Tiptop

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Tiptop's trofeeën

  1. Ps. Als ik overigens ook maar het idee had dat het nog iets zou uitmaken, was ik wel een gesprek aan gegaan, maar denk dat de verhoudingen daar te scheef voor zijn komen te staan. Bedankt voor je inbreng, John ;)
  2. Tiptop

    The Apprentice.

    Leuk, ik ga kijken, bedankt!
  3. Bijna, op moment dat ik opstapte heb ik natuurlijk al twee keer gemaild met het verzoek om meer duidelijkheid. Toen onderschepte ik een email waarin stond aangegeven dat het intern ingevuld zal gaan worden. Ik zonder contract, wilde alleen weten binnen welke periode en of dit bevestigd kon worden, bijvoorbeeld als einddata op een contract. Dan kan ik namelijk ook gewoon lekker verder. In praktijk betekent dit dat mij is gevraagd om "gewoon" door te werken, terwijl de omstandigheden er helemaal niet naar waren. De eindklant was namelijk nog in beraad over wat zij zou gaan doen. Bijvoorbeeld één van haar eigen medewerkers, met een contract voor onbepaalde tijd, in te zetten. De conclusie dat ik voor de lusten ging, is wellicht voorbarig. Mijn instelling was om de opdracht netjes af te ronden. Maar dit leek alsof ik voor een uitzendbureau werkte en daar heb ik als ondernemer natuurlijk niet voor gekozen.
  4. Eerlijk gezegd was dat de reactie waar ik op hoopte. Het is een behoorlijke bluf. Maar feit is dat zij het mij voorlopig misschien moeilijk kunnen maken. Misschien schrijf ik, want ik laat mij nooit als calimero behandelen. Dat het voorgaande contract dan mee gaat is meestal wel het geval, dan zou ik wel contractbreuk hebben gepleegd, gezien ik mij daarmee niet aan het opzegtermijn gehouden heb. Maar gok nog steeds op die ene zin in het contract onder "Duur van de overeenkomst". Feit is namelijk dat zij mij geen toezegging hebben gedaan, dus kun je ook niet echt spreken van een mondelinge overeenkomst en nog eens schriftelijk benadrukt dat ik geen idee heb onder welke voorwaarden ik werk. Al met al, denk ik toch dat ik sterk sta. Hoop dat hier meer reacties op komen. Johan, jij nogmaals bedankt! Ttje
  5. Hi Johan, Dank je voor de reactie, wat fijn! Nu in reactie op jouw vraag, de eindklant is inderdaad niet mijn opdrachtgever. Er spelen twee contracten; Mijn opdrachtgever sluit een contract af met hen klant, c.q. de eindklant en mijn werkplek. Ik sluit een contract af met mijn opdrachtgever, die verlening heb ik vervolgens niet gekregen, maar wel doorgewerkt. En ja, er staat een clausule in het vorige contract dat ik aansprakelijk kan worden gesteld voor enige schade. Maar ook Deze overeenkomst gaat in per 3 februari 2011 en geldt voor de duur van het project, maar eindigt in ieder geval van rechtswege op 31 maart 2011. Overigens heeft de eindklant, mijn uren geaccordeerd in een urensysteem en daarmee bevestigd dat ik de uren gewerkt heb. Dat is hier ook niet de kwestie, de kwestie is de vraag of ik zonder contract en na twee schriftelijke verzoeken naar een contract, op een willekeurige dag kan opstappen.... en alsnog mijn factuur betaald krijg! Zij willen mij namelijk "in gebreke stellen" om de reden dat ik ben opgestapt en klaarblijkelijk een opzeggingstermijn zou hebben, daar ik weer ben opgestapt omdat ik maar niets op papier of toegezegd kreeg. Groeten, Tt'tje
  6. Dag allemaal, Gisteren heb ik een half uur met een jurist via 't Kvk gebeld, over mijn juridische vraag, maar sinds ik vandaag wél mijn contract voor mij liggen..... hoop ik via deze weg meer juridisch informatie in te kunnen winnen. Tijdelijke opdrachten neem ik aan op gebied van projectmanagement, als zelfstandig. Vaak doe ik dit dan via bemiddelingsbureaus. Het bureau waar ik het nu mee te maken heb, werkte ik vijf maanden voor. Mijn tweede opdrachtovereenkomst liep af op 31 maart 2011. Na een week vakantie in april heb ik met hen gebeld. Zij moesten nog één en ander uitzoeken. Ik kon gewoon blijven werken en natuurlijk werd ik gewoon uitbetaald. Wat blijkt nu, zij ontvingen van de eind klant, een niet rechtsgeldig opdrachtovereenkomst. Dit ging allemaal buiten mij op. Waar het nu op neer komt is dat ik weken later nog steeds geen idee had van wat zich afspeelde. Maar al wel bekend met de houding van het bemiddelingsbureau ten opzichte van ZZP’ers; risico's die zijn voor de ondernemer. Maar dan ook alle risico's het liefst. Dan heb ik het eind april gewoon gehad en stuur een mail of zij mijn opdracht willen legaliseren, liefst met een einddata en aangeven onder welke voorwaarde. Een week later nog geen reactie. Het is al wel bekend dat zij plannen hadden om over te gaan naar een interne medewerker, één waarmee mijn opdracht zou komen te vervallen. Wanneer zij zou gaan beginnen was niet bekend, Ik ben opgestapt. Nu weigert het bemiddelingsbureau de factuur van de door mij, honderd gewerkte uren uit te betalen. Schadevergoeding noemen zij dit en enige overige schade zullen zij ook op mij proberen te verhalen. Nu lees ik mijn contract en hierin staat de volgende regel opgenomen; Duur van de overeenkomst Deze overeenkomst gaat in per 3 februari 2011 en geldt voor de duur van het project, maar eindigt in ieder geval van rechtswege op 31 maart 2011. Is het vertrouwen op een wonder of staat ook de wet achter mij in deze? Alvast bedankt, TT'tje [titel aangepast - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.