoi, Bedankt voor jullie reacties. De stuksprijs die ik de bezorgers ga geven zal verschillen. Ik wil uitgaan van ongeveer 4-5 euro per uur. In de wijken die ik in gedachten heb zal je dan gemiddeld uitkomen op 2.5 cent per stuk. Verder is er een groot verschil tussen een reclame in een krant en wat ik aanbied. Waarin ik mij onderscheid van de meeste andere bedrijven is dat ik de flyers los ga laten bezorgen. Dus niet in een plastic bundel. Oftewel, een echte eyecatcher; mensen zien de folder sowieso. Of ze hem lezen is een tweede, maar ze zien hem dus sowieso. Het is aan de klant om de folder zo interessant te maken dat de consumenten erop in gaan. Mijn prijzen zijn reëel, daar twijfel ik verder niet aan. Ik heb in een week of 4 tijd 3 mensen gehad die mij vroegen of ik hun folders wilde verspreiden voor 7 cent per stuk. Hier konden ze dan weer een % van aftrekken o.i.d. zeiden ze. Ps. ik woon in het Gooi, allicht dat dat het verschil is dat ze meer betalen, dat weet ik niet natuurlijk. Ik wil zo veel mogelijk bezorgers in dienst hebben die gewoon hun vaste wijkje(s) hebben. Dit op basis van een OVO. Eventuele open wijken fixen wij zelf. Ik speel zelf met het idee om een lokaal gratis krantje te strikken, zodat de bezorgers in ieder geval wekelijks wat te doen hebben. Dan wil ik het eigenlijk zo gaan spelen: Bezorgers Jan heeft wijk x. Wijk x heeft 200 brievenbussen, en kan gedaan worden in een uurtje. 200 x 2.5 = 5.00 Nu wil ik het zo gaan doen, dat als er een flyer bijkomt, deze bezorger 2,50 extra krijgt. Voor hem mooi meegenomen, kleine moeite om die flyer meteen even mee te nemen, voor mij een actie waar ik het 'grote(re)' geld mee pak. Dit is globaal wat ik wil, maar ik heb hier een hele stapel vol met aantekeningen ghehe. Hopende voldoende informatie gegeven te hebben zo.
  7. Hoi, bedankt voor je reactie. Wel, ik heb wat geïnformeerd. Ik heb daaruit besloten 5 cent per flyer te willen vragen. De kosten zullen laag blijven in 't begin, gezien wij een hoop zelf willen doen, alleen het lopen dus niet (tenzij er open wijken zijn uiteraard). Ik ga hiervan uit: 30.000 x 0.05 = 1500.00 (omzet) 30.000 x 0.025 = 750.00 (bezorgkosten) €50,00? brandstof Verdere kosten zullen promotiemateriaal zijn, een belastingconsulent(e), eventueel andere dingen waar ik geen weet van heb. Voor het gemak trek ik hier een halve cent per flyer voor af, hopelijk is dat reëel. Dan kom ik uit, als ik het goed heb, op dit: 30.000 x 0.05 = 1500.00 (omzet) - 30.000 x 0.025 = 750.00 (bezorgkosten) - 30.000 x 0.005 = 150.00 (overige kosten) ________________________________ Brutowinst: 600.00 - 30% belasting: 180.00 ________________________________ Nettowinst: 420.00 Nu vraag ik mij af of dit juist is... het zal allemaal niet neer zijn gezet zoals het hoort, maar hopelijk wel begrijpelijk :p. Dit zal dan de omzet zijn per klant.
  8. Niemand die mij kan helpen? Heb ik iets onduidelijk verwoord misschien? :( Zou kunnen, ik ben een beginnende ondernemer (19 jaar), maar het interesseert mij heel erg.
  9. Beste lezers, Graag zou ik een bezorgdienst willen oprichten. Een bezorgdienst die zich richt op huis-aan-huisproducten (flyers, clubblaadjes, etc.). Nu vraag ik mij af wat de kosten zijn hiervoor. Stel, ik vraag aan mijn klanten 5 eurocent per flyer, en ik geef bezorgers (zat te denken op OVO-basis) 2.5 eurocent per flyer. Hoeveel houd ik over als nettowinst? Uiteraard zal ik wat overige kosten hebben zoals de benodigde brandstof voor het vervoeren van de flyers naar de bezorgers. Verder wil ik ermee beginnen vanuit een schuurtje o.i.d., dus erg veel kosten zal ik niet hebben denk ik. Hopelijk kunnen jullie mij wat duidelijkheid geven, want ik wil wel graag weten of mijn idee reëel is. _______________ Een wat uitgebreidere omschrijving voor zij die het interessant vinden: Mijn bezorggebied begint met +- 30.000 brievenbussen. Hier wil ik bezorgers voor gaan vinden, en uiteraard klanten. Klanten wil ik werven door lokale ondernemingen (pizzeria's, sportverenigingen, noem maar op) te benaderen. Vraagprijs per flyer is 5 cent, de bezorgers wil ik ongeveer 2.5 cent geven. Dit wil ik samen gaan doen met een collega van TNT, voor hem is er straks geen werk meer daar, maar hij wil dolgraag iets in deze branche blijven doen. Hoe dan ook, dit is waar we mee willen beginnen, met oog op uitbreiding. Bezorgers willen we in dienst nemen door middel van een OVO; overeenkomst van opdracht. Als er vragen zijn hoor ik het graag, ik kijk uit naar jullie antwoorden. Groet, Tom
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.