Jump to content

mwv86

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  • Location
    groningen
  1. Ja dat kan ik. ik moet er bij zeggen dat ik mij niet richt op de kant van de markt maar da ik mijn puur richt op de zakelijk 2 zakelijke kant. om het concept nogmaals in het kort omschrijven : op de site kan een klant zich op (tot nu toe ) 3 auto's inschrijven . Namelijk de A/B/C dit is van een paar pakketjes per dag/week tot aan meedere pakketten per dag. A is klein B is middel en c is groot. Zo wordt de last bij a door meer klanten gedragen dan door c (10-20-30klanten) dit gaat allemaal digitaal en de klant kan zich na het inschrijven de pakketjes ook via deze full interactieve service website (bijna klaar) zijn pakketjes aanbieden. die de volgende dag verwerkt worden en ook via deze site te volgen zijn (track & trace) hierdoor zijn de kosten veel lager voor een klant dan dat hij elke keer een koerier voor ongeveer 0,50cent per km. moet inhuren. ik kan zeggen dat er al wel grote belangstelling is en dus heb ik binnenkort een aantal meetings waarin ik mijn definitieve plannen wil bekend maken maar het kleine probleem is dus dat ik nog niet de inschatting kan maken van gemiddelde km per dag en dus verwachte kosten in de maand.
  2. het concept gaat om een collectieve dienst waarin ik niet een vast aantal kilometers kan gaan rijden. het is de bedoeling dat de totaale kosten gedragen worden door een aantal klanten. als ik dus per kilotmer zou gaan berekenen kan ik geen vast maandbedrag rekenen.
  3. heren en dames... Ben druk bezig met het opzetten van een collectievekoeriers dienst (lees inovatie ). nu heb ik binnenkort de eerste gesprekken met klanten en daar wordt uiterraard een tarief gevraagd. na vele uren berekenen en derg. kom ik maar niet op een goed en betrouwbaar uurtarief. ik lees op internet veel over het uurtarief voor een zzpér maar dit gaat voor mij niet op denk ik. bij mij gaat het om een collectiefe dienst waarin alle bedrijfskosten opgeteld gedeeld worden door de klanten. dus zou iemand mij een beetje kunnen helpen met welke kosten ik rekening zou moet houden zodat ik op een betrouwbaar totaal kostenplaatje kom en ik daar een tarief uit kan berekenen. ikben dus een zzp met 1 auto. ik heb uiteraard al dingen als loon , auto (full operationel lease) verzekeringen , administratiekosten en huisvesting. hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. [titel aangepast - mod]
  4. dat er nog wat haken en ogen aanzitten klopt helemaal. ik snap alleen niet hoe je bij 90KM komt ik denk dat je met een goede planning van de route verder kan komen.
  5. bedoel je dat ik dat aan moet bieden voor die ene groep klanten of aanbieden voor de algemene klant? als het voor de algemene klant is ben je toch dagelijks afhankelijk hiervan. op collectieve basis zou je meer zekerheid hebben lijkt mij..
  6. niet helemaal maar ook dat ziet er goed uit!!! het is mijn bedoeling om puur voor 1 groep klanten te gaan werken. in noord-nederland moet ik daar bij zeggen. i
  7. nee ik wil het heel graag zelf gaan doen ;D het liefst als zzp'er met 1 auto. zo goedkoop mogelijk en dus zo aantrekkelijk mogelijk. als het drukker wordt heb ik bijval van een maat.
  8. hoorde laatst iets over opleiden met je smarth phone. misschien dat iets is voor jouw om ook deze video's op de smartphone te tonen.
  9. in eerste instantie is het idee om het op collectieve basis te doen. ik heb dit concept zelf nergens gezien. het idee is om voor een groep klanten te werken die de ''kosten'' delen . denk bv aan collectieve beveiliging. de klant kan zo goedkoper uit dan iedere keer een pakketje te laten verzenden wat best duur is. en ik ben als koerier verzekert van inkomen en werk. de klant kan via een interactieve website zijn pakketjes aanmelden en kan via een track and trace zien waneer de pakketjes zijn afgeleverd. je zou je als bedrijf ook kunnen aanmelden via de website en je zo inschrijven op een auto. de kosten voor de klant bestaan uit loon , autokosten(exc. diesel) en overige bedrijfskosten.dit is meestal een vast bedrag. in het geval van diesel zou je een vast bedrag kunnen rekenen en via het ''inshared'' model aan het einde van het jaar/maand de teveel betaalde diesel terugbetalen.
  10. ik heb het volgende idee en ik ben benieuwd naar jullie mening. een collectieve koerier die voor een aantal klanten werkt binnen een bepaald gebied of terrein. de klant kan via een interactieve website zijn pakketjes aanmelden en na een planning de volgende dag bezorgd kan worden. hierdoor zijn de kosten laag voor de klant en beschikt de koerier over genoeg werk. is dit haalbaar en is er een markt voor ? graag jullie mening
  11. Het zou een succes kunnen zijn maar je hebt gelijk als je zegt dat de concurrentie erg hoog is in deze markt. kijk naar marktplaats hierin worden al complete websites aangeboden voor 99 euro.. je zal iets moeten bedenken waarin jij zo min mogelijk kosten maakt (in bv uren) zoals een vaste layout waarin je alleen dingen als naam en logo's moet veranderen. in welke prijsklasse wil je gaan aanbieden ?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept