Ondertussen heb ik wat zaken duidelijk gekregen. Wellicht handig voor een ieder die heir tegenaan loopt.
Ik heb de Telecomwet er op nagelopen en bekeken welke mogelijkheden deze biedt aan eindgebruikers.
Wel dat ding zit dus vol met gaten. Is echt nutteloos. Verkwisting van ( digitaal) papier volgens mij.
Eerst wat verduidelijking in definities.
Volgens die wet:
gebruiker: natuurlijk persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van of verzoekt om een openbare elektronische communicatiedienst;
eindgebruiker: natuurlijke persoon of rechtspersoon die van een openbare elektronische communicatiedienst gebruik maakt of wil gaan maken en die niet tevens openbare elektronische communicatienetwerken of openbare elektronische communicatiediensten aanbiedt;
abonnee: natuurlijke persoon of rechtspersoon die partij is bij een overeenkomst met een aanbieder van openbare elektronische communicatiediensten voor de levering van dergelijke diensten;
consument: natuurlijke persoon die gebruik maakt van of verzoekt om een openbare elektronische communicatiedienst voor andere dan bedrijfs- of beroepsdoeleinden;
Nou da's duidelijk dan, zou je denken.
Dus een abonnee is zowel een privé als een zakelijke gebruiker en en consument is dus alleen een privé gebruiker.
( handig he ? NOT )
Dan lees je die wet verder en kom je Hoofdstuk 7 " Eindgebruikersbelangen" tegen.
We weten wat de definitie is van een " Eindgebruiker" dus denk je dat daarin wel wat staat waar je als bedrijf(je) wat mee kunt.
Dan ga je verder lezen en zie je Artikel 7.2a staan en denk je..Mooi, ik zit dus niet aan 3 maanden opzegtermijn.
Citaat:
Artikel 7.2a
1. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een onbepaalde duur, kan door de consument te allen tijde kosteloos worden opgezegd.
2. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een bepaalde duur, kan na verloop van die duur stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd, mits de consument de overeenkomst hierna te allen tijde kosteloos kan opzeggen.
3. De bij de opzegging door de consument in acht te nemen termijn is in alle gevallen niet langer dan een maand.
Ja leuk maar welke definitie gebruiken ze hier....juist...consument !
Leker slim, dus jij als rechtspersoontje bent gewoon de lul.
Had men in Den Haag nou even die anderhalve hersencel aan het werk gezet, dan hadden ze veel leed kunnen voorkomen door het artikel als volgt op te stellen:
Artikel 7.2a
1. De overeenkomst tussen een aanbieder en een abonnee met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een onbepaalde duur, kan door de abonnee te allen tijde kosteloos worden opgezegd.
2. De overeenkomst tussen een aanbieder en een abonnee met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een bepaalde duur, kan na verloop van die duur stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd, mits de abonnee de overeenkomst hierna te allen tijde kosteloos kan opzeggen.
3. De bij de opzegging door de abonnee in acht te nemen termijn is in alle gevallen niet langer dan een maand.
Additioneel: Er wordt namelijk bij toeleveranciers die de diensten leveren geen onderscheid gemaakt, die noemt men en-masse dus " aanbieder" . Stom genoeg vermeld Hoofdstuk 1 van diezelfde Wet van alles behalve wat de definitie is van een " Aanbieder" .
Kortom....nutteloos dat ding, juridisch zo van tafel te vegen wegens volgens mij te dubbelzinnige bewoordingen die feitelijk ondubbelzinnig moeten zijn willen ze goed uitlegbaar en toepasbaar zijn.
Zo...hehe...dat lucht op...alleen nu nog dat geleuter met T-Mobile oplossen...pffff.